Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30700 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #495 : 14.03.21 - klo:14:34 »
Kylla se piiikki nro 2 veti jalat alta. :-\

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #496 : 03.10.21 - klo:19:45 »
Yksi mielestäni hyvä asia tästä koronasta on tullut mieleen. Ei se toki kaikkien mielestä ole hyvä asia.

Näyttää siltä, että ainakin kätteleminen on lähes loppunut tai ainakin vähentynyt huomattavasti. Mielestäni on aivan selvää, että minkä tahansa tarttuvan taudin leviäminen vähenee, kun ei kätellä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #497 : 04.10.21 - klo:14:20 »
Työkaverini sairastui covid''iin vaikka hänet oltiin rokotettu.
Oli kovasti kipeä, mutta ei tarvinnut onneksi mennä sairaalaan. Uupumus, korkea kuume ja hengitystiehyeiden tukkeutuminen olivat oireet. Kesti useamman viikon.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #498 : 06.07.22 - klo:19:12 »
Tuli muutos suunnitelmiin. Minulla on corona virus.
Olen hieman tukkoinen ja kurkku lievästi kipeä. En vielä eilen tiennyt, onko se vain allergiaa.
Tänään oireet ovat selvemmät ja tein Binax kotitestin ja se on positiviinen.
« Viimeksi muokattu: 06.07.22 - klo:20:16 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1698
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #499 : 06.07.22 - klo:21:17 »
Toivottavasti pääset helpolla🙏

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #500 : 06.07.22 - klo:21:38 »
Rehellisesti sanoen, mulla ei ollut sellaista varmuutta sen reissun suhteen.
Jotenkin itsekseni epäilin sitä. Ollut hieman liian kiire viime aikoina joten tuntui että sitten pitkä reissu paikkaan minkä sääennuste loppuviikoksi on 103-105 fahrenheittiä eli suomeksi 40 C lämmintä.

Eli Pauluksen aloituksen otsikko, että onko se siunaus vai kirous tuli mieleen.

Mies halusi pitää yhteyttä lapsiin, joista siis 2 on Oklahomassa, eli olisimme voineet nähdä kaksi samaan aikaan ennenkuin poika lähtee Koreaan 1.8. Jos Herra suo.

Onneks meillä on jätskii viikonlopun jäljiltä kun juhlittiin itsenäisyyspäivää. :)
« Viimeksi muokattu: 06.07.22 - klo:22:06 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1698
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #501 : 07.07.22 - klo:08:24 »
Nyt on massatapahtumat lisänneet merkittävästi tartuntoja, harmi kun piti olla viikonloppuna lasten kanssa kesäkemut ja eräs heistä altistui pahasti.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #502 : 07.07.22 - klo:13:23 »
Toivotan Sandialle pikaista paranemista. Usein paranee lievin oirein 5 - 10 päivää.

(Minä pidän Covidia yhtenä vitsauksena joka näyttää jäävän. Jos joku saa uskon tämän takia on se siunaus, mutta jos taas kiroaa kohtaloaan ja ei herää on se paatumukseksi ja kirous jatkuu. Ei näytä olevan mitään vaikutusta täällä Suomessa ainakaan. Kaikki ajattelevat vain itseään ja uskovat selviävänsä optimistisesti.
Vanhuksia tauti tappaa kyllä runsaasti eivätkä varmaankaan saa sielunhoitoa ja synninpäästöä ennen kuolemaansa, joten rukoilen, että syksyllä alkava "herätysmissio" onnistuu, vaikka itse olen skeptinen enkä pysty hyvin yhteiskristillisyyteen, mutta en näe muutakaan järjestäytynyttä yritysmahdollisuutta. Itse kun yritän, ei tarvita ja jos jatkan suuttuvat.  :-\)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #503 : 07.07.22 - klo:17:21 »
Mies meni myös testiin eilen, kun oli pieniä oireita ja on myös positiivinen. Todennäköisesti tää on lähtöisin hänen työpaikaltaa, siellä on moni työntekijä saanut covidin näinä päivinä.

Aikamoinen ruljanssi covidn raportoiminen vankilalaitokselle. Piti ottaa kuva testistä ja henkilötunnuksesta, ja se meni lukemattomille henkilöille. Aamulla pomo soitti ja selvitti tämänhetkisen covid ohjeistuksen ja kartoitti kenen kanssa olin ollut tekemisissä 3.7.
Sitten piti ottaa yhteys pienemmän vankilan henkilöstöpäällikköön ja lähettää sama kuva hänelle.

Jos minulla ei ole oireita, voin mennä töihin maanantaina.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #504 : 07.07.22 - klo:17:23 »
Toivotan Sandialle pikaista paranemista. Usein paranee lievin oirein 5 - 10 päivää.

(Minä pidän Covidia yhtenä vitsauksena joka näyttää jäävän. Jos joku saa uskon tämän takia on se siunaus, mutta jos taas kiroaa kohtaloaan ja ei herää on se paatumukseksi ja kirous jatkuu. Ei näytä olevan mitään vaikutusta täällä Suomessa ainakaan. Kaikki ajattelevat vain itseään ja uskovat selviävänsä optimistisesti.
Vanhuksia tauti tappaa kyllä runsaasti eivätkä varmaankaan saa sielunhoitoa ja synninpäästöä ennen kuolemaansa, joten rukoilen, että syksyllä alkava "herätysmissio" onnistuu, vaikka itse olen skeptinen enkä pysty hyvin yhteiskristillisyyteen, mutta en näe muutakaan järjestäytynyttä yritysmahdollisuutta. Itse kun yritän, ei tarvita ja jos jatkan suuttuvat.  :-\)


Mikä on "herätysmissio"?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #505 : 07.07.22 - klo:19:00 »
Mikä on "herätysmissio"?

Minuakin tuo kiinnosti ja googlaamalla löytyi tämä: https://missio2022.fi/kysymyksia-ja-vastauksia-missio2022/
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #506 : 07.07.22 - klo:21:33 »
 :) Juurikin tuo linkki on se mitä tarkoitin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #507 : 08.07.22 - klo:02:10 »
Hyvältähän tuo kuulostaa.
Uskon että Jumala vetää ihmisiä puoleensa ja jo nyt tietää, kuka tuon työn kautta tulee pelastumaan.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #508 : 08.07.22 - klo:15:18 »
Nyt on sitten makuaisti pois pelistä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #509 : 09.07.22 - klo:18:18 »
Tarttuvaa lajia tää nykyinen corona. Poika morsiamineen oli meillä viime viikonlopulla itsenäisyyspäivää juhlimassa. Ovet ja ikkunat auki, söimme ulkona. Ja nyt heilläkin on corona. Eivätkä ole ottaneet yhden yhtä rokotusta. :-\