Kirjoittaja Aihe: Missä kaikki ovat?  (Luettu 7305 kertaa)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #15 : 06.02.20 - klo:18:39 »
Facebookissa on ainakin todella paljon keskustelua. Ja yllätyn joka kerta siitä miten kaiken kirjavaa näkemystä löytyy,enkä positiivisesti.
Foorumit ovat siihen nähden kankea tapa kommunikoida vaikka pidän molemmista.

Onko Facebookissa keskusteluja tai ryhmiä, missä voi jutella Raamatusta, uskostaan ja pyytää esirukousta yms?

Voi rakas ystävä. Eihän täällä(kään) uskosta jutella ei ainakaan Jeesuksen uskosta. Kaikki on pinnallista ja maailmallista, sitä minne rakkaus vetää.

Niinkö... ?

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #16 : 06.02.20 - klo:18:45 »
Minut varmaan kohta potkaistaan FBstä ulos, kun laitan Pelosin kynänjakoseremoniaa näyttävän youtuben sinne.
En pidä FBstä kovin paljon. Joskus laitan jotain. Se tekee ihmisistä niin keinotekoisen onnellisen näköisiä . Kaikki etsivät huomiota ja se menee tosi helposti kummalliseksi. Yritän pysyä siitä erossa.

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #17 : 06.02.20 - klo:20:22 »
Facebookissa on ainakin todella paljon keskustelua. Ja yllätyn joka kerta siitä miten kaiken kirjavaa näkemystä löytyy,enkä positiivisesti.
Foorumit ovat siihen nähden kankea tapa kommunikoida vaikka pidän molemmista.

Onko Facebookissa keskusteluja tai ryhmiä, missä voi jutella Raamatusta, uskostaan ja pyytää esirukousta yms?
   [ /quote]

Sandia, ei suoranaisesti ole, mutta omalla logillaan voi asioista kirjoittaa.

Mulla on tuore kokemus siitä,
MITEN FB Ystäväni ovat tukeneet ja kantaneet esirukouksin
~ kun Kauko oli niin vakavasti sairas ja minä itse hyvin huolestunut.
Sinä olet yksi heistä, Sandia ♡

Nyt on hän päässyt hoitokotiin toipumaan
~ Taivaallisellev Isälle suurkiitos rukousvastauksesta.
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #18 : 06.02.20 - klo:21:03 »
Facebookissa on ainakin todella paljon keskustelua. Ja yllätyn joka kerta siitä miten kaiken kirjavaa näkemystä löytyy,enkä positiivisesti.
Foorumit ovat siihen nähden kankea tapa kommunikoida vaikka pidän molemmista.

Onko Facebookissa keskusteluja tai ryhmiä, missä voi jutella Raamatusta, uskostaan ja pyytää esirukousta yms?

Kyllä siellä on ryhmiä missä voi keskustella mitä vaan ja myös innokkaita rukoilijoita on. Löytyy varsinkin naisista.
Keskustelu on joskus kärkästä ja loukkaantijia löytyy, mutta itseäni ei kiinnosta hirveästi loukkaantuko joku, koska en kuitenkaan pyri ketään loukkaamaan.
 Yksi tyyppi estikin minut etten näe häntä  tai hänen aloituksiaan ollenkaan.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #19 : 06.02.20 - klo:23:48 »
Ei kuulosta kauhean innostavalta. Facebookissa vallitsee jokseenkin viidakon lait, ja kuvaksesi antoi vaikutelman, että samat lait on uskova tai ei... ???

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #20 : 07.02.20 - klo:09:06 »
No Facebookissa ja somessa korostuu ääripäät.
Paljon on vanhempia miehiä joilla ei ole seurakuntayhteyttä eivätkä osaa käyttäytyä ja sitten vanhemmat naiset on niitä loukkaantujia.
Parempaa käyttäytymistä niissä on kuin muissa ryhmissä joissa keskustellaan arvopohja-asioista. Monessa harrastus-ryhmässä ei tarvitsekaan kinata koska keskustelun luonne ei ole sellainen.

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #21 : 07.02.20 - klo:22:41 »
Hehehe...☺😋
hauskasti sanottu, Peneriktus16.

Mää olen FB:lla ja todella koen sen terapeuttiseksi paikaksi.
Niin paljon olen saanut kannustusta ja myötäelämisestä Ystävien kautta siellä.

🤗 🤗 🤗 🤗

Olen avoin ja rehellinen siellä kirjoittaessani
~ niinkuin täälläkin.😍

...jotta näin....

virkistävää viikonloppua Ystävä(t) ♡♡♡♡

toivottelee
*lile
Göteborgista

* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #22 : 03.05.20 - klo:11:46 »
Tuli mieleen semmoinen asia, että voisimmekohan jotenkin hyödyntää tätä koronahiljaisuutta, mikä vallitsee kaikkialla, missä vain on ollut jotakin yhteisöllisyyttä. Voisimmeko elvyttää jotenkin tätä kirjoittelua?

Saattaisi olla semmoinenkin mahdollisuus, että vaienneita kirjoittajiakin saataisiin houkuteltua jotenkin takaisin tänne. Olisiko hyvä, että laadittaisiin jonkinlainen kirje, joka sitten lähetettäisiin yksityisviestinä näille poistuneille?

Tietysti tämä saattaisi toimia käänteisestikin niin, että joku haluaisi poistua lopullisesti.  :( :( :( :(

Mitä mieltä olette tästä ehdotuksesta?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #23 : 03.05.20 - klo:12:45 »
Eräässä Facebookin ryhmässä on noin 4400 70- ja 80-luvun helluntailaista nuorta. Läheskään kaikki heistä eivät ole enää helluntailaisia.

En usko, että tämän foorumin kannattaa edes yrittää kilpailla sen kanssa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #24 : 03.05.20 - klo:13:24 »
Eräässä Facebookin ryhmässä on noin 4400 70- ja 80-luvun helluntailaista nuorta. Läheskään kaikki heistä eivät ole enää helluntailaisia.

En usko, että tämän foorumin kannattaa edes yrittää kilpailla sen kanssa.

En ole syttynyt missään vaiheessa facebookiin. Vuosia jaksoin olla Netmissionissa, samoin Vapaakirkon foorumilla synty.net. Suomen evankeliumikoulun foorumilla olen ollut vuosia, sekin on sittemmin lähes kuollut. Joskus olen käynyt körttifoorumilla ja joskus esikoislestadiolaisten foorumilla. Kaksi viimeksimainittua ovat aika sisäänpäin lämpiäviä, joten keskusteluissa on liikaa rajoituksia.

Puimatanner kannattaisi ehkä joskus putsata jäsenistä, jotka eivät koskaan kirjoita mitään tai ovat jo monia vuosia olleet poissa. Mutta tämä on vain oma näkemykseni, josta voi olla toistakin mieltä.

Mihinkään joukkoliikkeeseen en jaksa uskoa tälläkään alueella.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #25 : 03.05.20 - klo:14:28 »
 Minakaan en pida fb:sta.
Minusta se kommunikointi ei ole sellaista mita kaipaan.
En tayta Natanaelin kuvaaman FB ryhman kriteereja.
« Viimeksi muokattu: 03.05.20 - klo:15:22 kirjoittanut sandia »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #26 : 03.05.20 - klo:15:27 »
Ei kukaan mun FB kavereista puhu uskonasioista FBssä.
Mukaanlukien ystävät joita sain netmissionissa. Sitä en ymmärrä. Mutta se on todellisuus.

« Viimeksi muokattu: 03.05.20 - klo:15:34 kirjoittanut sandia »

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #27 : 04.05.20 - klo:17:17 »
On hyvä, että täällä on uskovaisia tietenkin, mutta vielä parempi tai ainakin yhtä hyvä asia olisi, jos heitä olisi netin muissakin keskustelupalstoilla "maallisissakin" kuten vaikkapa Tiede-lehden. Olen joskus lukenut siellä keskusteluja. Siellä pohditaan mm. Jumalan olemassaoloa, maailmankatsomusta, evoluutio- ja luomisteoriaa.

https://www.tiede.fi/keskustelu

Ihmiset ansaitsevat kuulla kristillistä maailmankatsomustakin ja kreationismia.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #28 : 16.05.20 - klo:11:26 »
Tuli mieleen semmoinen asia, että voisimmekohan jotenkin hyödyntää tätä koronahiljaisuutta, mikä vallitsee kaikkialla, missä vain on ollut jotakin yhteisöllisyyttä. Voisimmeko elvyttää jotenkin tätä kirjoittelua?

Saattaisi olla semmoinenkin mahdollisuus, että vaienneita kirjoittajiakin saataisiin houkuteltua jotenkin takaisin tänne. Olisiko hyvä, että laadittaisiin jonkinlainen kirje, joka sitten lähetettäisiin yksityisviestinä näille poistuneille?

Tietysti tämä saattaisi toimia käänteisestikin niin, että joku haluaisi poistua lopullisesti.  :( :( :( :(

Mitä mieltä olette tästä ehdotuksesta?


Kysyn tätä uudestaan. Voisko tätä foorumia jotenkin elvyttää, mitä mieltä olette? Korona-hiljaisuus saattaisi olla hyväksikin sellaiselle toimenpiteelle.  :-\
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Missä kaikki ovat?
« Vastaus #29 : 16.05.20 - klo:12:38 »
Tuli mieleen semmoinen asia, että voisimmekohan jotenkin hyödyntää tätä koronahiljaisuutta, mikä vallitsee kaikkialla, missä vain on ollut jotakin yhteisöllisyyttä. Voisimmeko elvyttää jotenkin tätä kirjoittelua?

Saattaisi olla semmoinenkin mahdollisuus, että vaienneita kirjoittajiakin saataisiin houkuteltua jotenkin takaisin tänne. Olisiko hyvä, että laadittaisiin jonkinlainen kirje, joka sitten lähetettäisiin yksityisviestinä näille poistuneille?

Tietysti tämä saattaisi toimia käänteisestikin niin, että joku haluaisi poistua lopullisesti.  :( :( :( :(

Mitä mieltä olette tästä ehdotuksesta?


Kysyn tätä uudestaan. Voisko tätä foorumia jotenkin elvyttää, mitä mieltä olette? Korona-hiljaisuus saattaisi olla hyväksikin sellaiselle toimenpiteelle.  :-\
Olen epäluuloinen sen suhteen, että osallistumisensa lopettaneita voisi houkutella takaisin jollakin tiedustelukirjeellä.
Olen yhdellä toisella foorumilla (ei varsinaisesti kristillinen) jäsenrekisterin hoitajana.
Siellä tehtiin tuollainen toimenpide pari vuotta sitten,
jolloin lähetin jokaiselle passiiviselle jäsenelle kyselyn mahdollisesta halusta alkaa osallistua enemmän keskusteluihin.
Tulos oli, että aika moni toivoi nimimerkkinsä poistoa, eikä yksikään sellainen palannut, joka oli joskus ollut innokkaasti mukana.

Jos foorumin vetovoima hiipuu jostain syystä, sitä on hankalaa palauttaa millään tempulla.
Mutta kaikkea voi tietysti yrittää.
Tällä foorumilla taitavat kaikki osallistujat olla samaa tai melkein samaa mieltä kaikesta.
Olisi hyvä, jos ilmestyisi joku, jolla on voimakkaita poikkeavia mielipiteitä ja kokemuksia - ei tietenkään suoraan Raamatun vastaisia.
Silloin syntyisi oikeaa keskustelua, eikä vain puuroutuvaa ja sammuvaa, ennalta arvattavaa sanailua.