Kirjoittaja Aihe: Meidän epäjumalamme  (Luettu 15266 kertaa)

Sofiina

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #15 : 22.10.13 - klo:12:30 »
Vastikselle:   :)

Ortodoksinen pyhittäjä Serafim Sarovilainen:
http://www.ortodoksi.net/index.php/Serafim_Sarovilainen :

Lainaus
Erakoksi

Serafim vetäytyi seuraavana vuonna puiseen erakkomajaan Sarovka-joen varrelle, jossa hän yhdessä metsän eläinten kanssa vietti hurskasta elämää Raamattua ja pyhien isien teoksia tutkien. Tarinan mukaan Serafim eläessään erakkona syötti kädestään majallaan karhua, joka totteli häntä. Tultuaan rosvojen pahoinpitelemäksi Serafim joutui palaaman luostariin hoitoon, mutta palasi toivuttuaan takaisin erakkomajaansa. Erilaisten vaiheiden jälkeen Serafim sulkeutui vuosikausiksi kammioonsa puhumattomuuteen, jona aikana kukaan ei saanut vastauksia häneltä mihinkään kysymyksiin.


Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #16 : 23.10.13 - klo:07:36 »
Yksi tämän ajan epäjumala voisi olla oppiarvot, niistä olen kuullut keskusteltavan uskovien keskuudessa paljonkin (mitä kouluja olet käynyt jne.)

Yllätyin kun luin käännösvirheistä Herrastamme ;  Jes. 53:2: "Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta . . . ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet."

Hepreaksi tämä lause on hyvin lyhyt ja yksinkertainen, vain neljä sanaa: Ein to toar vehadar. "Toar"sanalla on monta merkitystä. Esineistä käytettäessä se voi olla muoto tai kauneus. Työkaluista puhuttaessa se on varsi. Kieliopissa se on adjektiivi eli laatusana. Mutta henkilöstä puhuttaessa sana merkitsee AINA titteliä, oppiarvoa. "Hadar" on erikoisesti Jumalan kirkkaus. Oikea käännös kuuluu näin: "Ei hänellä (Messiaalla) ollut oppiarvoa, titteliä, eikä Jumalan kirkkautta, että Hän olisi meitä miellyttänyt." Koko lukua, Jes. 53, kutsutaan rabbien pahaksi omaksitunnoksi. Siinä on niin selvä ennustus kärsivästä Messiaasta, että he eivät mielellään sitä lue. (Kaarlo Syväntö)

Toinen vaikuttaisi olevan pinnallisuus.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #17 : 23.10.13 - klo:08:19 »
Joo, Jeesuksella ei ollut oppiarvoa eikä "oikeata todistusta", suosituksia meille tahi meiltä.
Apostoli Paavali taas oli suurin sen ajan oppineista.
Kirjanoppineiden ja fariseusten ja saddulaisten asenne on:
Osaatko lukea ?
Osaatko kirjoittaa ?
et vai, mikä sitten olet.
vai kalastaja !
ja kehtaat opettaa meitä, oppimaton haiseva kalastaja.

Eli jos ei ollut oppiarvoa ei ollut arvollinen avaamaan suutaan.
Itse iloitsen kun Jeesus laittoi heille jauhot suuhun, aina , ilman poikkeuksetta :)
hhmmm, eli Jeesuksella oli tämä täysin voimassa:

Jes 54:17 "ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi."

Peri-aatteessa. kaikkien uskovien tulisi olla jokaisessa "riidassa" voittajia.
Jeesus ei alkanut äkyttämään Kirjanoppineiden edessä vaan piti heitä "pilkkanaan" ja fariseukset kiristelivät hampaita: "Nyt kyllä kostetaan, he ajattelivat". Psalmi 2.
__________

Hhhhmmm ja taas Salomonin viisaus on esillä.
Erottaakseen hyvän ja pahan, oikean ja väärän.

Joopa joo, eli viisaus on kenties tärkein avu.

Aivan näin on ja uskoisin myös että se viisaus joka on tullut Jumalalta on se tärkein :)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #18 : 23.10.13 - klo:10:14 »
Edelleen esimerkki Raamatusta, rahan valta ihmiseen ja oma mukavuus jolla voi olla arvaamattomat seuraamukset.


Matt. 25:

31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'

37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?' 40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'

44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?' 45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Lydia

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #19 : 24.10.13 - klo:22:03 »
Olen miettinyt sellaista suuntausta yleensä hengellisessä kentässä kun mennään niin kauas Jumalasta ja Raamatun opetuksista kuin vähänkin uskalletaan, otetaan suuria riskejä, joiden hinta voi näkyä vasta kun on liian myöhäistä Miksi se suuntaus ei voi olla toisin päin..mutta silloin hengellinen herätys syntyisikin jota niin kovasti odotellaan.

Lydia

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #20 : 25.10.13 - klo:15:37 »
Kuka pitää vakuutusta epäjumalana ??


Ei varmaan moni edes huomaa sitä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #21 : 25.10.13 - klo:16:47 »
Eli Jumalan seuraaminen "vaatii" voimaa, energiaa

Kenen voimaa?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #22 : 09.11.13 - klo:11:57 »
Eilen katsoin hetken Tv7:lta opetusta juuri näistä epäjumalista mitä kaikkea ne voivatkaan olla. Okeastaan kaikki se muu millä ihminen yrittää ja luontaisesti korvaa turvan Jumalaan ja niitä riittää pitkä luettelo. Jäin kyllä miettimään näitä asioita.. ???

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #23 : 09.11.13 - klo:15:20 »
Epäjumala on kai jokin juttu, joka estää olemasta yhteydessä Oikean Jumalan kanssa.

Välillä tapahtuu, että kun aamulla tavanomaisten siistiytymis- ja syöttötoimintojen jälkeen
istuudun kirjoituspöydän ääreen ja alan silmäillä tietokoneen tarjontaa, uppoudun helposti
johonkin.
Koko ajan on takaraivossa, että rukous ja raamattukappale ovat vielä hoitamatta.
Joskus pakottaudun, joskus otan mielelläni Raamatun ja luen sieltä yleensä yhden Psalmin,
tai puolikkaan, jos pitkä. 
Siinä yhteydessä on ilman muuta selvää myös rukoilla.

Olisiko epäjumalointia, että päivän ensimmäinen tärkein varsinainen toimenpide ei
ole ilman erityistä päätöstä Raamattu ja rukous,
vaan esim. jonkin sanomalehden nettisivu?
Joka tapauksessa tänäänkin pienen pinnistyksen jälkeen luin loppupuolen Psalmista 78 ja
huomasin, miten Jumala siunaa minua juuri nyt yhtä paljon kuin aikanaan Israelin kansaa Egyptistä poistuttaessa.

Lydia

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #24 : 09.11.13 - klo:15:39 »
Epäjumalat ovat Jumalan rinnalla, koska me ei anneta Jumalalle hänelle kuuluvaa osaa elämässämme vaan paikkaamme sitä turhalla.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #25 : 31.12.13 - klo:23:11 »
Kansanedustaja kirjoittaa epäjumalista

Jos kirkkomme ei tunnusta sitä, että pelastumiseen tarvitaan uskoa, päästään seuraavaan kysymykseen: Mihin kirkko uskoo? Jos kirkko hylkää kaikki kristinuskon opit, onko kyseessä ylipäätään enää uskonto? Mikäli kristillisyys typistyy kaiken sallimiseksi ja kaiken suvaitsemiseksi, kyseessähän on lähinnä yleishumanistinen elämänfilosofia, ei uskonto. Uskontoon sisältyy määritelmänomaisesti teoria tuonpuoleisesta ja oppi siitä, miten sinne päästään.

Oli kyse homoliitoista, muslimeista tai muista asioista, vihervasemmistolaistuneessa kansankirkossamme on tullut muodiksi sanoa, että "minun Jumalani ei sitä tai tätä". Uskonnon näkökulmasta tämä asenne on aika ongelmallinen. Siinä ihminen rakentaa itselleen itsensä näköisen jumalan. Kyse on siis tee-se-itse-jumalasta eli epäjumalasta. Kristinuskon oppien mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta tämän päivän kirkko kehottaa jäsentään luomaan jumalan ihmisen kuvaksi.

Sellainenkin uskonto on toki mahdollinen, mutta kristinuskon kanssa sillä on aika vähän tekemistä.


http://www.halla-aho.com/scripta/kirkko_kaupunki_ja_moskeija.html

Taisto

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #26 : 01.01.14 - klo:20:03 »
Olen sitä mieltä, että me kaikki olemme kiinni rahassa ja muussa ajallisessa ja että kukaan meistä ei ole valmis tuosta noin vain luopumaan kaikesta toisten hyväksi. Siis rakastamme itseämme yli kaiken muun. Ei siitä mihinkään päästä, mutta onneksi on armo.
No mitä siitäkään tulisi, jos kaikki antaisivat kaiken pois toisten hyväksi...
Päädytään siihen ajatusleikkiin, että mitä tapahtuisi jos tietyllä kellonlyömällä kaikki varallisuus
jaettaisiin tasan kaikkien kesken. Vastaus on päivänselvä: jo tunnin kuluttua jotkut olisivat
varakkaampia kuin toiset. Jotkut osaavat pitää rahansa ja ansaita sitä lisää, jotkut vain eivät
osaa.

Minä pidän hyvänä tätä efesolaiskirjeesä olevaa ohjetta:
"tehköön työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle."
Ei ole tarkoitus että kaikki pitäisi antaa pois. Tosin rikkaalle nuorukaiselle Jeesus
teki tällaisen testin, jotta tuo mies itse näkisi mistä homma kiikastaa...


Vastavoima

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #27 : 01.01.14 - klo:20:41 »
Kansanedustaja kirjoittaa epäjumalista

Jos kirkkomme ei tunnusta sitä, että pelastumiseen tarvitaan uskoa, päästään seuraavaan kysymykseen: Mihin kirkko uskoo? Jos kirkko hylkää kaikki kristinuskon opit, onko kyseessä ylipäätään enää uskonto? Mikäli kristillisyys typistyy kaiken sallimiseksi ja kaiken suvaitsemiseksi, kyseessähän on lähinnä yleishumanistinen elämänfilosofia, ei uskonto. Uskontoon sisältyy määritelmänomaisesti teoria tuonpuoleisesta ja oppi siitä, miten sinne päästään.

Oli kyse homoliitoista, muslimeista tai muista asioista, vihervasemmistolaistuneessa kansankirkossamme on tullut muodiksi sanoa, että "minun Jumalani ei sitä tai tätä". Uskonnon näkökulmasta tämä asenne on aika ongelmallinen. Siinä ihminen rakentaa itselleen itsensä näköisen jumalan. Kyse on siis tee-se-itse-jumalasta eli epäjumalasta. Kristinuskon oppien mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta tämän päivän kirkko kehottaa jäsentään luomaan jumalan ihmisen kuvaksi.

Sellainenkin uskonto on toki mahdollinen, mutta kristinuskon kanssa sillä on aika vähän tekemistä.


http://www.halla-aho.com/scripta/kirkko_kaupunki_ja_moskeija.html

Taitaa tästä olla myös muusta kyse kuin epäjumalista.

Tässä on Halla-ajon lähtö kohta. ja perusteet sille:
___________________
Lainaus
Lukija saattaa jäädä punnitsemaan Sarlinin esittämiä perusteluja moskeijalle, näihin perusteluihin joko yhtyen tai niistä eri mieltä ollen, jolloin häneltä mahdollisesti jää huomaamatta, että Sarlinin vaatimuksessa on jotain perustavanlaatuista mätää. Nimittäin se, että joku vaatii moskeijaa Helsinkiin, sisältää implisiittisen väitteen, jonka mukaan ...

a) ... Helsingissä ei olisi moskeijaa, mikä olisikin outoa kaupungissa, jossa on paljon muslimeja; tai että ...

b) ... moskeijan rakentaminen Helsinkiin olisi kielletty, mikä olisi vielä oudompaa kaupungissa, jossa on luterilaisia ja katolilaisia kirkkoja, juutalaisten synagogia, Jehovan todistajien valtakunnansaleja ja muita uskonnollisiin menoihin tarkoitettuja tiloja.

___________________

mutta en tästä ala vääntää, mutta kunhan Israelin Pyhä on ilmestynyt minulle, kaikki saavat kuulla ja kokea.

en ole tutkinut, suomen lakia ja kirkkolakeja, mutta oletan että jos suomessa on todistettavissa olevia vääriä uskontoja sekä niiden kokoontumis paikkoja ne tulee kaikki hävittää !

ja odotan innolla sitä kun kaikki vääräuskoiset ja niiden patsaat eli kirkot tuhotaan, ilman ihmis kättä !

Annatko Tosikko ylistyksen sinä päivän Pyhän Israelin Jumalalle kun vääräuskot ja niiden "patsaat" tuhotaan ?

Ylistetty Pyhä Israel ja Jumala.
________________

Profeetta Aabrahamin Jumala, runsaasti siunaa, Halla-ahoa !
ja anna palvelijallesi sanat kun hän taistelee pahoja vastaan.

ja kaikki jotka uskovat Profeettaa Aabrahamia sanovat: siunattu olkoon Israel.
« Viimeksi muokattu: 01.01.14 - klo:20:46 kirjoittanut Vastavoima »

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #28 : 01.01.14 - klo:21:05 »
Minulle tuossa jutussa oli tärkeää vain loistava kuvaus kuinka me itse luomme omia epäjumaliamme. "Minun jumalani ei tee sitä tai tätä"

Kannatan uskonnonvapautta, joten mielestäni muslimit saavat halutessaan rakentaa moskeijoita itselleen. Rajoitattamalla uskonnonvapautta rajoitus kohdistuisi tosiasiallisesti kristittyihin.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #29 : 01.01.14 - klo:21:19 »
Minulle tuossa jutussa oli tärkeää vain loistava kuvaus kuinka me itse luomme omia epäjumaliamme. "Minun jumalani ei tee sitä tai tätä"

Kannatan uskonnonvapautta, joten mielestäni muslimit saavat halutessaan rakentaa moskeijoita itselleen. Rajoitattamalla uskonnonvapautta rajoitus kohdistuisi tosiasiallisesti kristittyihin.
Mitä tarkoitat alleviivatulla?
Miksi kristittyjen pitäisi sallia uskonnonvapaus, kun sitä eivät salli esim. muslimit omissa maissaan?