Kirjoittaja Aihe: Merkkien merkitys uskonelämässä  (Luettu 5781 kertaa)

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #30 : 31.08.18 - klo:10:57 »
Minulla taas,yhtään liioittelematta,helvetin lieskat leimusi silmien edessä.Jumala teki tunnolleni niin selväksi,että on tosi kyseessä.Ja kaikki oli Hänen suurta armoaan,että minäkin tulin löydetyksi.

Poissa Etsivä

  • Viestejä: 32
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #31 : 31.08.18 - klo:14:39 »
Itsellekään ei ole syyllisyyden tunteista puutetta. Kyse on pikemminkin siitä, että kipuilen ahdistuksen kanssa. Onko pelastus sittenkin yhteistyötä Jumalan kanssa, jotta pääsisi ahtaasta portista jne. Eli täytyykö luopua omaatuntoa vaivaavista asioista kokonaan ja mistä tietää tuleeko ne vaatimukset Jumalalta vai ei. Onko parannus teko, jolla vastaanotetaan pelastus jne. Entä jos en osaa tai pysty. Toiset sanoo toista ja toiset toista ja sitten on vielä se oma herkkä omatunto kuin ö aapisen laidassa. Toisessa laidassa puhutaan halvasta armosta ja toisella lakihenkisyydestä.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #32 : 31.08.18 - klo:15:29 »
 :(
Itsellekään ei ole syyllisyyden tunteista puutetta. Kyse on pikemminkin siitä, että kipuilen ahdistuksen kanssa. Onko pelastus sittenkin yhteistyötä Jumalan kanssa, jotta pääsisi ahtaasta portista jne. Eli täytyykö luopua omaatuntoa vaivaavista asioista kokonaan ja mistä tietää tuleeko ne vaatimukset Jumalalta vai ei. Onko parannus teko, jolla vastaanotetaan pelastus jne. Entä jos en osaa tai pysty. Toiset sanoo toista ja toiset toista ja sitten on vielä se oma herkkä omatunto kuin ö aapisen laidassa. Toisessa laidassa puhutaan halvasta armosta ja toisella lakihenkisyydestä.

Yleensa ihminen tietaa onko syntynyt Jumalan lapseksi. Se on lahja Jumalalta. Et kykene ansaitsemaan sita. Sen Jeesus teki puolestasi.

Ifa

  • Vieras
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #33 : 31.08.18 - klo:15:31 »
Itsellekään ei ole syyllisyyden tunteista puutetta. Kyse on pikemminkin siitä, että kipuilen ahdistuksen kanssa. Onko pelastus sittenkin yhteistyötä Jumalan kanssa, jotta pääsisi ahtaasta portista jne. Eli täytyykö luopua omaatuntoa vaivaavista asioista kokonaan ja mistä tietää tuleeko ne vaatimukset Jumalalta vai ei. Onko parannus teko, jolla vastaanotetaan pelastus jne. Entä jos en osaa tai pysty. Toiset sanoo toista ja toiset toista ja sitten on vielä se oma herkkä omatunto kuin ö aapisen laidassa. Toisessa laidassa puhutaan halvasta armosta ja toisella lakihenkisyydestä.
En oikein tiedä, mitä yhteistyö Jumalan kanssa tarkoittaa. Parannuksella ymmärrän nöyrtymistä Herran edessä, se ei ole ihmislähtöinen asia. Puhutaankin parannuksen armosta, se on todella armoa. Lähtökohta on kaikessa, että Jumala rakastaa ihmistä ja vetää armossaan kaikkia puoleensa, voidakseen vapahtaa ihmisen synnin orjuudesta ja kaikesta, mikä sitoo. Sekin, että saa mennä rukouksessa Jumalan eteen syntiensä kanssa, on siunattu asia, koska siitä seuraa vapahdus ja omantunnonkin rauha.

Kirjoitat kokevasi vaatimusta. Toisen mielenliikkeitä on minun vaikeaa samaistaa omiin kokemisiini nähden. Sanoisin tämän keskustelun perusteella, että Jumalan rauha olkoon kanssasi ja ympäröiköön sinut ja elämäsi. Tie Jumalan luokse on rukous ja se taas lähtee kaipauksesta Jumalan puoleen, ei mistään suorituspakosta tms. Sitten se, että vaikka luopuisit nyt vaikka siitä valokuvauksesta ja hävittäisit kaikki kuvat, tilanteesi ei muuttuisi miksikään. Jumalan kohtaaminen ei ole sitä, että Hän aivankuin syynäisi ja kyttäisi, teetkö mitä minä käsken. Ei lainkaan niin.

Etsi Häntä rukouksessa, muista koko ajan se, että olet Hänelle rakas. Jumala tahtoo jakaa suurta hyvyyttään sinulle, siunata ja auttaa kaikessa. Et ole yksin.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #34 : 31.08.18 - klo:16:38 »
Etsivä.Ei ahdistuksen tarvitse tarkoittaa,ettet ole Jumalan lapsi.Herkätkin lapset Hänelle kelpaavat,niinkuin rohkeammatkin.Samalla viivalla jokainen,taatusti.Rinnalla kulkijoita,samoin kokevia on ympärilläsi ehkä enemmän kuin luuletkaan.Kun on kaikki puolestamme tehty,niin otetaan se valmis vastaan.Kuka voi syyttää,kun Kristus,Jumala,meitä puolustaa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #35 : 31.08.18 - klo:22:47 »
Etsivä. Olet varmaan lukenut Raamatusta Jeesuksen sanat: "En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä." Siinä on se vaatimus ja mitta, jonka kumpikin täytämme mennen tullen.

Ja: "Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." Varmaan olet huutanut, lisäisin tähän vielä, ettei tässä huutamisessa ole kysymys desibelien määrästä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Etsivä

  • Viestejä: 32
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #36 : 01.09.18 - klo:21:52 »
Kiitos rohkaisevista sanoistanne.  :) Jeesus on runsas armossaan, eikä se ole minun ahdistavan omantunnon määriteltävissä. En vain itse ymmärrä sitä. Minussa on paljon työtä, ahdistunutta sisintäni en kuitenkaan itse muuttaa voi. Herran käsiin.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #37 : 01.09.18 - klo:22:21 »
Kiitos rohkaisevista sanoistanne.  :) Jeesus on runsas armossaan, eikä se ole minun ahdistavan omantunnon määriteltävissä. En vain itse ymmärrä sitä. Minussa on paljon työtä, ahdistunutta sisintäni en kuitenkaan itse muuttaa voi. Herran käsiin.
Minulla oli, varsinkin nuorempana, aika paljon ahdistusta siksi että olin pikkutarkka synnin tekemisen suhteen. Päivittäin jopa rukoilin, että Jumala osoittaisi minulle, olenko tehnyt huomaamattani jotakin syntiä - josta sitten voisin tehdä parannuksen.

Eri asia sitten, näinkö ollenkaan suurempia syntejäni, kun keskityin liikaa pikkuasioihin. Olin siinä mielessä kuin fariseukset: takerruin lain yksityiskohtiin. Iän myötä näkemykseni asiasta on kyllä muuttunut. Näen tätänykyä itseni kokonaan ja kertakaikkiaan huonompana kuin nuorena kuvittelin olevani, ja ymmärrän jotakin siitä mitä ennen oli vaikea käsittää: että kaikki syntini on jo ajat sitten sovitettu, Jeesuksen uhrikuolemassa. Omilla tekemisilläni ja "niuhottamisellani" en voi sitä asiaa paremmaksi muuttaa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #38 : 01.09.18 - klo:22:47 »
Näen tätänykyä itseni kokonaan ja kertakaikkiaan huonompana kuin nuorena kuvittelin olevani, ja ymmärrän jotakin siitä mitä ennen oli vaikea käsittää: että kaikki syntini on jo ajat sitten sovitettu, Jeesuksen uhrikuolemassa. Omilla tekemisilläni ja "niuhottamisellani" en voi sitä asiaa paremmaksi muuttaa.

Jokunen vuosi sitten kirjoitin omasta pilallemenemiskokemuksestani, joka kummasti avasi armon evankeliumin ymmärtämistä. Sinun kokemuksessasi on mielestäni jotain samaa. Ei sellaista kokemusta edes kaikille anneta, ja hyvä niin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #39 : 02.09.18 - klo:08:25 »
Samat kokemukset.Ei täälläkään asu sankareita ihon alla.Pelkkää riekaletta.Tehköön Jumala niillä mitä hyväksi näkee.Ehkä hän minunkin kohdalla pienentää entistäkin enemmän.Ei muuta kuin luottamusta viisaampaa kohtaan.Eikö Jobjkin sanonut:"Vaikka Hän surmaisi minut,silti luotan Häneen."

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #40 : 06.09.18 - klo:18:12 »
Vielä otsikkoon palatakseni.
Itse menin tässä viime kuukaudet merkkien johdattelemana. Kaikki tuntui aikamääreitä myöten menevän suunnitelman mukaan ja toisessa päässä oli uskova nainen myös yllättyneenä mukana . Kunnes kaikki osoittautuikin vaan sattumaksi KAIKKI. On kyllä henkinen konkurssi menossa. Lottonumerotkin osuu aina jollekin .
« Viimeksi muokattu: 06.09.18 - klo:20:23 kirjoittanut peneriktus16 »

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #41 : 06.09.18 - klo:18:15 »
Me selitellään kaikki aina johdatukseksi ja yms. Älkää antako oman luulemisenne pettää teitä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #42 : 06.09.18 - klo:20:39 »
Johdatus tarkoittaa Jumalan tahdon toteutumista.
Rukoillen kulkevalla uskovalla on aina Jumalan johdatus ja varjelus.
Sattuman, kohtalon tms. aiheuttamia pahoja asioita ei silloin tapahdu.
Äärimmäisen harvoin Jumala antaa erityisiä merkkejä johdatuksestaan, ainakaan etukäteen.
Johdatuksen havaitsee usein vasta jälkeenpäin.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #43 : 06.09.18 - klo:21:08 »
Sain sanat mieleeni ja niin tapahtui sinä kuukautena. Kunnes matto vedettiin jalkani alta. Lähes päivittäin asiaa rukoilin. Mutta kaikki oli kai omaa keksimääni ja toiveitani.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Merkkien merkitys uskonelämässä
« Vastaus #44 : 07.09.18 - klo:07:50 »
Peneriktus16, voimaa vaikeaan tilanteeseesi. Rohkeasti kerroit oman kokemuksesi. Jumala ei ole hyljännyt.
Ihmisroska