"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee."
(Matt. 24: 35-42)
Jeesus sanoo tuossa selvästi, että Hänen tullessaan toisen kerran Maan päälle
Häneen uskovat korjataan talteen.
Muita ei korjata.
Hän ei sano, onko tuo talteen korjaaminen tempaamista
vai kevyempää käsittelyä.
Mutta erittäin dramaattisia hetkiä se tarkoittaa joka tapauksessa yksilöiden elämässä - ja tapahtuu täysin yllättäen.
En ole koskaan paneutunut mihinkään ihmisten laatimiin tempausoppeihin,
mutta näihinkin Jeesuksen sanoihin uskon.
Toinen otetaan ja toinen jätetään.
Ymmärrän jotenkin näin. Meidät otetaan Jeesuksen takaisin tullessa ylös pois vihan ajasta.
Meitä ei ole määrätty vihaan! Me emme odota antikristusta tai pedon valtakuntaa.
Me odotamme Herraa Jeesusta, ja HÄN tulee noutamaan omansa Karitsan häihin.
Siitä huolimatta uskooko Natanael tai luterilainen oppi sen.
Raamattu kertoo sen vaikka se ei viisaiden päähän mahdu.
Noaa arkinrakennuspuuhissa varmasti naurettiin, ja niin ylöstempaustakin nyt.
Arkkipiispa (ja dogmatiikan & siveysopin professori) Gustaf Johansson löysi sen Raamatusta, samoin Osmo Tiililä (Dogmatiikan professori). Kyllä luterilaisistakin Raamatuista se siis on löydettävissä.
Joten se ei ole joidenkin lahkolaisten päiväuni, vaikka siitä on lennokkaita kirjoja ja leffoja tehty ( jäänyt ja jää kyllä lukematta & katsomatta).
Muistaakseni myös ne "hurmahenget uudelleenkastajat" , joita Lutherin hyväksynnällä tapettiin; löysivät Raamatustan Herran takaisin tulon noutamaan omansa.
Paavali kertoo juutalaisilla olevan peite kasvoilla määrätyn ajan. Monet Raamatulliset opettajat löytävät "Armon ajan" päätyttyä; otetaan pääosin pakanoista koostuvan morsian kotiin ja silloin alkaa Jaakobin ahdistus, jonka lopulla hekin löytävät Messiaansa, jonka ovat lävistäneet.
Jos jotkut mellerit ja lahayet, sekä muut vastaavat ovat näitä sensaationalisen paljon paisutelleet ja tehneet rahaa.
Se ei tee tyhjäksi Jumalan Sanaa.