Kylä > Tietotekniikka

kovalevyn tyhjentäminen

<< < (2/2)

Soltero:

--- Lainaus käyttäjältä: lukija - 21.05.20 - klo:19:57 ---en tiennyt tuota cipheriä, ehkä se toimii kanssa ja tuota dbania ei tarvita.

--- Lainaus päättyy ---
Cipher-kehote ei poista tiedostoja, vaan vain päällekirjoittaa muulla tavalla poistettujen jättämiä aukkoja kovalevyllä, jotta tietoja ei voisi palauttaa.

Poistin aikaisemmin ohjelmia ja tiedostoja manuaalisesti ja
nyt käytän cipheriä jälkien siivoamiseen. 
Paljon jäi silti poistamatta, koska en tiennyt dbanista.

Ei haittaa, koska en ole tallentanut koneelle
mitään suuria salaisuuksia.

sandia:
Tein sen mitä suunnittelin ketjun alkuosassa. Minulla oli kaksi roskiin heitettävää läppäriä. Laitoin ne toisen alkuperäiseen laatikkoon, asetin pihalle ja ajoin niiden päällä F150llä.
Sitten roskiin. En säilyttänyt niissä mitään, joten en tarvii olla siitä huolissaan.

Alvari:
Minä oon hävitettävät kovalevyt ruuvannu auki, ottanu kiekot erilleen, naarmuttanut ne. Vielä kun täyteen reikiä poralla, ja hiillokseen vähäks aikaa, ni...

lukija:
kannattaisi varmaan ennemmin viedä vanhat koneet keräykseen, eikä roskiin, vai onko siellä mahdollista? toki ensin kannattaa irrottaa kovalevyt irti jos ei ole tuhonnut tietoja.

lukija:
Minun piti tyhjentää kovalevy, mutta dban ei toiminut. Sain tietää, että se alkaa olla jo liian vanha uudempiin kovalevyihin(SSD:lle ei kai ole ollut sovelias koskaan). Minulle neuvottiin tämmöistä Shredos -ohjelmaa https://github.com/PartialVolume/shredos.x86_64
Se toimi hyvin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta