Kirjoittaja Aihe: Haastan Jumalan oikeuteen  (Luettu 1393 kertaa)

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Haastan Jumalan oikeuteen
« : 02.08.19 - klo:18:43 »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #1 : 02.08.19 - klo:19:46 »
Sitten vain odotellaan joskus herra vastailee:

Olet auttamattomasti myöhässä sillä Jumala on haastanut jo Sinut oikeuteen ja ne käräjät pannaan täytäntöön meidän jokaisen kohdalla eikä niistä ole sitten valitusoikeutta. Tietysti voit jonkin sortin vastakanteen nostaa. Se ei ole kiellettyä, luullakseni, mutta Jumala tulee osoittamaan jokaisen puheen ja kielen valheelliseksi, joka puhuu Häntä vastaan ja jokaisen (myös Sinun) polvet notkistuvat ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. Näin se Henri menee.

PS. Tuo kuvasi Uudessa Suomessa teki minut surulliseksi. Olit nuorempana komeampi mies (kun halasit kuvassa sitä hevosta), mutta toisaalta, eikös me kaikki oltu.

PS.2 Kuvasi näyttää vaihtuneen. Kiitos! (Lisäys 3.8.2019 klo 15:24

« Viimeksi muokattu: 03.08.19 - klo:15:24 kirjoittanut Oloneuvos »

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #2 : 02.08.19 - klo:19:55 »
Niin, minähän olen vain ihminen ja jumala itse päättää mikä on oikein ja väärin.

Minun mielestä vaan on epäreilua, että minun on ollut pakko syntyä alunperinkään.

Miksi ihmisen pitää syntyä vain siksi että jumala voi kostaa ihmiselle? Jos ihminen syntyy jumalan tahdosta, niin eikö jumalan pitäisi sitten kostaa itselleen.

Minun oikeudentajuun ei mahdu se, että jumala on luonut kaiken tämän mm. saatanan ja sitten hän itse ei joudu ottamaan lainkaan vastuutta omista teoistaan.

Kai jumala sitten on ns. oikeuden yläpuolella, eikä hänen tarvitse ottaa vastuuta teoistaan. Hänen omat luomuksensa sitten joutuvat ottamaan vastuun, jumalan teoista.

Näin sitten jumala voi sanoa, että hän itse on hyvä. Ainoastaan hänen luomuksensa on pahaa.

Mutta näin ihmisen järjellä ajateltuna: eikö siis järkevintä jumalan olisi lopettaa luominen, kun syntyy vain kärsimystä ja tuskaa luomusolioille ja kaikki menee kirjaimellisesti päin helvettiä?

Jumala on sanonut, että hän tulee vihaiseksi synnistä. Miksi jumala sitten loi alunperin käärmeen ja saatanan? Haluaako jumala olla vihainen? Jos hän ei haluaisi, niin miksi sitten hän ei ole poistanut syntiä.

Vaan pikemminkin antanut sille lisää voimaa ja aikaa jotta se paisuisi kuin pullataikina. Näin ihmisen järjellä ajateltuna, tällainenhan on täysin järjetöntä.

Siinä taas ihmisen järjellä on järkeä, että jumala onkin itse paha. Tai ei kai mistään hyvästä voi syntyä pahaa? Jos jumala olisi täysin hyvä, niin mistä paha sitten on tullut.

Olisi varmaan ollut hyvä tällaisia kysymyksiä selittää raamatussa. Mutta jumala vaatii sokeaa uskoa. Ja ihmisen pitäisi unohtaa realiteetit ja hänen järkensä muodostamat faktat joita voimme havaita maailmassa ja omassa elämässämme.

Toisaalta, jumala sanoo että ihminen on sokea ilman jumalaa. Paradoksaalista, että ihmisen pitäisi siis uskoa sokeasti: voidakseen nähdä.

Harmi ettei jumala ole minua sitten luonut sellaiseksi, joka pystyisi uskomaan sokeasti. Tai antanut minulle sitten uutta sydäntä, joka uskoisi sokeasti eikä miettisi enää kysymyksiä.

« Viimeksi muokattu: 02.08.19 - klo:20:02 kirjoittanut DaavidinHuone »

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #3 : 02.08.19 - klo:20:22 »

Kaikki uskovaiset varmasti ajattelee että olen eksyttäjä. Ja ehkä olenkin. Ehkä se on sitten minun tarkoitukseni johon jumala minut on luonut.

Mutta mistä te tiedätte, itse kukin: itse olevanne niin oikeassa? Jos joku tuntee saaneensa pyhän hengen ja uuden elämän kristuksessa: niin hieno asiahan se vain on, eihän sellaisesta kannata irti päästää jos tällaiset vakuudet kerran ylhäältä on annettu tulevasta onnesta.

Uskohan on teoissa, ei sanoissa. Ei minulla ole ainakaan mitään uskon tekoja tullut koskaan, vaan synnin tekoja. Miettikää itse kukin, millaisia tekoja teidän uskonne on saanut aikaan. Onko ne ihmisestä itsestään vai jumalasta?

Jos ei ole uskon tekoja, niin parempi kai myöntää totuus kuin tulla tekopyhäksi. Eikö sitä tekopyhyys tarkoita, että ihminen omilla teoillaan luulee pääsevänsä jumalaa lähemmäksi? Ja uskon teot on taas sitä, kun jumalan voima vaikuttaa ihmisen kautta: ja näinollen, ihminen voi antaa kaiken kunnian jumalalle.

Suomessa on sata eri suuntausta ja lahkoa ja tulkintaa eli raamatunväärennöstä. Onko teidän suuntauksella näyttää jotain sellaista, mikä olisi kirkas valo tässä pimeyden maailmassa? En usko.

Raamatun vertauksessa, minulla ei alunperinkään ole ollut öljyä lampussa. Ja turhahan sitä nyt on hakeakaan lisää, kun sitten vielä etsii kun kristus tulee. Ei sitä uskoa siis löydy sillä, että alkaisi kiertämään näitä satoja eri lahkoja ja kuvittelisi saavan jonkun uuden voitelun sieltä.

Jos ihminen on ottanut kasteen, tunnustaa kristuksen herrakseen ja aloittaa sydämen parannuksen: pitäisi saada sitten vakuudeksi pyhä henki. Itse en ole tällaista tuntenut vaikka uskoon tulemisesta on jo n. 7 vuotta.

Ehkä pitäisi olla sitten kärsivällinen. Mutta minut jumala on luonut kärsimättömäksi, niin haastan nyt hänet sitten oikeuteen jotta asia saadaan ratkaistua.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #4 : 02.08.19 - klo:20:28 »
Otin  viestini pois, koska se ei ollut vastaus aloittajan laittamaan viestiin.
« Viimeksi muokattu: 02.08.19 - klo:21:02 kirjoittanut Marjatta »

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #5 : 02.08.19 - klo:20:52 »
Tuollainen haastaminen on yksi tapa etsiä Jumalaa. Uskon että se on parempi kuin haalea välinpitämättömyys. Jumala valitsi kaikista ihmisistä apostolikseen Sauluksen, joka oli omistanut elämänsä Jumalan lasten tuhoamiseen ja tappamiseen.

Älä vaan ikinä haalistu.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #6 : 02.08.19 - klo:21:01 »
Raamatussahan on sanottu, että maailman viisaus on hulluutta.

Kyllä voin senkin myöntää, että kun luulen olevani viisas tällä tavoin ihmisen järjellä ajateltuna, että se olisikin hulluutta lopulta.

Kuitenkin, haluaisin siitäkin todisteita. Joten ei mitään kiirettä sinänsä herra jumala, mutta voisit vaikka ostaa prepaid liittymän ja vastailla tänne blogiin: en tarvii mitään hienouksia kuten enkeli taivaasta siis.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #7 : 02.08.19 - klo:21:41 »
Jumalan olemassaolon ja vallan voi tietenkin kyseenalaistaa.
Niinhän ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä tekee. 
Osa kieltää Hänet määrätietoisesti
ja vain hyvin harvat ottavat vastaan Hänen tarjoamansa uskon ja voiman.

Jumala ei lähde pois loukkaantuneena, vaikka Häntä mitätöidään.
Hän on rakkaus ja haluaa hyvää jokaiselle, jolla on tieto Hänestä.

Jumala ei pakota ketään uskomaan.
Mutta Hän antaa jokaiselle jossain elämänvaiheessa tilaisuuden ratkaista
suhteensa Häneen.
Valinta on aina ihmisen oma, ja seuraukset ovat ajattomat eli eivät raukea silloin,
kun ihminen kuolee.
Elämän aikana tehty ratkaisu ja valinta on lopulllinen, koska kuoleman
jälkeen ei tule uutta tilaisuutta muuttaa mieltään.

Jumalaa voi siis kyseenalaistaa,
mutta Pyhää ei kannata pilkata.

Heikkokin usko ja pelkkä halu uskoa Jumala ja Raamattu oikeasti todeksi
on Jumalan antama mahdollisuus.
Jos vain leikkii näillä elämän ja kuoleman tärkeimmillä kysymyksillä,
on vaara joutua Jumalan armon ulkopuolelle.
Jos ihminen hylkää tietoisesti Jumalan, Hänkin hylkää ihmisen.
Silloin on tosi kysymyksessä. 
Tulevaisuus on pahin mahdollinen- ja tuska on loputon.


Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #8 : 02.08.19 - klo:23:42 »
Jumalan olemassaolon ja vallan voi tietenkin kyseenalaistaa.
Niinhän ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä tekee. 
Osa kieltää Hänet määrätietoisesti
ja vain hyvin harvat ottavat vastaan Hänen tarjoamansa uskon ja voiman.

Jumala ei lähde pois loukkaantuneena, vaikka Häntä mitätöidään.
Hän on rakkaus ja haluaa hyvää jokaiselle, jolla on tieto Hänestä.

Jumala ei pakota ketään uskomaan.
Mutta Hän antaa jokaiselle jossain elämänvaiheessa tilaisuuden ratkaista
suhteensa Häneen.
Valinta on aina ihmisen oma, ja seuraukset ovat ajattomat eli eivät raukea silloin,
kun ihminen kuolee.
Elämän aikana tehty ratkaisu ja valinta on lopulllinen, koska kuoleman
jälkeen ei tule uutta tilaisuutta muuttaa mieltään.

Jumalaa voi siis kyseenalaistaa,
mutta Pyhää ei kannata pilkata.

Heikkokin usko ja pelkkä halu uskoa Jumala ja Raamattu oikeasti todeksi
on Jumalan antama mahdollisuus.
Jos vain leikkii näillä elämän ja kuoleman tärkeimmillä kysymyksillä,
on vaara joutua Jumalan armon ulkopuolelle.
Jos ihminen hylkää tietoisesti Jumalan, Hänkin hylkää ihmisen.
Silloin on tosi kysymyksessä. 
Tulevaisuus on pahin mahdollinen- ja tuska on loputon.

Kiitos asiallisesta ja puhuttelevasta kirjoituksestasi. Toivon, että rukoilemme aloituksen tekijän puolesta. Nyt hyvää yötä ja Jeesus myötä.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #9 : 03.08.19 - klo:08:07 »
Hän,joka ihmisen loi,kestää ymmärtääkseni meidän kaikenlaiset kysymyksemme. Ja totta on,että elämä on todella epäoikeuden mukaista liian monen kohdalla,ainakin ihmisen ymmärryksellä arvioiden. Ja monta asiaa tekisin toisin,kuin mitä minua Viisaampi on hyväksi nähnyt tehdä. Onneksemme Jumalaan turvaavilla on parhaat päivät edessä päin. Sitä kohti,tänäänkin.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #10 : 03.08.19 - klo:10:21 »
Hän,joka ihmisen loi,kestää ymmärtääkseni meidän kaikenlaiset kysymyksemme. Ja totta on,että elämä on todella epäoikeuden mukaista liian monen kohdalla,ainakin ihmisen ymmärryksellä arvioiden. Ja monta asiaa tekisin toisin,kuin mitä minua Viisaampi on hyväksi nähnyt tehdä. Onneksemme Jumalaan turvaavilla on parhaat päivät edessä päin. Sitä kohti,tänäänkin.

Tämä laulu kertoo menneestä ja tulevasta oikeudenkäynnistä. Niiden väliin mahtuu suunnattomasti tuskaa, kärsimyksiä ja sairautta.

https://www.youtube.com/watch?v=vxx-ODd-mjU

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #11 : 03.08.19 - klo:15:35 »
En jaksa lukea kaikkea sanottua. Sen sanon silti, että tunneuskon pitääkin hajota. Usko ei perustu tunteisiin tai olosuhteisiin.

On vain hyvä asia, että ihmislähtöiset uskomukset murenevat. Pojan uskoon. Muu ei kanna.
Ihmisroska

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #12 : 03.08.19 - klo:18:07 »

Kaikki uskovaiset varmasti ajattelee että olen eksyttäjä. Ja ehkä olenkin.

En voi väittää ajattelevani, että olet eksyttäjä.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #13 : 03.08.19 - klo:20:25 »
En jaksa lukea kaikkea sanottua. Sen sanon silti, että tunneuskon pitääkin hajota. Usko ei perustu tunteisiin tai olosuhteisiin.

On vain hyvä asia, että ihmislähtöiset uskomukset murenevat. Pojan uskoon. Muu ei kanna.

Jassoo (olet kyllä ytimessä).  Minä olen yrittänyt kirjoittaa lyhyesti, mutta nuo lainaukset edellisiltä ovat pitkiä

JK: Tämä aloitus ja sen aihe olivat/ovat erinomaisen lähellä nimimerkki sandian osaamista.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Haastan Jumalan oikeuteen
« Vastaus #14 : 04.08.19 - klo:00:03 »

-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:11 kirjoittanut rupattelija »