Puimatanner > Raamattupiiri

TUOMITSEMISESTA

<< < (3/3)

Stiina:
Harvoin koen, että Jumala auttaa tai saa oman mielensä mukaisen rukousvastauksen.
(Jotkut tuntuvat kyllä aina saavan mielekkään rukousvastauksen, en usko sitä.)
Vaikeita kysymyksiä, joihin ei ole vastausta, koska on tyydyttävä uskoon eikä näkemiseen.
Kyllä "perisyntiset" ihmisetkin pystyvät auttamaan toisia useimmiten ja kumma kyllä ns. uskovaiset ovat haluttomampia auttamaan kuin jotkut muut. Mahdollisuudet, olosuhteet, luonne ja lahjat vaikuttavat. Kuulunee psykologian asiaan.
Emme siis ymmärrä luonnostamme Jumalaa, kuin teologisesti ja silloin käytännössä, kun ns. hyvin käy. Omin voimin uskominen on minusta mahdotonta ja ihmiset ovat eri vaiheessa jne. Mahdoton on myös perimmältään selittää, mitä usko on.
Ihmisillä ja henkimaailmalla on kyky auttaa ja vahingoittaa, muttei antaa ikuista elämää eikä pelastaa kuolemalta. Jumalan Kaikkivaltius on meille salattu.

sandia:
Kyllä Jumala auttaa minua selvästi päivittäin.
On auttanut jo yli 40 vuotta.
En olisi selvinnyt ilman Häntä.

Todellakin luotan Häneen enemmän kuin itseeni.

Oman elämäni umpikuja mihin olin itseni saattanut ja missä totesin olevan kolmekymppisena olisi tuhonnut minut jos Herra ei olisi selvästi ottanut ohjakset käsiinsä.

Stiina:
 :) Poistatko kirjoituksiasi, kun taas olin illalla näkevinäni toisenlaisen? Enpä osaa ottaa kantaa kokemuksiisi, mutta arvostan jakamistasi ja aktiivisuuttasi. Ei liene tarkoituskaan, että kaikesta kommentoidaan, vai?

sandia:
En ole tästä poistanut mitään.
Mikäli muistan oikein, vastasin toisella samanlaisella viestillä, mutta se meni väärään ketjuun.
Korjasin sitten asian ja laitoin uuden vastauksen tähän. Muistaakseni tämä on lyhyempi versio edellisestä.

Letsa:
Tuohon Jumalan apuun elämässä kommentti. Hänen apunsa ja vaikutuksensa on päivittäistä. En jaksaisi ilman sitä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta