Kirjoittaja Aihe: Paljonko kello on  (Luettu 1611 kertaa)

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Paljonko kello on
« : 08.05.22 - klo:19:55 »
Olen käyttänyt Raamatun tiettyjä asioita tutkiessani ja pohtiessani ajoittain työkaluna ns. aurinkokalenteria, joka mainitaan muutaman kerran Raamatussa. Samaa ajanlaskukäytäntöä käyttivät mm. essealaiset.

Mutta, asiaan.

En pahastu jos joku erimieltä kanssani näistä vuosiluvuista, mutta näitä minä olen käyttänyt jo pidemmän aikaa...

Alkaen 1.luomisvuodesta, nyt on käynnissä vuosi 6257, joka siis poikkeaa selvästi mm. juutalaisten ajanlaskuista.

-------------

Alkaen kristillisen seurakunnan alkamishetkestä, jota yleisesti pidetään 1.helluntaita, eli VT:n viikkojuhlana, joka oli 7 viikkoa pääsiäisviikon jälkeen, tänään on tuon aurinkokalenterin mukaan viikkojuhlan, eli helluntain juhlapäivä....siksi myös tämä violetti väri, joka Raamatussa liittyy Pyhään Henkeen.  :)

Juuri tänään tulee täyteen 1986 vuotta, ja alkaa 1987.vuosi tuosta ensimmäisestä helluntaista. Eli, on menossa vasta "toinen päivä", kun käyttää tällaista hengellistä esikuvallisuutta  :)

Aurinkokalenterissahan on 364 päivää, toisin kuin meidän tässä läntisessä  kalenterissa, jossa päiviä on nuo 365/vuosi, ja joka 4.vuosi/366 päivää.

Aurinkokalenterissa viikkojuhla oli vuoden 67.vuorokausi, ja tuota lukua itse arvostan paljon, koska juuri tuolloin Pyhä Henki tuli, näkyvällä sekä kuuluvalla tavalla omiensa luokse, ja omiinsa.  :)


« Viimeksi muokattu: 08.05.22 - klo:22:01 kirjoittanut Malakia »