Kirjoittaja Aihe: Linkkejä  (Luettu 12459 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #45 : 03.04.22 - klo:12:59 »
https://dailyverses.net/fi/2022/4/2

(Hyödyllinen ja hyvä: Päivän Sanoja Raamatusta)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #46 : 04.04.22 - klo:12:58 »
Tähän tulee perehtyä aina ja varsinkin kun uutta ilmenee!

vapaasana.swedishforum.net/t46-voitto-ramu-alkaa-jokaista-henkea-uskoko


(Ei voi kaikesta itse kirjoittaa niin pätevästi kuin moni muu on jo tehnyt. Pitää saada lainata muiden hyviä opetuksia, ehdottomasti. Tietty lähde on mainittava eikä omana ansionaan niitä jaettava. Ihan pimeetä on kieltää sellainen ja väärää vallankäyttöä. Niistähän sitten löytyy keskustelunaiheita ja oppii olemaan terveesti erimieltä kehällisistä asioista.)

Ehdotan vapauttamista ja uudelleen asian miettimistä. Kaikkeenhan ei tarvitse osallistua. Se voisi elvyttää tämänkin sivuston, jossa sentään on jäseniä enemmän kuin 5. Toisten tyrmäämisen heti suoralta istumalta on myös väärää kulttuuria, jos ei nimellä parjata ihmistä; asioita tulee arvioida eikä aina voi olla kukaan oikeasssa.  :)

Mitä tykkäätte tästä ?

missio2022.fi
« Viimeksi muokattu: 05.04.22 - klo:16:54 kirjoittanut Stiina »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Linkkejä
« Vastaus #47 : 05.04.22 - klo:14:34 »
Stiina, Natanael taisi huomauttaa, ettei tuotaisi tänne muiden foorumin sivuja.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #48 : 05.04.22 - klo:15:07 »
Miksei saa hyviä, tarpeellisia pohdittavia?

(Lopunaikana eksyminen on erittäin suurta ja pidän tätä kristillisenä sivustona. Voin lähteä, jos ei ole. Vapaasanaltahan minut suljettiin syyttä ulos selittämättä, miksi! Erimielinen kai liikaa, toiset eivät kestä.)

Itsevarmuus ei ole kristillinen hyve! (Uskova ei säily uskossa ilman "ruokaa" joka päivä. Se on Paholaisen ansa. Ketään ei vedetä väkisin tukasta Taivaaseen.)

https://missio2022.fi/

Tämä tarvitsee arviointia, koska yhteiskristillinen. Herätystä en vastusta, mutta en näe tätä vielä muuna kuin pelkkänä ihmisponnistuksena. (Omana työnä)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Linkkejä
« Vastaus #49 : 05.04.22 - klo:17:08 »
Miksei saa hyviä, tarpeellisia pohdittavia?
No, kun tämän foorumin tarkoitus on keskustelu, eikä tekstien kopioiminen muualta tai pelkkä linkkien mainitseminen. Siis keskustelu meidän omista asioista, "sielun tuskasta", ... että kenties voimme keskustelussa purkaa taakkojamme tai olla avuksi toisille heidän asioissaan.

Omien kokemustemme ja ajatusten esille tuominen, eikä kopioiminen jostakin.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #50 : 05.04.22 - klo:17:53 »
 :) OK sitten. Minun tarpeisiini väärä foorumi. Yritän lopettaa kirjoitteluni. Nickiäni ei tarvitse poistaa, jos ette halua. Luen ja kommentoin, jos jotain tulee mieleen. Myös minulla eksymisen vaara on ilmeinen eikä vain teillä. Ette kiinnostu todella tärkeistä asioista kristillisesti. Ei kristinuskosta voi omiaan eikä edes mielipiteitään paljoa kirjoittaa. Siinä pysytään mahdollisimman hyvin kaiken keskellä Ydinasiassa ja ojentaudutaan, kun saadaan huomata olevamme väärällä polulla.
Tämä on siis yhteiskristillisten mutufoorumi, joka ei yritäkään vaikuttaa eikä auttaa uskonpolulla. Kaikki ajavat omaa agendaansa. Siitä on Raamatussakin valitus. (Room.)

 :)

Poissa pax

  • Viestejä: 1697
Vs: Linkkejä
« Vastaus #51 : 05.04.22 - klo:17:57 »
Kyllä Stiina sinulla näyttää olevan vankat mielipiteet oikeasta ja väärästä.
Olen keskittynyt Raamattuun enkä lue muuta kirjallisuutta, uskon  ja luotan että minua Jumala haluaa pitää tiellään kaikesta omasta vajavuudesta huolimatta.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Linkkejä
« Vastaus #52 : 05.04.22 - klo:18:41 »
:) OK sitten. Minun tarpeisiini väärä foorumi. Yritän lopettaa kirjoitteluni. Nickiäni ei tarvitse poistaa, jos ette halua. Luen ja kommentoin, jos jotain tulee mieleen. Myös minulla eksymisen vaara on ilmeinen eikä vain teillä. Ette kiinnostu todella tärkeistä asioista kristillisesti. Ei kristinuskosta voi omiaan eikä edes mielipiteitään paljoa kirjoittaa. Siinä pysytään mahdollisimman hyvin kaiken keskellä Ydinasiassa ja ojentaudutaan, kun saadaan huomata olevamme väärällä polulla.
Tämä on siis yhteiskristillisten mutufoorumi, joka ei yritäkään vaikuttaa eikä auttaa uskonpolulla. Kaikki ajavat omaa agendaansa. Siitä on Raamatussakin valitus. (Room.)

 :)

Et sinä voi määritellä toisille mikä on tärkeää tällä hetkellä.
Jollekin toiselle voi olla tärkeää joku muu asia kuin sinulle.


Voitto Ramun kirjoituksessa olevia asioita on käsitelty jo kahdeksan vuotta sitten tällä foorumilla.
http://puimatanner.net/index.php?topic=392.0

Henkilökohtaisesti jo paljon paljon aikaisemmin alkaen 80-luvulla.


Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #53 : 06.04.22 - klo:02:01 »
 :) Noinhan se tietysti on, mutta ainakin tämä asia on sellainen, että kaikkien tulisi pitää se aktiivisena. Joten muistutus ainakin kerran vuodessa tarpeen.
(Pieni, kaunis yhteisönne on alkanut sisälämmitteiseksi, sorry vaan.)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Linkkejä
« Vastaus #54 : 06.04.22 - klo:15:22 »
Erotellaan tässä kaksi asiaa: aihe henkien arvostelu ja toisaalta foorumin säännöt.

Ne ovat kaksi täysin eri asiaa eikä ole mielekestä selittää toista toisella.

Henkien arvostelu on sinänsä niin tärkeä, että varmasti uskova harjoittaa sitä paljon usemmin kun kerran vuodessa ja aihe on myös erittäin keskeinen keskusteluaihe ja Raamatun tutkiskeluaihe.

Eikä voi perustellusti tehdä oletusta että foorumin kirjoittajat ovat aihetta vastaan.

Ja sitten se toinen asia.

Tässä on foorumin säännöt.  Jokainen lukekoon ja arvioikoon nekin.
http://puimatanner.net/index.php?topic=46.0

Tässä ohjeistus mihin Taisto yllä viittasi: Foorumilla on kielletty:
 Kaikenlainen massapostittaminen ja pitkien, muualta kopioitujen tekstien levittäminen (ns. copy-pastettaminen) tai yksipuolinen saarnaaminen osallistumatta itse keskusteluihin.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #55 : 14.04.22 - klo:13:38 »
 :) No saako tämän linkin tänne laittaa, kun on vähän toinen näkökulma Betesdan lammikosta? Tykkään myös, vaikka on entisen arkkipiispan näkökulma.

https://www.kotimaapro.fi/digipostilla/postillat/15-sunnuntai-helluntaista-joh-51-15-kari-makinen/

Itse tykkään lukea viisaiden mielipiteitä, tulkintoja ja kirjoituksia. Niistä saa paljon.


Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #56 : 15.04.22 - klo:13:31 »
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mathilda_Wrede

Uskovainen hänkin ja se ensimmäinen sekä kuuluisin.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Linkkejä
« Vastaus #57 : 20.04.22 - klo:14:14 »
Luin Matilda Wreden elämästä ylläolevasta linkistä.
Hänen uskoontulonsa oli samantapainen kuin minun. Tuli ahdistus, mitä ei osannut selvittää ja se veti Jumalan luo. Ja uskoontulo jätti voimakkaan vaikutelman Matilda Wredelle, ja se väritti hänen koko elämänuransa.

Taisi tuo pohjalainen rikollinen tosin vedättää Matildaa.
Rankka tilanne, se rikollinen sitten teki itsemurhan yritettyään paeta vankilasta ja siinä tuli vartija tapettua.
Semmosia ne on. On hyvä pitää turvaetäisyys.

Hän välttämättä halusi tavata vankeja yksin. Jossain vaiheessa häntä alettiin epäillä poliittisesta aktivismista ja hänen ei enää annettu tavata vankeja yksin. Siinä vaiheessa hän ei suostunut tapaamaan heitä enää ollenkaan.
Oli ehkä mennyt hieman liian henkilökohtaiseksi.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #58 : 24.04.22 - klo:10:47 »

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Linkkejä
« Vastaus #59 : 25.04.22 - klo:13:47 »
https://www.gotquestions.org/Suomi/kristitty-parantuminen.html

Oikeaa, hyväksyttävää opetusta parantumisesta Raamatun mukaan.