Kirjoittaja Aihe: Jumalalta kysyminen.  (Luettu 3581 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #15 : 18.05.22 - klo:14:15 »
Niin, jos foorumilla kertoo omasta uskostaan, voi saada vaikka minkälaista palautetta.
Itseäni se ei haittaa niin paljon, että jättäisin kertomatta, jos haluan jakaa jotain.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #16 : 18.05.22 - klo:17:05 »
Edellä Stiina kertoo, että hän voinee hyväksyä kokemukseni. Enpä tiedä, mitä se edes tarkoittaa omasta näkökulmastani. Se muu mitä viestissä oli, menee kyllä tässä kohdassa sivuun.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #17 : 19.05.22 - klo:12:23 »
 :)  Hyväksyn kaikkien kokemukset tässä!
Iloitsen kiitollisena erityisesti Sinun kokemuksestasi lopulta (Jumala auttaa on minunkin kokemukseni, vaikka aina ei ymmärrä).
Muu on minun kokemuksestani opetusta ja varoitusta. (Olen varma varoituksesta kysymisasiassa en kokemusasiassa. On olemassa tietty kokemuksiakin, jotka eivät ole Jumalasta.)
Arvostan selvennyspyyntöjä, kiitos!  :)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #18 : 19.05.22 - klo:14:11 »
Minusta on turvallisempaa kysyä Jumalalta kuin ihmiseltä.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #19 : 19.05.22 - klo:14:24 »
Minusta on turvallisempaa kysyä Jumalalta kuin ihmiseltä.

Oleko varma ?

Mistä tiedät että mahdollinen saamasi vastaus, Jumalalle esittämääsi kysymykseesi,on Jumalalta ? 
;)

Alkuperäinen kysymyksen asettelu ei lähtenyt näistä "perinteisistä" Jumalan äänen/vastauksen kuulemisista.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #20 : 19.05.22 - klo:14:31 »
No en mä ensisijaisesti etsi sisäisiä ääniä.
Jumalan sana on melko informatiivinen asian suhteen.

Juu kyllä luotan Jumalaan enemmän kuin ihmismielipiteisiin. Niitä on niin monta.
Mun elämä on mennyt vuodesta..........tai no jääköön mainitsematta..........nuoruudesta asti sellaista rataa että ihmiset ei oikein tiedä mitä siitä ajatella. ;D

Mutta Jumala on aina tullut vastaan, kun on tuntunut että on seinä vastassa. Ja Hän on avannut tien.



Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #21 : 19.05.22 - klo:14:40 »
En kysy tätä kiusalleni, vaan tosissani.

En loukkaannu jos joku ei pidä kysymyksestäni.  :)

Ensimmäisessä viestissäni kerroin Jumalan antamasta unesta, jossa oli useampi eri vaihe, tapahtumat unessa kulkivat ymmärtääkseni kronologisesti eteenpäin. Mutta, Jumala jätti kertomatta tiettyjä tärkeitä yksityiskohtia, jotka minua erityisesti kiinnostaisivat.....;


1.Mikä oli kylän/kunnan nimi jossa unessa ensimmäisenä näytetty asia oli tapahtunut ?

2. Mikä oli vuosi, ja päivämäärä/suunnilleen  tapahtumalle ?

3.Unen toisessa vaiheessa lähdettiin taas liikkeelle, sitten tapahtui jotakin. Missä tuo tapahtuma tapahtui, ja milloin, vuosi, ja päivämäärä/suunnilleen, jos tapahtui pidemmän jakson aikana.

4. Unen eräässä vaiheessa saavuin/-mme aukion reunaan. Milloin tuo tapahtui, ja missä kylässä/kunnassa/maassa ?


Kysyin aivan tosissani, en leikilläni enkä kiusallani.

Tässä vain muutama asia unesta jonka Jumala antoi noin 20-22 vuotta sitten. En ollut tällaista pyytänyt enkä olisi edes osannut mitään tuollaista Häneltä pyytäkään.

Pyyntöni ja kysymykseni on kaikille Jeesukseen uskoville. Voisitko SINÄ kysyä Jumalalta vastausta johonkin ylläoleviin kysymyksiin. Kiitos.

Voit laittaa vastauksesi joko julkisesti palstalle tai niin halutessasi yksityisviestinä.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #22 : 20.05.22 - klo:01:01 »
Minäkin olen kirjoittanut tässä ketjussa ihan vakavissani, mutta sori, en ollut pysähtynyt aloituksesi pohdintaan unesi suhteen.  :( Niin helposti lipsahtaa puhumaan vain omista kokemuksista. Olen pahoillani.

Minun vuoroni kysyä, että mistä tiedät että se uni oli Jumalalta?

Kun keskustellaan siitä, puhuuko Jumala ihmiselle suoraan, ollaan melkoisella ulapalla ilman hyvää navigointia, vaikka toisaalta Raamatussa on monta tilannetta, missä ihminen kuulee ja oppii Herralta yliluonnollisesti.
Itse asiassa Paavali sanoi että hän oppi evankeliumin ILMESTYKSEN kautta!
Tosin hänellä oli paljon tiedossa kirjoituksia, koska oli tutkinut niitä koko elämänsä.

Ne tilanteet missä Herra on mielestäni selvästi ilmaissut jotain itsestään tai jostain tilanteesta, Hän on aina jotenkin varustanut tai valmistanut johonkin melko pian sen jälkeen tapahtuvaan. 
Siis jollain tavalla erityisella tavalla ohjannut jossain tilanteessa.


« Viimeksi muokattu: 20.05.22 - klo:02:54 kirjoittanut sandia »

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #23 : 20.05.22 - klo:09:57 »
Ymmärsin, että Malakia kysyy aidosti. Tällaista nousi mieleen kertomuksestasi. Kun Jumala puhuu tavalla tai toisella, koen sen olevan aina merkittävää, varmasti näin jokainen kokee. Hän itse puhui ja hän myös pitää huolen kaikesta siihen liittyvästä, mitä vielä tarvitaan. Kysymykset voi jättää luottamuksessa Jumalalle. Voi vaikka tulla vastaan tilanne, että jonain päivänä huomaa olevansa paikassa ja maiseman keskellä, jonka Hän kerran jo edeltä näytti.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #24 : 20.05.22 - klo:10:43 »
Jumala vastaa ajallaan ja tavallaan, itse joskus kysyin mitä Jumala sanoo kun tuli Herran sanoina aivan vastakkaisia ilmoituksia. Aikanaan sitten sain vastauksen kun tilanteeni eteni.
Unessakin Jumala voi puhua, tosin omat aivot tuottaa uskomattomia juttuja.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #25 : 20.05.22 - klo:11:50 »


Minun vuoroni kysyä, että mistä tiedät että se uni oli Jumalalta?



Unen sisältö oli sekä ihmeellinen että johdonmukainen. Tiesin aihepiirin, mutta nuo aiemmin mainitsemani asiat unesta "puuttuivat".

Olen vuosia kirjoittanut kaikki Jumalan antamat unet itselleni muistiin kalenteriini. Niitä ei millään jälkeenpäin muuten muistaisi.  :)

On kaksi, tai kolme,  unta/näky-unta joita en ole kirjoittanut muistiin muistan ne ilman sitäkin, vaikka niistä on jo pidemmän aikaa, ne olivat sen verran voimakkaita.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #26 : 20.05.22 - klo:13:39 »
Mummu varottaisi vieläkin!  :'( Parhaimmillaakin tämä on Jumalan "vasemman käden" työtä, millä hän ohjaa oikean käden työn alle, jos saa.) Toinen ei omista avainta toisen sydämeen, se kuuluu vain Jeesukselle tai jos on luovuttanut sen Paholaiselle. Tässä taas lut. ja vap. eroavat suuresti. (Lut. syntyy Paholaisen alle ja on uudestisynnyttävä ylhäältä kasteen kautta ja kanssa (usko)
Jumala antaa Matt. 5:45: Hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin ja antaa sataa niin vanhurskaille kuin väärillekin. 1 Tim. 4:4-5: Kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää eikä mikään...
On muistettava, että varsin ihmeellisiä ja maallisesti hyviä unia, enteitä, selvänäköisyyttä, profetointia, oikeita ennustuksia, tulevaisuuden tietämistä jne tapahtuu kaikkialla (spiritistit, teosofit -> new age). Emme tiedä miksi toiset saavat maallisesti hyvää ja toiset pahaa, mutta lohdutus on siinä, että kaikki on sovitettu ja Jumalamme on ilmoittanut itsestään, että vaikka on Kaikkivaltias, niin ei ole paha eikä Pahan kiusattavissa, ei myöskään pidä suosikkeja, vaan on suvereeni. (Hänellä on Hyvä Tahto ja Hän antaa tulevaisuuden ja toivon.)
Armosta kaikki tulee, mikä tulee, kukaan ei Hänen edessään ansaitse yhtään mitään, eikä pidä viedä omia tekojamme Hänelle. Yksin Hän erottelee "jyvät ja akanat". Ylpeys ja ylpeily on johtava kadotukseen. (Kaikki tulevat kumartamaan yksin Kristusta). Tästä Luther ja monet muut ovat kirjoittaneet kokonaisia kirjoja ja kirjastoja perustuen Raamattuun. (Helluntailaiset yms. ovat täysin pihalla merkkeineen ja luullen jotain olevansa.
M.O.T. Nuo luulot ovat vain uskontoa eivät kristinuskoa, jos Jumala ei saa kuljettaa ja johdattaa oikein ja yksin. Eksymisistä varoitetaan koko ajan jne. On vain YKSI Tie...

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #27 : 20.05.22 - klo:14:12 »


Minun vuoroni kysyä, että mistä tiedät että se uni oli Jumalalta?



Unen sisältö oli sekä ihmeellinen että johdonmukainen. Tiesin aihepiirin, mutta nuo aiemmin mainitsemani asiat unesta "puuttuivat".

Olen vuosia kirjoittanut kaikki Jumalan antamat unet itselleni muistiin kalenteriini. Niitä ei millään jälkeenpäin muuten muistaisi.  :)

On kaksi, tai kolme,  unta/näky-unta joita en ole kirjoittanut muistiin muistan ne ilman sitäkin, vaikka niistä on jo pidemmän aikaa, ne olivat sen verran voimakkaita.

En todellakaan osaa sanoa mitään unestasi.
Jotenkin ajattelen, että jos Jumala haluaa ilmaista jotain unen kautta, Hän tekee sen niin selvästi, että sanoma tulee selväksi ihmiselle.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #28 : 20.05.22 - klo:14:38 »

Jotenkin ajattelen, että jos Jumala haluaa ilmaista jotain unen kautta, Hän tekee sen niin selvästi, että sanoma tulee selväksi ihmiselle.

Asia selvä. Toivoinkin, että joku foorumin jäsen olisi rukouksessa KYSYNYT Jumalalta vastauksia esittämiini kysymyksiin. En kysynyt unien tulkintaa, siinä on itse  vuosien varrella tullut opittua yhtä sun toista.

Kuka viestini lukenut RUKOILI Jumalalta vastauksia kysymyksiini ?

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #29 : 20.05.22 - klo:14:46 »
Mummu varottaisi vieläkin!  :'( Parhaimmillaakin tämä on Jumalan "vasemman käden" työtä, millä hän ohjaa oikean käden työn alle, jos saa.) Toinen ei omista avainta toisen sydämeen, se kuuluu vain Jeesukselle tai jos on luovuttanut sen Paholaiselle. Tässä taas lut. ja vap. eroavat suuresti. (Lut. syntyy Paholaisen alle ja on uudestisynnyttävä ylhäältä kasteen kautta ja kanssa (usko)

On muistettava, että varsin ihmeellisiä ja maallisesti hyviä unia, enteitä, selvänäköisyyttä, profetointia, oikeita ennustuksia, tulevaisuuden tietämistä jne tapahtuu kaikkialla (spiritistit, teosofit -> new age).

(Helluntailaiset yms. ovat täysin pihalla merkkeineen ja luullen jotain olevansa.
M.O.T. Nuo luulot ovat vain uskontoa eivät kristinuskoa, jos Jumala ei saa kuljettaa ja johdattaa oikein ja yksin. Eksymisistä varoitetaan koko ajan jne. On vain YKSI Tie...

Stiina ! Mitä sinä horiset ? Kirjoituksesi ei liity millään lailla aloitukseen, saati Jumalan antamiin uniin/näkyihin.

Viestistäsi saa sen käsityksen että unet ovatkin saatanalta, tai vähintäänkin "sekopäisen uskovan" omaa mielikuvitusta.

Onko sinulla mitään annettavaa itse ketjun aiheeseen ?

Itse olen ev.lut.taustainen henkilö, mutta ei minulla ole tapana "palvoa" Lutheria niin kuin sinun monissa viesteissäsi tuppaa olemaan. Tai, yhtään enempää nykyistä ev.lut.kirkkoakaan.