Kirjoittaja Aihe: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen  (Luettu 7005 kertaa)

Paikalla pax

  • Viestejä: 1663
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #15 : 05.09.22 - klo:19:56 »
Olen kuunnellut tämän Pawsonin pitkän  opetuksen aiheesta. En todellakaan ole löytänyt mitään siihen viittaavaa, että hän opettaisi että jonkun pitäisi sovittaa syntinsä olemalla menemättä uudelleen vaimonsa kanssa naimisiin.
https://youtu.be/Noqlkx4mUFQ

Siis pitää purkaa uusi avioliitto ja näin tehdä parannus että synti pyyhittäisiin pois eli haureus, näin ymmärsin, ei kai puhunut mitään siitä että pitäisi mennä ekan kanssa yhteen.

Paikalla pax

  • Viestejä: 1663
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #16 : 05.09.22 - klo:19:58 »
Tuo sinun linkki on eri mitä Suomessa puhui, varmaan sanoma kutakuinkin sama.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #17 : 05.09.22 - klo:20:22 »
Olen kuunnellut tämän Pawsonin pitkän  opetuksen aiheesta. En todellakaan ole löytänyt mitään siihen viittaavaa, että hän opettaisi että jonkun pitäisi sovittaa syntinsä olemalla menemättä uudelleen vaimonsa kanssa naimisiin.
https://youtu.be/Noqlkx4mUFQ

Siis pitää purkaa uusi avioliitto ja näin tehdä parannus että synti pyyhittäisiin pois eli haureus, näin ymmärsin, ei kai puhunut mitään siitä että pitäisi mennä ekan kanssa yhteen.

Niin sen hän kyllä sanoi selvästi. Ja olen siitä samaa mieltä. Sama kuin minkä tahansa synnin kanssa. Jos vain pyytää anteeksi eikä suostu luopumaan synnistä, niin tuskin siitä on sitten parannusta tehtykään ja ihminen pysyy katumattomana eikä käänny synnistä pois.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #18 : 05.09.22 - klo:20:40 »
Onko tämä se minkä sinä kuuntelit?
https://www.bing.com/videos/search?q=pawson+avioero+ja+uudelleenavioituminen&view=detail&mid=CB0CE24A116D8E7A8F83CB0CE24A116D8E7A8F83&FORM=VIRE

Vihdoin joku joka ottaa esille sen mitä olen yrittänyt ilmaista. Ihmiset kauhistelee homoseksuaalisuuden hyväksymistä kirkoissa, mutta se kapina on alkanut kaun sitä ennen eikä sitä voida enää pysäyttää-
« Viimeksi muokattu: 05.09.22 - klo:20:55 kirjoittanut sandia »

Paikalla pax

  • Viestejä: 1663
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #19 : 05.09.22 - klo:20:42 »
Joo, on se.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #20 : 05.09.22 - klo:20:55 »
Hyvin sama sisältö kuin tuo minkä ensin kuuntelin.

Paikalla pax

  • Viestejä: 1663
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #21 : 05.09.22 - klo:20:57 »
Minä en kyllä ole sitä mieltä että pitäisi erota jos on jo ehtinyt mennä avioon ja ollut siinä ja vakiintunut. Syntikysymykset pitää totuudessa viedä Jumalalle ja tulee mieleen Raamatusta, Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. Daavid teki hurjan teon ja sai anteeksi.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #22 : 05.09.22 - klo:21:00 »
Vanhassa liitossa oli moniavioisuutta yhteiskunnassa. Ajattelen että hän eli sen mukaisesti.

2. Sam. 12 osoittaa, että Daavidilla oli monia vaimoja.

Jumala tiesi sen, vaikka käytäntö ei ollut Jumalan luomistyön mukainen.

Eli itse en oikeuta mitään jonkun VTn henkilön elämän ja käyttäytymisen perusteella.
« Viimeksi muokattu: 05.09.22 - klo:21:14 kirjoittanut sandia »

Paikalla pax

  • Viestejä: 1663
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #23 : 05.09.22 - klo:21:33 »
Jos tätä mallia ajatellaan niin siinä mahdollisesti aikoinaan hylätty on löytänyt uuden puolison, ehkä saanut lapsia ja kun kuulee tällaisen opetuksen ja tekisi ohjeen mukaan, hylkäisi puolison ja lapset kasvaisivat ilman molempien vanhempien läsnäoloa, taas hylkäämistä ja ehkä henkinen romahdus. Tuntuu hurjalle.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #24 : 05.09.22 - klo:22:59 »
Jos tätä mallia ajatellaan niin siinä mahdollisesti aikoinaan hylätty on löytänyt uuden puolison, ehkä saanut lapsia ja kun kuulee tällaisen opetuksen ja tekisi ohjeen mukaan, hylkäisi puolison ja lapset kasvaisivat ilman molempien vanhempien läsnäoloa, taas hylkäämistä ja ehkä henkinen romahdus. Tuntuu hurjalle.
Ei ole yksioikoinen mielestäni tämä avioero ja uudelleenavioitumis-asia. Ajattelen myös niin, ettei uudesta puolisosta pidä mennä eroa ottamaan esim tilanteessa, kun tulee uskoon ja edellinen puoliso on elossa. Ei todellakaan. Eikä pääsääntöisesti muutenkaan. Mielestäni tässä ketjussa on valotettu vain yhtä kapeaa näkökulmaa, joka puoltaa eroa uudesta puolisosta, ja/tai vastustaa uudelleenavioitumista. Pawsonia en ole kuunnellut vuosikausiin, siksi en osaa ottaa kantaa niihin puheisiin.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #25 : 05.09.22 - klo:23:11 »
Vaikka olisikin juuri niinkuin Pawson opettaa, niin mitäs sit jos uskovainen ymmärtää sen vasta vaikka oltuaan 20 vuotta naimisissa uuden aviopuolison kanssa ja vanha puoliso on edelleen elossa? Tarkoitan siis, että uskovaisena ollessaan eronnut ja uudelleen avioitunut, mutta käsittänyt asiat eri tavalla saamansa opetuksen perusteella.

Olen hyvin pitkälle sitä mieltä lähtökohtaisesti, että kristillinen avioliitto on elinikäinen. Mutta joskus voin ymmärtää siitä poikkeuksia. En siis välttämättä pidä oikeana, mutta voi ymmärtää ihmisenä.
Ihmisroska

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #26 : 06.09.22 - klo:00:47 »
Suureksi osaksi ihmiset tekevät mitä lystäävät. Uskovatkin.
Se itse en asiassa oli Pawsoninkin teema. Tai mihin hän tavallaan reagoi.

« Viimeksi muokattu: 06.09.22 - klo:01:18 kirjoittanut sandia »

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #27 : 06.09.22 - klo:01:33 »
Onko oikeasti niin, että uskovatkin tekevät mitä lystäävät? Itse - jos en uskoisi - niin lystäisin paljon enemmän.

Ehkä osalla on tarkempi sisäinen kompassi. Mulla se osoittaa luonnostaan aina pois Jumalasta. Ja paljon pahempiin. Luontoni ei omista moraalia ja halveksii Jumalan lakia.

Jos sun lysti on, niin kädet yhteen lyö...
« Viimeksi muokattu: 06.09.22 - klo:18:11 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #28 : 06.09.22 - klo:03:37 »
Ajattelen, että ihminen oikeuttaa melko paljon itselleen. En lue itseäni siitä pois. Rakkaudesta ja totuudesta lähtevät teot ovet harvinaisempia.

Sen lisäksi kunkin aikakauden ajattelu kyllä vaikuttaa uskoviinkin. Nuorten uskovien on mm. vaikea hahmottaa sitä, että homosuhde ei täytä rakkaussuhteen kriteeriä kristinuskossa.

Sama juuri uudelleen avioitumisen suhteen.

 Räsäsestä on tullut uskonsankari uskoville  kun hän uskaltaa sanoa yhden asian julkisesti synniksi. Paradoksisella tavalla se mielestäni on sitten kääntynyt näyttämään siltä että uskovat erityisesti halveksivat  ja sortavat homoja.
Ja kyllä se vähän siltä minusta näyttääkin.

 Näin nurinkurisesti minä näen asiat. Sori.
« Viimeksi muokattu: 06.09.22 - klo:04:25 kirjoittanut sandia »

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #29 : 06.09.22 - klo:09:41 »
Monesti avioeron ja ehkä vielä useammin uudelleenavioitumisen Jumalan tahdon vastaisuutta ja synnillisyyttä kaikissa tilanteissa perustellaan Raamatun kohdilla, miten ne on yksiselitteisesti tulkittu ajan saatossa. Ja kun tästä poikkeavia näkemyksiä esitetään tilannekohtaisina, ne saatetaan nähdä synnin oikeutuksena.

Moni on kuitenkin joutunut eroamaan vasten tahtoaan, hyvinkin moni. Seurakuntiin tulee esim rukouspyyntöjä, joissa kumpikaan puoliso ei halua erota, mutta asiat ovat niin solmussa ja sekaisin, että jaksaminen loppuu. Näitä tilanteita tietenkin halutaan käydä läpi auttavien tahojen kanssa. Näihin liittyy niin paljon eri ihmisiä ja asioita, ettei niitä voi keskustelupalstan tai somen parilla lauseella kuitata.