Kirjoittaja Aihe: Minkälainen kokemus oli uskoontulosi  (Luettu 594 kertaa)

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Minkälainen kokemus oli uskoontulosi
« Vastaus #15 : 27.10.21 - klo:10:37 »
Vielä jatkan tarinaani.Olin siis 29 vuotias ja jotenkin vakuuttunut siitä,että jos nyt en suostu Jumalan kutsuun, uusia tilaisuuksia ei enää tule.Tämä viimeinen ei ollut ensimmäinen kutsu.Minuakin kutsuttiin 16 vuotiaana,kun luokkakaverini kuoli  leukemiaan.Silloin olin jotenkin kutsun alla,mutta en niin voimakkaasti kuin oli tämä viimeinen.Jumala ei leiki kanssamme loputtomiin,jos käännämme Hänelle selkämme useamman kerranSe oli hyvin pelottavaa ja helvetin pelko oli kauhea.Nyt toivottavasti tie vie Herran luo ja viehän se,kun viejänä en ole minä itse.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Minkälainen kokemus oli uskoontulosi
« Vastaus #16 : 27.10.21 - klo:11:51 »
Peukutan muita!

(Joku poisti minun kertomukseni tai sitten unohdin painaa lähetä. Ehkä oli tarkoituskin, nyt ei tarvitse katua kirjoittamaansa.  ::) )

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Minkälainen kokemus oli uskoontulosi
« Vastaus #17 : 27.10.21 - klo:12:38 »
Mitään ei ole tästä ketjusta poistettu.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Minkälainen kokemus oli uskoontulosi
« Vastaus #18 : 27.10.21 - klo:12:57 »
Olin juuri täyttämässä 15 vuotta ja vietin viimeistä vapaata kesääni mummolassa.
(Seuraavina vuosina olin aina kesätöissä, pankissa ja puutarhalla.)
Olin vinttikamarissa ja käsiini osui jostakin laatikosta kaksi vanhaa ohuehkoa kirjaa,
Urho Muroman "Oletko pelastettu?" ja "Kuinka vaellat?".
Luin ne. 
Kuinka vaellat?- kirjassa minua hiukan hätkähdyttivät kohdat,
joissa selvästi sanottiin, miten tulee toimia ja elää, jos haluaa pelastua ikuiselta kadotukselta.
Molemmat kirjat olivat minulle kuin oppikirjoja,
joiden sisällön halusin omaksua.
Siksi tein ohjeiden mukaan ja  rukoilin vintillä Jeesusta, että Hän tulisi elämäni Herraksi. 
Näin tapahtuikin ja koin selkeästi tehneeni uskonratkaisun.
Tilanteeseen ei liittynyt mitään erityisiä tunteita, paitsi kohtuullisesti iloa ja rauhaa.
(En ole koskaan ollut erityisemmin tunneihminen.)

Aluksi en kertonut asiasta kenellekään muille paitsi vuotta vanhemmalle siskolleni, joka oli kai jo tullut uskoon rippikoululeirillä.
Muut sukulaiset olivat tietääkseni silloin tällöin kirkossa käyviä nimikristittyjä.
Seuraavana kesänä kävin rippikoulun, ja koska olin jo uskossa, en kuullut siellä mitään uutta. 
Tosin rippikoulua pitänyt nuori pastori oli selvästi uskossa,
samoin koulussa uskonnonopettajani (vanha naisteologi).
Lukiovuosina koulutoverit havaitsivat kai vähitellen minun olevan uskova.
Osallistuin melko aktiivisesti seurakuntanuorten iltoihin.
Seurakunnan työntekijät olivat kansanlähetysläisiä,
joten omaksuin alusta alkaen tunnustavan ja ratkaisukeskeisen uskon.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Minkälainen kokemus oli uskoontulosi
« Vastaus #19 : 28.10.21 - klo:13:35 »
Mummolassa olo vei Solteroa etsimään Jumalaa, samoin minulla.

Minäkin olin pankissa töissä, tosin vain yhtenä kesänä.

Mummi otti osaa aina radion aamu- ja ilta hartauksiin. Pysähtyi toimistaan pienen matkaradion eteen ja lauloi aina radiosta tulleen virren.

Jotenkin vakavaksi vetää, kun lukee näitä kertomuksia. Tai tulee hyvin vaikuttunut olo.