Puimatanner > Raamattupiiri

Kainin ja hänen jälkeläistensä kohtalo

(1/2) > >>

sandia:
Olen usein palannut Kainin kateuteen ja miten se aiheutti hänessä vihan siihen pisteeseen, että halusi täysin eliminoida kateuden aiheen, veljensä.
Se on aika peloittavaa luettavaa ihmisen vihasta ja seurauksista.

Raamatussa on hänen rangaistuksensa Jumalalta, mutta entä hänen sukunsa, saiko se jatkaa kukoistustaan?
Totesin sitten, että Aatami ja Eeva saivat uuden lapsen, Seetin.  Ja Seet oli Nooan esi-isä. Ei Kain.
Ja Seet oli myös Jeesuksen esi-isä. ( Luukas 3:38)

sandia:
Miksikö ???hän muuten Jumala ei hyväksynyt Kainin uhria?

Opo:
Kain oli tottelematon sydämeltään. Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala opetti ihmisille, että eläimen on kuoltava. Tekihän Hän heille eläimen nahasta asut heidän alastomuutensa peitoksi. Kain tiesi kyllä, minkälaista uhria Jumala odotti, mutta hän ajatteli voivansa toimia oman päänsä mukaan. Josko suunnitteli syödä teurastetun eläimen itse. Kasvikunnan tuotteet olivat jotain lähes ilmaista, jonka eteen ei tarvinnut paljon nähdä vaivaa. Mitä väliä, ruveta nyt teurastamaan eläintä, kun helpompikin tapa on olemassa. Jumala ei hyväksynytkään hänen uhriaan ja hän tiesi sisimmässään syynkin. Mutta hän ei nöyrtynyt, eikä myöntänyt toimineensa ohjeistuksen vastaisesti. Sitten kateus iski häneen vimmalla ja vaati veronsa.

sandia:
Juu tuosta eläinuhrijutusta olen kuullut. Todennäköisesti niin.
Hän oli jo siis kauan ennen veljensä tappamista ollut kapinallinen tai jotain.

Malakia:

--- Lainaus käyttäjältä: sandia - 19.11.22 - klo:21:46 ---Juu tuosta eläinuhrijutusta olen kuullut. Todennäköisesti niin.
Hän oli jo siis kauan ennen veljensä tappamista ollut kapinallinen tai jotain.

--- Lainaus päättyy ---

Itse uskon tuon murhan tapahtuneen veljesten nuoruudessa, noin 17-vuotiaana, hehän olivat kaksoset.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta