Kirjoittaja Aihe: Voimallinen rukous  (Luettu 5445 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Voimallinen rukous
« : 25.10.19 - klo:20:15 »
Radio Dein rukousohjelmassa mainittiin voimallinen rukous. Mitä se on?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #1 : 25.10.19 - klo:21:39 »
Varmaan sellainen, että pitää hokea hallelujaa ja mylviä voimakkaita fraaseja painokkaasti.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #2 : 25.10.19 - klo:23:13 »
Tässä on neuvoja voimallisesta rukouksesta:

”Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.”
(Jaak. 5:13-18)

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #3 : 26.10.19 - klo:08:39 »
Tässä on neuvoja voimallisesta rukouksesta:

”Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.”
(Jaak. 5:13-18)

Aamen, Jumalan Sana sen kertoo, tähän yhdyn.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #4 : 26.10.19 - klo:13:28 »
Varmaan sellainen, että pitää hokea hallelujaa ja mylviä voimakkaita fraaseja painokkaasti.

Tuskinpa siinä desibeleistä on kysymys.  :-\
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #5 : 26.10.19 - klo:14:43 »
Yritystä ainakin on ollut jos jonkunlaista.
Kyllähän herätystäkin yritetään saada aikaan vippaskonsteilla. Ja samalla unohdetaan että pitäisi ensin olla kiinnostuttu siitä yhdestä eksyneestä...

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #6 : 26.10.19 - klo:16:56 »
On sellaisia rukoilijoita, jotka rukoilevat jotakin tiettyä asiaa vain yhden kerran ja jättävät asian Herran haltuun.

Sitten seuraavaa asiaa taas yhden kerran. Eli eivät rukoile saman asian puolesta kymmeniä tai satoja kertoja vaan jättävät asiat Herran haltuun.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #7 : 15.11.19 - klo:22:33 »
Mitä on voimallinen rukous, kyselee ketjun aloittaja.

Monasti kun valvon, enkä voi nukkua, olen rukoillut Paavalin rukouksia.
Löytyvät efesolaiskirjeen ja filippiläiskirjeen sekä kolossalaiskirjeen ensimmäisestä luvusta.

Paavali rukoilee kyseisten seurakuntien puolesta, siksi rukous on te-muodossa.
Minä taas rukoilin minä-muodossa haluten rukouksen saavan minussa sijaa.

Paavalin rukoukset ovat minusta voimallisia rukouksia.
Niistä huokuu Kristuksen Jeesuksen tunteminen ja hänen sydämen pohjasta lähtevä halu nähdä kunkin seurakunnan kohdalla sitä, mikä Paavalin rukouksesta käy ilmi.

Rukouksen kimmoke Paavalilla näyttää olevan se, mitä hän oli kuullut heistä, heidän uskostaan ym.  Kuullun perusteella kiitosmieli täytti Paavalin ja se synnytti rukousta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #8 : 16.11.19 - klo:22:01 »
Radio Dein rukousohjelmassa mainittiin voimallinen rukous. Mitä se on?

Raamatussa on varmaankin monta esimerkkiä siitä, mitä on voimallinen rukous. Yksi erinomainen kuvaus on 1. Kun. 18. luvussa, kun Elia ja Baalin profeetat rukoilevat Karmelilla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #9 : 16.11.19 - klo:22:04 »
Totta.  Siinä eräs Raamatun voimallisista rukouksista.


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #10 : 17.11.19 - klo:10:27 »
Totta.  Siinä eräs Raamatun voimallisista rukouksista.

Desibelirukoilijoille olisi hyvä huomauttaa asiasta. Olen kertonut muutaman vuoden takaisesta paranemisestani, jolloin muutaman sekunnin äänettömään rukoukseen vastattiin ihmeellisesti. Asian ydin ei ollut siinä, että MINÄ rukoilin, vaan siinä, että HÄN näki hyväksi parantaa minut.
« Viimeksi muokattu: 18.11.19 - klo:09:30 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #11 : 17.11.19 - klo:10:43 »
Minulla on rukouksen suhteen pari isoa ongelmaa.

Ääneen rukoilemisessa koen olevani pahasti farisealainen rukoillessani sen uudelleen minkä olen hetki sitten jo ajatukissani sanonut.

Toinen liittyy rukouksen toistamiseen. Kun olen rukoillut, uskon, että Jumala on kuullut sen.
Jos minun työtekijäni pyytää tai ehdottaa jotain, se toteutetaan, jos se on järkevää tai mahdollista. Joskus toteutus siirtyy kauemmaksi tulevaisuuteen. Silloin asia kirjataan ylös ja se pidetään työlistalla näkyvissä, mutta alhaisella prioriteetillä.
Jos joku muistuttaisi joka päivä samasta sellaisesta asiasta, mikä ei ole mahdollista, alkaisin miettiä miten saan hänet lähtemään muualle.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #12 : 17.11.19 - klo:10:56 »
Minulla on rukouksen suhteen pari isoa ongelmaa.

Ääneen rukoilemisessa koen olevani pahasti farisealainen rukoillessani sen uudelleen minkä olen hetki sitten jo ajatukissani sanonut.

Täällä on samanlaisia ongelmia. Olenpa joskus saanut hävetä farisealaisuuttani, kun olen koettanut rukoilla ihmisten mielestä fiksusti. Saman rukouksen toistaminenkin on ongelmallinen juttu, sillä Jumalahan on sen kuullut moneen kertaan ennenkin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #13 : 17.11.19 - klo:11:12 »
Rukoiluhan on tavallaan puhetta Isälle. Ei siitä kannata ottaa stressiä. Ei se ole tekniikkalaji.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Voimallinen rukous
« Vastaus #14 : 17.11.19 - klo:12:09 »
Rukoiluhan on tavallaan puhetta Isälle. Ei siitä kannata ottaa stressiä. Ei se ole tekniikkalaji.

Tämä on rohkaisevasti sanottu. Isälle puhutaan jokin asia vain yhden kerran, mutta jokin toinen asia puhutaan useammin. Koska Isä tuntee kokonaisuuden, hän vastaa ajallaan ja tavallaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell