Puimatanner > Raamattupiiri

Miten luet Raamattua

(1/4) > >>

Karina-lile:
Sain tänään Ystävältäni kirjeen.
Sen Sisällä oli PÄIVÄN TUNNUSSANA vuodelle 2021.

Ystäväni toimii diakonina Ruotsin kiekon suomalaisessa srk:ssa täällä Göteborgissa

Ilahduin.😊

Viime aikoina en ole systemaattisesti lukenut Sanaa, nyt alan lukemaan tuon Päivän Tunnussanan  kanssa.

Miten Sinä luet Raamattua ?

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Karina-lile - 11.01.21 - klo:23:09 ---Miten Sinä luet Raamattua ?
--- Lainaus päättyy ---

Säännöllisen epäsäännöllisesti. Joskus enemmän joskus vähemmän. Näin on mennyt lähes 64 vuotta eikä (itseni tuntien) suurta muutosta ole odotettavissa.

Nyt on tosin menossa vaihe, että luen evankeliumeja luku kerrallaan alusta loppuun. Apostolien tekojakin olen lukenut tällä tavoin kuin seikkailukertomusta. Aika usein olen innostunut jostakin Paavalin kirjeestä.

Semmoisen havainnon olen tehnyt, että jonkin Raamatun kohdan avautuessa tulee kaivettua paremmin esille käsiteltävään asiaan liittyvät rinnakkaiskohdat.

sandia:
Miten luen Raamattua?
Yritän lukea siten että pidän mielessä, että mikään muu ei ole niin tärkeää pitää mielessään ja ajatuksissaan kuin Jumalan sana. Kaikki muu katoaa. Tai siis tää on motiivini lukea Raamattua.

Oma ajattelu ja kaikki muu niin helposti työntää totuuden pois ajatuksista.

papi:
Minä luin ennen päättömästi raamattua kannesta kanteen, ymmärtämättä mitään.
Nykyään luen joskus sattuman varaisesti jostain, tai jonkun mieleen tulleen ajatuksen pohjalta etsin raamatusta vastauksia.

Useinmiten en pääse montaakaan jaetta tai lukua pidemmälle, kun ne alkavat puhuttelemaan ja tunti mennä hurahtaa iloisesti.

Todellakin tiedän miten Sana elää ja puhuu juuri oikeista asioista, oikeaan aikaan.
Se vaan on niin, että Jumala johdattaa siinäkin meitä löytämään oikeat raamatun paikat. Tosin se vaatii vähän rukousta ja kuuntelevaa mieltä Jumalan edessä.

Stiina:
Tässä hyvä, yli 10 vuotta vanha kirjoitus (Luther). Minun on helppo yhtyä tähän. Tällainen on oikein kaikin puolin. Suosittelen lukemaan ainakin niiden, jotka yhtään "diggaavat" Lutheria.
https://sti.fi/luennot/files/LE220306.pdf

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta