Kirjoittaja Aihe: Tietsikan sekalaisia ongelmia  (Luettu 29951 kertaa)

wakan

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #90 : 21.05.14 - klo:22:04 »
ahaa. enpä tajunnut tuota. no nyt kuitenkin nämä päivitykset asentuvat, kun asentelee julkaisuajan mukaisessa järjestyksessä vähän kerrallaan.

wakan

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #91 : 21.05.14 - klo:23:45 »
Aah, enää vaivaiset 20 tärkeää päivitystä jäljellä. Aluksi nitä oli 103.
« Viimeksi muokattu: 22.05.14 - klo:03:39 kirjoittanut wakan »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #92 : 23.05.14 - klo:15:42 »
Heh heh.

Olen kaksi päivää aamusta yöhön istunut koneella yrittäen antaa automaattisesti asentaa, yrittäen manuaalisesti, vaikka mitä. Välillä kone on ollut tuntikausia jumissa päivitysten määrittämisessä ja epäonnistuneiden määritysten jälkeen tietojen palauttamisessa. Pari järjestelmänpalautustakin on tehty. Ei auta. Nyt onnistuin asentamaan osan päivityksistä, kun tein puhtaan käynnityksen ja poistin kaikki tiedostot SoftwareDistribution/Downloads -kansioista.

Tekisi mieli langettaa woodoo-kirous tämän käyttöjärjestelmän kehittäjälle, mutta en tiedä, miten sellainen langetetaan.
Vaihda mäkkäriin ?

ojasta allikkoon ?
ei vaan Linux sen pitää olla.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #93 : 23.05.14 - klo:15:44 »
Heh heh.

Olen kaksi päivää aamusta yöhön istunut koneella yrittäen antaa automaattisesti asentaa, yrittäen manuaalisesti, vaikka mitä. Välillä kone on ollut tuntikausia jumissa päivitysten määrittämisessä ja epäonnistuneiden määritysten jälkeen tietojen palauttamisessa. Pari järjestelmänpalautustakin on tehty. Ei auta. Nyt onnistuin asentamaan osan päivityksistä, kun tein puhtaan käynnityksen ja poistin kaikki tiedostot SoftwareDistribution/Downloads -kansioista.

Tekisi mieli langettaa woodoo-kirous tämän käyttöjärjestelmän kehittäjälle, mutta en tiedä, miten sellainen langetetaan.
Mistä sitten tiedät, että on asentumatta juuri koneesi  vaatimia päivityksiä?

W Update näyttää usein, että on muka päivityksiä saatavilla, mutta siitä ei pidä välittää.
Tarpeelliset päivitykset asentuvat itsestään (uudelleenkäynnistyksen yhteydessä) muutaman päivän sisällä.

Kyllä ne on ihan kaikki koneeni vaatimia päivityksiä. Jo yksin siitä syystä, että muuten ei päivity 8.1:een onnistu.

Tässä on nyt sellainen homma, että tässä eivät asentuneet MITKÄÄN päivitykset.

Taiston neuvo on hyvä, mutta sitä ennen minun olisi ryöstettävä pankki tai voitettava lotossa.

ja suuri ilo oli koko kansan keskuudessa, ja rauha maassa.

Linux on ilmainen :)
ei tarvitse pankin onnettomia ropoja hakea tahi muuta.

Linux sen teki !

wakan

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #94 : 23.05.14 - klo:18:09 »
Asentaisin muuten Linuxin tuohon uuteen koneeseen, mutta sitä tulee käyttämään pääasiassa sellainen henkilö, joka ei jaksa perehtyä Linuxiin. Toiseksi, siinä  on toimittava moitteettomasti Microsoftin Office 365.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #95 : 23.05.14 - klo:18:32 »
microsoftin Office 365  :o
täysin omituinen tuote tahi tuoteperhe.
jos on pakko niin sitten on pakko.

Tämä ??
http://www.microsoft.com/finland/office/

eli pilvi palvelu on sitten tehty microsoftin omista palikoista joten ei toivoa !
______
tavallinen office toimii linuksissa, eli open office tahi uudempi. LibreOfficella.

hhmm
toisaalta jos joutuu tahi saa sitten tukea heitä jotka käyttävät tätä micronin officea on kenties hyvä suosiolla olla mukana, "hengessä".
ja laittaa rikkinäinen akkuna esille.
sirpaleet tuottavat onnea, sanoi hakkeri.

ja saman idean on havainnut suuret poliitikot, hajota ja hallitse.
hhmm

wakan

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #96 : 23.05.14 - klo:19:37 »
Lainaus
microsoftin Office 365  :o
täysin omituinen tuote tahi tuoteperhe.
jos on pakko niin sitten on pakko.

Tämä ??


Ei ku tää: http://tinyurl.com/pav6nfk

Olen käyttänyt OpenOfficea, mutta kun organisaatiossa kaikki käyttävät Microsoftin officea, niin kyllä se on ainaista tappelua ollut yhteensopivuusongelmien kanssa, kun itse olen OpenOfficea yrittänyt käyttää.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #97 : 23.05.14 - klo:20:12 »
joo parasta on olla samassa veneessä.
eli tässä ei ole järkevää käytää camel bootseja.
eli saattaa saada vastarannan kiiskin nimen eli kukaan ei halua olla samassa ryhmässä.

no, kyllä sillä windowsilla jotain voi saada aikaiseksi.
eli hyvä puoli on ettei työt lopu kun ei ne pääse edes loppuun asti :)
jatkuvasti on samassa pisteessä :)


Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #98 : 22.07.18 - klo:10:14 »
Jossain ketjussa taisin heittää että tietokoneeni on kommunisti koska se pitää puimatannerta ja kansanlähetyksen sivustoja vaarallisina. No, nyt en ole viikkoihin päässyt paikallisten evlut kirkkojen sivuille. Olen kuunnellut sieltä usein lähetystä suorana sunnuntaisin. Mikä puna-armeija tämän koneen on vallannut? kännykällä sivustot aukeavat normaalisti. Kun yritän tehdä vianmäärityksen, mitään vikaa ei löydy- pyydetään vain tarkastamaan nettiyhteys. Muut sivustot kuitenkin toimivat. Ja nimenomaan tämän alueen seurakuntien sivut eivät toimi ja nimenomaan läppärillä, outoa.

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #99 : 22.07.18 - klo:11:13 »
Selaimessa jotain  häikkää? Oletko kokeillut eri selaimilla, tuleeko samoja ongelmia?

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #100 : 22.07.18 - klo:11:20 »
Käytän puhelimessa ja läppärissä Chromea, toisessa toimii, toisessa ei. Kokeilin myös läppärillä edgellä pääsyä noille sivuille: "tälle verkkosivulle ei pääse".  ???

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #101 : 12.02.21 - klo:13:23 »
Tänään kerrottiin Iltasanomissa, että miljardeja sähköpostiosoitteita niihin yhdistettyine salasanoineen on hakkeroitu.
Tarkistin asian annetun palvelun kautta ja ilmeni, että yksi käyttämistäni sähköpostiosoitteista on hakkeroitu.
Kehotettiin vaihtamaan ko. osoitteeseen liittyvät salasanat.

Siis miten niin sähköpostiosoitteeseen yhdistetyt tai liittyvät salasanat?
Minulla on ainakin 1000 erilaista salasanaa eri palveluissa ja sivustoilla.
Mutta mistä voin tietää, liittyvätkö ne jotenkin hakkeroituun sp-osoitteeseen?

Ai jaa.
Tarkoittaakohan tämä sitä, että joissain palveluissa käyttäjätunnuksena on pelkästään sp-osoite?
Sehän on hyvin harvinaista.  Yritän keksiä, miten voisin tarkistaa, onko minulla palveluita, joihin kirjaudutaan hakkeroiduksi osoittautuneella sp-osoitteella.
Sellaiseen pitää sitten vaihtaa salasana.
Ilmeisesti muut salasanani, joissa on jokin keksitty käyttäjätunnus, eivät ole vaarassa?
Minulla on myös salasanojen turvaksi kehitetty, erinomaiseksi mainostettu LastPass- ohjelma.
En ole koskaan aivan käsittänyt, miten se toimii, joten käytän harvoin.
Pitäisi kai alkaa uppoutua sen monimutkaisiin, englanninkielisiin käyttöohjeisiin.

Poissa papi

  • Viestejä: 42
Vs: Tietsikan sekalaisia ongelmia
« Vastaus #102 : 13.02.21 - klo:23:03 »
Mä olen käyttänyt yli 10 vuotta samaa simppeliä salasana numerosarjaa lukemattomissa huolettomissa kohteissa, esim. lehtiin kirjautumisissa. Mitä haitaa jos joku saa ne tietoonsa.
Eikös se että salasanana käytetään sp. osoitetta, edellytä että on omalla koneella kirjautunut esim. gmailiin ja se taas vaatii oman salasanansa.