Puimatanner > Yleinen keskustelu

Huijausta!

(1/36) > >>

Paulus:
Olen kärsinyt vuosikausia huonokuuloisuudesta. Minulla on ollut useita kuulolaitteita, mutta inhoan niitä, koska niillä on paljon sivuvaikutuksia, eivätkä ne toimi kaikissa tilanteissa. Tosi kalliitakin ovat, nykyinen maksoi muutama vuosi sitten yli 1300 euroa.

Löysin sivuston, jossa tarjotaan mullistavaa keksintöä kuulon parantamiseksi. Nettisivutkin ovat todella vaikuttavat. Menin "lankaan" ja tilasin tuotteen, jolla asia pitäisi hoitua kuukaudessa. En menetä kuin 117 euroa, jos kokeilen, mutta menetänkö sen vähänkin kuulon, mikä minulla on?

Kun sitten nettiä selailin, niin aloin jonkin verran epäröidä. Uskallanko lainkaan käyttää tuotetta, josta on hyvinkin jyrkkiä mielipiteitä puolesta ja vastaan. Ymmärrän kyllä sen, että jos tuote toimii, niin kuulolaitemarkkinat lakkaavat toimimasta.

Tässä yksi varoitussivusto:
https://www.kuuloliitto.fi/2018/06/13/luontaistuotteet-eivat-paranna-kuuloa/

Jaksaisikohan täällä joku kielitaitoinen selvitellä, mitä tästä tuotteesta sanotaan maailmalla?

Tuote: Auresoil Sensi & Secure
https://scientificnewsforyou.com/358/auresoil-med-m/gps/

sandia:
Itse uskoisin tuon kuuloliiton tiedotetta.
Mun äiti itse asiassa erikoistui kuulolaitteiden asentamiseen potilaille ja niiden testaukseen. Hän oli sairaanhoitaja.

Noita luontaistuotteiden myyntimiehiä on joka lähtöön. Itse olisin hyvin skeptinen. Mitähän siinä tuotteessa on? Kuuloliiton tiedotteessa on, että sitä markkinoidaan ravintoaineena, joten sitä ei testata samalla tavalla kuin lääkkeitä. Siksi tehosta voi kertoa ihan mitä vaan, eikä kukaan välttämättä tarkista sitä.

Ihmettelen vähän että kuka ja mikä tää prof. Henri Karjalainen on.
En löydä mitään viitettä hänestä googlesta. Yleensä jos on professori, se on yleensä helppo löytää.
Eli kyseenalaistaisin jutun tuosta Prof.istä lähtien.

En myöskään löydä noita muita organisaatioita netistä mitä hänen sivuillaan siinä ylhäällä mainostetaan.

sandia:
Siellä ei ole mitään tietoa myöskään yhteyden ottamiseen. Ainoastaan lomake millä voi lähettää sähköpostia. Lähetin kyselyn tästä prof.'sta. Kerron jos saan mitään lisätietoa. Tuohan kaikki on suomeksi, eli suomen kieli riittää asian tutkimiseen.

Oloneuvos:
Koko juttu on täyttä humpuukia. Pitää kuitenkin antaa piste tälle huijausyritykselle lääketieteellisen terminologian käytöstä ja sivun laatimisesta (kohtalaisen hyvällä) suomen kielellä. Kysymyksessä ei ole konekäännös ulkolaisesta sivusta.

Tuon nimistä professoria kuin Henri Karjalainen ei Suomessa majaile. Taisi jo Sandia nimeä googlata? Professoritason tutkijat löytyvät kyllä niin googlesta kuin yliopistojen sivuilta...

Meinasi aivan kyyneleet kirahtaa silmiini, kun professorin sysäys kuulotutkimukselleen lähti liikkeelle oman äidin kuulo ongelmista ja apu löytyi 11 kk intensiivisen tutkimuksen tuloksena. Sivulla kerrotaan, että enää ei äidin tarvitse kantaa sitä häpeää, että kuulolaite on korvassa ja sanotaan vammaiseksi. Lisäksi lukija reilulla sadalla eurolla mainoksen mukaan

*taas kuulee mitä naapurit hänestä puhuvat
*voi jälleen nauttia lintujen laulusta tai puiden huminasta
*tämän kaiken ansiosta iloita jälleen elämästä

Hullu saa olla, mutta ei tyhmä ::)  ??? (en tarkoita tuolla Paulusta).

Anton:
Tuossa linkissä esitellään tuotetta käyttänyt mies nimeltä Juhani Maltokari Helsingistä.

Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa ei ole koskaan ollut yhtään Maltokari nimistä. Asian voi tarkistaa täältä kohdasta Sukunimihaku: https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta