Kirjoittaja Aihe: Pitäisikö Putinia siunata  (Luettu 3776 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #15 : 23.04.22 - klo:15:04 »
Jumala tekee meidän kaikkien suhteen sen minkä hyväksi näkee. Se on juuri se syy miksi en näe ihmisellä on olevan minkäänlaista tuomiovaltaa. Tietenkin toteaa että kauheisiin tekoihin Putin on kyennyt. Room. 2:1 sanoo, että sinä joka tuomitset teet samoja tekoja olet sitten kuka tahansa.

[i]Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
[/i]
« Viimeksi muokattu: 23.04.22 - klo:15:55 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #16 : 23.04.22 - klo:15:25 »
Minua säälittää Juudas jostain syystä, hän tajusi tosi nopsaan että oli tehnyt synnin mutta ei nähnyt muuta ulospääsyä kuin se minkä teki.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #17 : 23.04.22 - klo:15:57 »
Jossain evankeliumissa Juudasta sanottiin, että hän oli varas. Hän ei ollut koskaan tuonut sitä valoon ja siksi se synti sai hänet pahasti kiinni ja tuhosi hänen elämänsä.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #18 : 23.04.22 - klo:15:59 »
Juu, näin sanottiin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #19 : 23.04.22 - klo:17:32 »
Joskus olen todella pohtinut Jeesuksen sanoja Juudaksesta, että olisi ollut parempi, jos hän ei olisi syntynytkään. :-\

Ihmisen Poika lähtee pois juuri niin kuin kirjoituksissa hänestä sanotaan, mutta voi sitä, josta tulee Ihmisen Pojan kavaltaja! Sille ihmiselle olisi parempi, ettei hän olisi syntynytkään."
Matt. 26:24

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #20 : 23.04.22 - klo:18:21 »
Tältä kannalta katsottuna ehkä paras rukous Putinin puolesta olisi että: Herra armahda häntä, ja Herra armahda meitä!
Ja Herra armahda ukrainalaisia!
Ja Herra armahda venäläisiä!

Enkuksi toteaisin: we are in deep s....t.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #21 : 23.04.22 - klo:18:28 »
Juudas katui ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren." Olen sitä mieltä, että Jeesus olisi armahtanut Juudaksenkin, jos tämä ei olisi ehtinyt hirttäytyä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #22 : 23.04.22 - klo:19:13 »
Niin, emme tosiaankaan näistä asioista tiedä ja varovainen tulee olla. Varmaa on, että Raamattu todistaa, että Jeesus sovitti kaikki maailman synnit putinien ja hitlereidenkin, mutta antaa myös selvät viitteet, että kaikki eivät tule pelastumaan silti eikä antinomismi ole sitä oikeaa uskoa. Jumala ei myöskään tee mitään vääryyttä kenellekään. Opetuslapset eivät antaneet Juudakselle anteeksi, uskomme katsoo Raamatun mukaan, että oli liian myöhäistä hänen kääntyä enää, mutta todellakaan ei ole meidän vallassamme mikään näistä armahtamisen syistä ja seurauksista ja lopullisesta tuomiovallasta, tiedän sen. Teoriassa vain tiedämme, että yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen J. tähden. 
Varoittamisvelvollisuus meillä lähimmäistämme kohtaan totuudessa kuitenkin on selvästi Raamatun mukaan (rakkaudessa pitäisi osata kuitenkin, mutta ihmiseltä palaa päreet helposti ja varoakin joutuu vaarallisia).
Helppoa ei ole uskonelämä, ei sitten mitenkään syntisyytemme takia jne.
(Silti en usko, että Hitler on pelastuneiden joukossa.  ???)
« Viimeksi muokattu: 24.04.22 - klo:10:58 kirjoittanut Stiina »

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #23 : 23.04.22 - klo:19:14 »
Olisi varmasti armahtanut kuten armahti Pietarinkin. Mutta hän näki ennalta mitä Juudas tulee tekemään.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #24 : 23.04.22 - klo:19:42 »
Niin, arvelen,että Jeesus näki Juudaksen elämänkaaren alusta loppuun.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #25 : 23.04.22 - klo:21:54 »
Ristillä riippuva toinen ryöväri tuskin oli mikään pyhäkoulupoika, mutta hänelle luvattiin pääsy paratiisiin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #26 : 23.04.22 - klo:22:20 »
Niin, Jeesus sanoo, sitä joka minun tyköni tulee minä en heitä pois.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #27 : 24.04.22 - klo:10:46 »
 :) Näinpä!

Tässä on linkki, joka mielestäni itse kunkin on syytä kerrata. Jeesus on sanonut myös, että "Tuomitkaa oikea tuomio."

https://www.raamattusivut.fi/l/tuomitseminen-ja-nuhteleminen/

(Toinen ryöväri ei pelastunut, eivätkä monet "fariseukset". "Armo ei ole halpaa".)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #28 : 25.04.22 - klo:14:26 »
Niin, Jeesus sanoo, sitä joka minun tyköni tulee minä en heitä pois.

Silmiin osui eilen jae Roomalaiskirjeestä: Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,


Room. 3:23,24

Siinä on tuo KAIKKI.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Pitäisikö Putinia siunata
« Vastaus #29 : 25.04.22 - klo:21:36 »
Miten ihminen käsittelee rikoksiaan, jos on sellaiset mittasuhteet mitä joillakin sotarikollisilla esimerkiksi on, tuntevatko tehneensä mitään väärin?!