Kirjoittaja Aihe: Kiva uskonpuolustusvideo  (Luettu 370 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Kiva uskonpuolustusvideo
« : 08.07.21 - klo:17:40 »
https://www.youtube.com/watch?v=sJAiW2SbDhU

Luulen, että tuo henkilö on kouluajan uskovan kaverin poika. En ole ihan varma.

Näyttää olevan Kansanlähetyksen piirissä julkaistu video.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Kiva uskonpuolustusvideo
« Vastaus #1 : 09.07.21 - klo:11:54 »
 :) Peukutan, oikein hyvä!

(Tosin käytännössä ei mene ihan näin. Ensinnäkin vain harva suostuu keskustelemaan varmuudessaan ja halveksunnassaan. Mies miehelle onnistuu paremmin kuin nainen naiselle. Moni "ystävä" suuttuu ja ei halua olla enää tekemisissä. Jumala tietty voi jättää jotain kuitenkin itämään. Vaikea olla itse niin nöyrä, ettei luonteensa mukaisesti tavalla tai toisella hiilly. Ei saa harjoitella riittävästi jne. Ihmiset ovat hämmästyttävän erilaisia ja heidän puolustusmekanisminsa. Useimmiten häippäisevät heti alkuunsa ja alkavat varoa ja hakea tukea muilta, koska eivät tahdo keskustella yms. Ensin olisi todellakin saatava auktoriteettia ja viisautta sekä kärsivällisyyttä että ymmärrystä itse, sekä kestämistä, vaikka tulisi väärin kaadetuksi, koska monet ovat vain kinaajia ja riidan haluisia.)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Kiva uskonpuolustusvideo
« Vastaus #2 : 16.07.21 - klo:18:29 »
Mutta tuota kuunnellessani kyllä mietin, että miten Raamatun valossa voi perustella sen, että yrittää loogiseen ajattelun perustuvan todistamisen kautta kenellekään vakuuttaa että Jumala on.
Raamattuhan selvästi sanoo, että se on kaikille ilmeistä, eikä meillä ole mitään puolustusta Jumalan edessä sen suhteen että elimme ikäänkuin Häntä ei olisi.

Ainostaan itselleen jatkuvasti valehtelemalla voi ajatella, että Jumalaa ei ole.
Ihminen on vain sokea sille valheelle omassa elämässään. Ainoastaan Jumalan Sana Pyhän Hengen kautta voi valottaa tätä asiaa ihmiselle.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Kiva uskonpuolustusvideo
« Vastaus #3 : 16.07.21 - klo:22:39 »
Näin olen minäkin hämmentynyt. Raamattukin kuitenkin sanoo, että ihmiset eivät tahdo uskoa Jumalaan, vaikka Jumalan olemassaolo on ilmeinen.
Itselläni ei koskan tietoisesti ole ollut "ateisti" vaihetta. Olen kuullut viisaimmilta, että varsinainen ateismi olisi mahdotonta. Joku tai jokin on aina jumalana Jumalan paikalla.
Se on möttöselle ihmeellistä, että hyvin viisaiden kirjoissa olevat pystyvät uskomaan tyhjästä syntymiseen ilman Luojan olemassaoloa.
Minun on helppo uskoa, että Jumala on aina ollut eikä syntynyt tyhjästä. Samoin neitseestäsyntyminen ei Jumalalle ole ollenkaan vaikeaa tai mahdotonta Luojana. Monet kaatuvat siihenkin jne. Itselleni ei ole mitään ongelmaa näissä.