Puimatanner > Raamattupiiri

Opetuslapset

<< < (2/3) > >>

Opo:
Niin sen piti mennä, että yksi heistä kavaltaa Messiaan. Syntyi tuosta tämmöinen ajatus: Minkähänikäinen tällä hetkellä lienee se henkilö, jonka hahmoon perkele loksahtaa lopunaikoina. Eittämättä hän on jo synnytetty/syntynyt.
Morsian tietää jo sulhasensa, ettei meidän tarvitse sen perään kysellä. Rakkaus sulhaseen vaatii meiltä uskollisuutta.

pax:
Juudas valitsi itsemurhan, hän petti ja niin petti Pietarikin mutta hän valitsi elämän. Juudas olisi saanut armon samoin kuin Pietarikin.

sandia:
Tosin mielestäni Pietarin ja Juudaksen sydämet olivat hyvin erilaisilla paikoilla Herran edessä. Raamattu antaa siitä viitteitä. Juudas ilmeisesti vehkeili opetuslasten rahoilla jatkuvasti. Raamattu sanoo että hän oli varas.
Eli hänellä oli rikollinen mielenlaatu ja elämäntapa.
Ja kun hän petti Jeesuksen, sekin oli rahallisen voiton takia. Hän päätti lyödä rahaksi koko opetuslapseuden. Ja tämä johti siihen tapahtumien ketjuun minkä päätteeksi Jeesus pidätettiin ja lopulta tuomittiin kuolemaan.
On varmaan tosi vaikea tiedostaa että oli osasyyllisenä toisen ihmisen tappoon, siis ihan tahallisesti. Ja sitten mennä tämän henkilön luo ja sanoa että anteeksi kun mä saatoin sut kuoleman tuomioon.

Pietari ilmeisesti rakasti Jeesusta, mutta silti poukkoili eri suuntiin ja täpärässä tilanteessa sanoi, että emmä tunne koko Jeesusta. :(
Hän tiedosti tekonsa hyvin pian. Jeesus ihmeellisellä tavalla sitten lähestyi häntä.

Olen miettinyt, että miksiköhän Jeesus valitsi Juudaksen kaltaisen henkilön opetuslapsekseen samalla kun tiesi miten siinä tulee käymään.



Malakia:

--- Lainaus käyttäjältä: sandia - 13.11.22 - klo:11:44 ---Olen miettinyt, että miksiköhän Jeesus valitsi Juudaksen kaltaisen henkilön opetuslapsekseen samalla kun tiesi miten siinä tulee käymään.

--- Lainaus päättyy ---

1.Apt.1:16-17 

"Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.

Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran."

Ellei se olisi ollut Juudas, olisi siihen valittu joku toinen, mutta kumminkin oli jonkun sekin homma tehtävä.

Tänää olen yrittänyt selvitellä Juudaksen taustoja, josta ei paljon tietoa Raamatussa ole.

sandia:
Mutta miksi se oli sellainen henkilö joka aluksi näytti seuraavan Jeesusta?
Olihan hänellä paljon vihollisia jotka halusivat tappaa hänet.

Hehän olivat yrittäneetkin, mutta aina pelkäsivät niitä, jotka luottivat Jeesukseen.
Eli ehkä Juudas sai "älyväläyksen", että käytänpä tätäkin hyväkseni koska olen lähellä Jeesusta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta