Kirjoittaja Aihe: Huijausta!  (Luettu 37865 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #135 : 14.01.22 - klo:18:27 »
Kuinka paljon Suomessa tapahtuu sellaista,
että tulee soittoja vaikka toiselta puolelta maailmaa
- ja kun/ja jos vastaat,
alkaa puhelinlasku nakuttaan ja hirvittävän suuret laskut tipahtavat postiluukusta.
  >:( :( :-[

Tai jos soittaa nuihin numeroihin, on  siitä arvaamattomat seuraukset.

Tuohon lihavoimaani asiaan toivoisin vastausta. Onko niin, että vastatessani johonkin tuntemattomaan numeroon, laskutus voikin pyöriä minulle? Mielestäni lasku tulee ainoastaan soittajalle. En tiedä, onko Ruotsissa tai muualla toisin.

Tämä olisi aika tärkeä asia selvittää. En ole aikoihin rohjennut vastata kaikkiin tuntemattomiin numeroihin. Hiljattain vastasin ja hyvä niin, oli tärkeä puhelu ja juuri minulle.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Huijausta!
« Vastaus #136 : 14.01.22 - klo:20:13 »
PAULUS JA KAIKKI MUUT 🙂🙂🙂

Kyllä se on niin, että.tuommosilla oudoilla soittajilla on pahat asiat mielessään.

Erikoisesti vanhat ihmiset ovat sen karvaasti kokeneet..😪😢.

Itselläni on sellaiset asetukset kännykässäni, että näen, mistä tuntematon puhelu tulee, ja EN MISSÄÄN TAPAUKSESSA VASTAA.

Esim.  jokunen päivä sitten tuli numero esille ja siinä luki, Storbritannien.

Kopioin numeron ja katsoin hitta se, siellä luki, että ko.   numerosta on moni tiedustellut, ja että se BEDGRÄGERI..mitä se nyt ois suomeksi. Pitää googlettaa.

Älkää hyvät ihmiset vastatko numeroihin, mitä ette tunne !!!
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Huijausta!
« Vastaus #137 : 14.01.22 - klo:20:19 »
Bedrägeri = petos, huiputus, huijaus, vilppi..

Paulukselle ! On totta, että joskus voi jokin tärkeä puhelu olla tuntematon, mutta aina on olemassa riski, että se on huijaus.

Itse olen ajatellut niin, että jos joku tärkeästä asiasta soittava soittaa, enkä vastaa, ko.henkilö laittaa sms:n/ tekstiviestin, ja kertoo soittaneensa.

Silloin soitan .
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #138 : 14.01.22 - klo:20:50 »

Itse olen ajatellut niin, että jos joku tärkeästä asiasta soittava soittaa, enkä vastaa, ko.henkilö laittaa sms:n/ tekstiviestin, ja kertoo soittaneensa.

Silloin soitan.

Näin sen olen itsekin ajatellut. Mutta olen mielestäni kuullut tuon väitteen, että vastaajakin voi joutua maksajaksi. En tiedä, onko se mahdollista ja jos on, niin mihin se perustuu?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #139 : 16.01.22 - klo:11:05 »
Sain äsken sähköpostin, jonka lähettäjäksi oli merkitty Ilontuottajat. Viestissä tarjottiin ilmaiseksi Elvis Presleyn juhlarahaa, jota on tehty 500.000 kpl. Ilmaiseksihan se ei ole mahdollista, takana täytyy olla hyödyn tavoittelu…  ??? ??? ???
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #140 : 15.02.22 - klo:13:03 »
Sain nettiin viestin, joka muistuttaa harvinaisen paljon aikaisempia huijausviestejä. Sivusto on kyllä taidokkaasti tehty. Onkohan kenelläkään tästä mitään faktatietoja?

(Koetin jäljittää, mistä tuo osoite tuli. Päädyin siihen, että sain sen Sandian laittamasta linkistä, koska en mielestäni käynyt missään muualla. En kuitenkaan saanut sitä enää uudestaan).

https://tvidler-official.com/tvidler/product?c=eur&l=fi&vndr=tvigg2gie&cmpid=618b8123c87ae10001ac83ff&sub1={lpurl}&sub2=&sub3=&sub4=134697015002&sub5=580924418384&sub6=16141527596&sub7=c&sub8=none&sub9=ytv&sub10=youtube.com&ref_id=EAIaIQobChMIxI3ohsaB9gIVhkqRBR388QpxEAEYASAAEgJVY_D_BwE&subid3=16141527596&gclid=EAIaIQobChMIxI3ohsaB9gIVhkqRBR388QpxEAEYASAAEgJVY_D_BwE
« Viimeksi muokattu: 15.02.22 - klo:13:21 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Huijausta!
« Vastaus #141 : 15.02.22 - klo:13:48 »
Huomasin, että noita myydään Amazonissa, joten arvelen että ehkä tuo onkin totta?

Siis tuo tuotenimi oli myytävänä Amazonissa.

ToASIAKASPALVELU:
Ota meihin yhteyttä:
+1 (443) 214-3192

Tosin tuo puhelinnumero on outo. Se on ikäänkuin USAssa toimiva numero. Mikse se olisi Suomessa yhteystieto????

Kävin eilen töissä läpi opetusvideon siitä miten meitä huijataan.
Ihan oikean nimisiä firmoja, mutta se viesti tai linkki onkin huijausta.
Esimerkiksi vaikka että maksukorttisi tiedot ovat vuotaneet, teen näin, että identiteettiäsi ei varasteta.... Ja se juuri voi olla huijaus.

« Viimeksi muokattu: 15.02.22 - klo:13:57 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1665
Vs: Huijausta!
« Vastaus #142 : 15.02.22 - klo:18:24 »
Mulle tuli viesti että paketti tulossa ja näytti olevan linkki jonka ohjeita piti tarkoin noudattaa, poistin avaamatta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Huijausta!
« Vastaus #144 : 15.02.22 - klo:19:56 »
Tuossa on todennäköisesti kyse jälkimarkkinoinnista.
Kun käyttäjä käy tietyillä sivuilla, selaimeen jää sivuilta saatu koodi.
Kun seuraavan kerran mennään joillekin toisille sivuille, joka on saman markkinointipalvelun piirissä, näytetään aiemmin nähtyä mainosta uudelleen perustuen selaimeen tallennettuun koodiin.

Poissa pax

  • Viestejä: 1665
Vs: Huijausta!
« Vastaus #145 : 15.02.22 - klo:20:08 »
Kerran olin ostanut koruja jotakin netissä ja lupasi laittaa kirjekuoressa tulemaan, mietin mahtaako postimerkki riittää.. No sittenpä sattui huijjausviesti samaan saumaan että olisi lähetys tulossa mutta postimaksu ei riitä ja voit tässä sen puuttuvan euron maksaa. Maksoin kun silloin ei näistä viel oltu niin paljon puhuttu, kului muutama kuukausi ja luin että nämä on juuri huijauksia ja voivat tyhjentää tilit. Soitin vauhdilla pankkiin ja tilit suljettiin, kun menin avaamaan uudelleen virkailija sanoi että sulla kävi tuuri kun mitään ei ole viety.
Ajattelin että minulla oli Varjeliani.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #146 : 15.02.22 - klo:20:55 »
Tuossa on todennäköisesti kyse jälkimarkkinoinnista.
Kun käyttäjä käy tietyillä sivuilla, selaimeen jää sivuilta saatu koodi.
Kun seuraavan kerran mennään joillekin toisille sivuille, joka on saman markkinointipalvelun piirissä, näytetään aiemmin nähtyä mainosta uudelleen perustuen selaimeen tallennettuun koodiin.

Vaikka en tätä täysin ymmärräkään, niin se saattaa selittää ilmiön, joka aika usein ilmenee. Kun etsin jotain tuotetta, niin eikös juuri  se tuote tupsahda ruudulle vähän väliä vaikka en sitä enää etsikään. Sitten se ajan myötä katoaa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #147 : 29.05.22 - klo:11:51 »
Putsailen koneeltani taas vanhoja tiedostoja. Jotain hauskoja juttuja tulee vastaan, kuten tämäkin:

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Huijausta!
« Vastaus #148 : 29.05.22 - klo:12:23 »
Putsailen koneeltani taas vanhoja tiedostoja. Jotain hauskoja juttuja tulee vastaan, kuten tämäkin:

Taidatkin olla varakas mies  :D

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #149 : 21.11.22 - klo:18:30 »
Nyt on taas alkanut tulla huijausviestejä. Joku jakelukeskus on pommittanut minua monta päivää paketin saapumisesta. En tiedä mitään tilanneeni. Ja nivelrikkoon tarjotaan jotain tepsivää apua.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell