Kirjoittaja Aihe: Testaa hengellinen tilasi  (Luettu 506 kertaa)

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Testaa hengellinen tilasi
« : 28.07.21 - klo:20:27 »
Osoitteessa https://www.hengenuudistus.fi/testaa-hengellinen-tilasi voi testata hengellisen tilansa :). Minulle tuli tulokseksi lievä hengellinen puutostila...

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #1 : 28.07.21 - klo:21:15 »
Kaikkea sitä onkin... minä päädyin testissä luokkaan hengellisesti elävä.

Ja mainos suositteli "Tule KesäSpiritiin juhlimaan ja tankkaamaan armovarastoja". Mitähän tuo tankkaaminen mahtaa tarkoittaa...  ???

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #2 : 29.07.21 - klo:03:00 »
Heh, kaikkea sitä.
Tuo Hengen Uudistus Kirkossamme on jotain mistä en tiedä oikein mitään.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #3 : 29.07.21 - klo:10:09 »
Tuommoiset testit vaikuttavat humpuukilta on se tulos sitten mikä hyvänsä.  ???
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #4 : 29.07.21 - klo:12:37 »
 :) Tässä olen samanmielinen teitin kaikkien kanssa!  :-*

Liike (Hengen Uudistus Kirkossamme) kirkossamme on varsin epäilyttävä jo nimensä takia. Kuuntelin sen haastattelun Radio Deistä maanantainako se oli?
- pelko ylihengellisyydestä lieveni, mutta...
- tekemisen intoa heillä on, mutta aihe on pelkkä hyvä saarnan osa (lakipuolella), ei muuta. En usko, että auttaa mitään nykyisessä kirkon kriisissä. Evankeliumin tulee olla se Pääasia aina.

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #5 : 29.07.21 - klo:14:50 »
-
« Viimeksi muokattu: 31.07.21 - klo:12:05 kirjoittanut xyz »

Letsa

  • Vieras
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #6 : 29.07.21 - klo:15:32 »
Meinasin kirjoittaa, ja kirjoitankin, että tuolla Hengen uudistus kirkossamme-yhteisöllä on ainakin hyvä nimi. Luin nyt kommentin, että sitä pidetään epäilyttävänä jo nimensä takia. Mutta mitäpä tuosta.

Alkuseurakunnasta kerrotaan, että vainojen keskellä opetuslapset täytettiin ilolla ja Pyhällä Hengellä ja he julistivat sanaa rohkeasti. Vähän myöhemmin kerrotaan, että seurakunnalla oli rauha ja se rakentui, vaelsi Herran pelossa ja lisääntyi Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta. Kertoo minulle voimallisesta Jumalasta, joka toimii Pyhän Hengen välityksellä seurakunnassa ja sen kautta tässä maailmassa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #7 : 29.07.21 - klo:16:08 »
Hyvin talonpoikaisjärkisiä ne kysymykset ovat. Ihan hyviä herättämään ajatuksia missä itse menee.
Tietty se pisteasteikko on melko tarpeeton siinä, ja antaa hassun pseudotieteellisen kuvan.

Niin, minä tulin uskoon hengellisen herätyksen piirissä lut. kirkossa.
Sitten oli nää Hengen Uudistus kirkossamme jutut jotenkin siinä vieressä itsekseen.
En oikein tiennyt nuorena miten niihin suhtautua. Jotkut seurakunnan pastorit olivat siinä mukana jollain tapaa.
« Viimeksi muokattu: 29.07.21 - klo:18:10 kirjoittanut sandia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #8 : 29.07.21 - klo:17:36 »
Tästä keskustelusta tuli mieleen vanha kirjoitus, joka löytyy Azusa-kadun herätystä koskevasta osiosta. Koetan löytää sen tähän.

Löytyi keskustelusta "Viimeisten päivien kansakunta, vastaus 119":
Kuinkahan paljon nämä väärät henget saavat mellastaa kristikunnassa? Kun kerroin eräälle karismaatikkoystävälleni, että mielestäni 95% kielilläpuhumisista ja profetioista on vääristä lähteistä, niin tuo karismaatikko totesi: "En olisi niin optimistinen."


« Viimeksi muokattu: 29.07.21 - klo:17:42 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #9 : 29.07.21 - klo:22:42 »
Niinpä, ikävä kyllä maailmassa on liikkeellä paljon henkiä, joilla ei ole tekemistä Pyhän Hengen kanssa. Pyhän Hengenkin korostaminen on luterilaisuudelle vierasta, jos ei Pyhä Henki korota Jeesusta Kristusta.
Tuon nimen takia epäilykset heräsivät aluksi monellakin helluntailaiseen hapatukseen. Nyt puhdistavat mainettaan ja profiiliaan. Sen haastattelun voi vielä löytää Dein sivuilta. (Päivän vieras maanantailta tai tiistailta, en muista).
Peukutan Pauluksen huomiota.

Letsa

  • Vieras
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #10 : 29.07.21 - klo:23:58 »
En tunne Hengen uudistus-yhteisöä enkä tiedä siitä mitään. Ensimmäinen ajatus kuitenkin tällaisen jo suht. isonkin yhteisön suhteen on, että jo sen nimessä on huomiotu Pyhä Henki=Kristuksen Henki. Seurakuntakin on Kristuksen ruumis, johon uudestisyntymän kautta synnytään Pyhästä Hengestä Kristuksen sanan kuulemisen kautta. Kristuksen Henki sekä synnyttää että uudistaa. Kaikenlaista liikehdintää on, se on kaikkien tiedossa. Mielestäni on kovin liioiteltua leimata jotakin pelkän nimen perusteella ennakkoluuloista käsin tai puhua yleistäen esim. helluntailaisuuden hapatuksesta (mitähän silläkin tarkoitetaan)  ::)

Oletusarvoisesti uskon tästäkin hyvää, sitä, että kyse on raittiista toiminnasta. Kovin näkyvää liikkeen toiminta ei ehkä ole ollut, mutta en tiedä, ei vaan ole kohdalle sattunut omissa ympyröissäni.

Letsa

  • Vieras
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #11 : 30.07.21 - klo:09:26 »
https://missio2022.fi/

Katsoin Hengen uudistus-yhteisön nettisivuja ja ilmeisesti nämä Mahdollisuus muutokseen-kampanjat ovat tämän liikkeen alkuunpanemat.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #12 : 30.07.21 - klo:11:57 »
Tiedoksi linkki.

www.radiodei.fi/kuuntele-kesaspirit-hengen-uudistus-kirkossamme/

(Edelleen minulla hälytyskellot kilkattaa, olen eri mieltä heidän kanssaan näistä "henki" asioista kokemuksesta sekä kristillisyyden suunnasta. En aio kuitenkaan puuttua mitenkään, jos pystyn välttämään. Toivon, että olen väärässä silti.)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #13 : 30.07.21 - klo:14:22 »

Letsa

  • Vieras
Vs: Testaa hengellinen tilasi
« Vastaus #14 : 30.07.21 - klo:15:05 »
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/kirkon-karismaattinen-liike-etsii-kesatapahtumassaan-kontaktipintaa-uushenkisyyteen/

Kotimaa-lehden artikkelissa on myös uushenkisyydestä heidän kesätapahtumansa yhteydessä.