Kirjoittaja Aihe: Jumalalta kysyminen.  (Luettu 3577 kertaa)

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Jumalalta kysyminen.
« : 15.05.22 - klo:10:46 »
Monesti olen "kateellinen", ( positiivisessa mielessä ) niille uskoville, jotka kuulevat Jumalan äänen, kun Häneltä on esim. kysytty vastausta johonkin asiaan. En ole tavannut tai tuntenut kuin muutamia tällaisia uskovia joille Jumala puhuisi tuolla tavalla.

Ja, en tarkoita Jumalan antamille vastauksilla niitä "pieniä ääniä, tai ajatuksia" jotka siis saattavat olla Jumalalta lähtöisin, vaan tarkoitan pitempiä ja hyvin selviä vastauksia,"PUHETTA"....joko fyysisillä korvilla kuultavaa, tai sisäisesti omaan ajatusmaailmaan.

Harrastan sukututkimista, se on kyllä jatkuvasti "telakalla"....ja sitten harvoin vähän kerralla etenee....

Jumala on antanut unia, ja olen ne jo vuosien ajan kirjoittanut tarkkaan ylös, sillä ei niitä muuten vuosien jälkeen enää muista, eikä usein edes viikonkaan jälkeen.

Jumala näytti moniosaisen unen ehkä noin 20 vuotta sitten,tai hiukan kauemminkin, en muista vuotta,...jossa Jumala näytti sukuni tapahtumia, ja unen tapahtumat päättyivät siihen hetkeen jolloin Jeesuksen tulo oli lähellä toteutumista.

Aikajanana oli muutaman vuosisadan verran, näin ymmärsi.

Unessa, harmi,ei ollut yhtään henkilön eikä paikan nimeä, eikä vuosilukuja tai päivämääriä, pelkkiä tapahtumia ja paikasta toiseen siirtymisiä, ja useimmat asiat olivat helposti ymmärrettäviä, eivät ihan kaikki.


----------------------------------------------------------

Kuinka hyvin sinä kuulet Jumalan vastaukset kun kysyt Häneltä jotakin ?

Tunnetteko te uskovia ihmisiä jotka kuulisivat Jumalan puhee/vastauksen jos Häneltä jotakin kysyisi, siis vastauksen joka ei olisi vain " kyllä-ei-ei vielä-odota-kohta" jne. ?

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #1 : 15.05.22 - klo:12:47 »
Ymmärrän mitä tarkoitat!  :)
Asia on kuitenkin ongelmallinen eikä sitä suosistella harjoitettavaksi, koska sitä voi siis harjoittaa. Muut henget, joita on runsaasti olemassa pääsevät tällöin helposti pettämään pahana - tai valkeuden enkelinä. Sana ja Sakramentit saavat riittää. Jos kokee, että Jumala ilmestyy ja puhuu tai näyttää unia, ne täytyy arvioida Raamatulla ja Ydinsanomalla. Luotettava seurakunta olisi silloin tarpeen. Sellainen oikea on siis todella mahdollista, mutta harvinaista. Joku on sanonut, että kaikista tuollaisista vain n. 1 -2 % on Jumalastamme.
Ehkä välillä sopisi miettiä Bileamin Aasi -tarinaa. (Muist. 2. Pietarin kirje)
Jumala puhui Bileamille aasin kautta kun mikään muu ei enää auttanut.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #2 : 15.05.22 - klo:16:43 »

Asia on kuitenkin ongelmallinen eikä sitä suosistella harjoitettavaksi, koska sitä voi siis harjoittaa. Muut henget, joita on runsaasti olemassa pääsevät tällöin helposti pettämään pahana - tai valkeuden enkelinä.

En kyllä ymmärrä mitä "ongelmallista" on kysyä Jumalalta asioita ?  Raamattu selvästi kehoittaa uskovia pyytämään Jumalalta...

Luuk.11:9" Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan."

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #3 : 15.05.22 - klo:17:00 »
En minäkään sanoisi asian olevan "ongelmallinen", koska Herran kanssa yhteydessä eläminen lienee olennainen osa uudestisyntyneen elämää.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #4 : 15.05.22 - klo:17:03 »
Sitten aloitukseen.

Olen saanut joitakin kertoja hyvin selvän vastauksen ikäänkuin yliluonnolisesti.
Tietty Raamattu antaa moneen kysymyksen vastauksen joten on asioita joita ei tarvii ihmetellä, että miten tää menee. Eri asia on sitten haluaako ihminen totella.

Arvelen, että kyse on paljon oman sydämen avoimuudesta sen suhteen, haluaako ihminen tietää Jumalan tahdon.

Kyselin pari viikkoa sitten omasta mielestäni rehellisesti, kumpaa pitää totella: kun Raamattu sanoo, että joka ei tee työtä, sen ei pidä syödäkään ja toisaalta Jeesus sanoo selvästi anna sille joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille joka sinulta pyytää. ???

Koin, että Herra antoi tuossa minulle viisauden siihen tilanteeseen.

Voin kertoa tilanteita, missä itse koin saaneeni Herralta selvän vastauksen.... kunhan mietin hieman miten kirjoittaa.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #5 : 16.05.22 - klo:14:30 »
 :) Jätän tähän. (Pirruuttani kysyn retoorisesti kuitenkin: "Mistä tiedätte, että se kuka puhuu on kristittyjen kolmiyhteinen Jumala? Henkimaailman kanssa seurustelu on vakavaa syntiä, vie jopa kadotukseen pois armon alta. Uskonnoissa kysytään hengiltä, kristinuskossa uskotaan Jeesukseen K. ja Raamatun kautta ymmärrykseen Jumalan Pyhästä Tahdosta. Kahdessa sakramentissa Kristus on lupauksensa mukaan läsnä.)

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #6 : 16.05.22 - klo:14:41 »
:) Jätän tähän. (Pirruuttani kysyn retoorisesti kuitenkin: "Mistä tiedätte, että se kuka puhuu on kristittyjen kolmiyhteinen Jumala? Henkimaailman kanssa seurustelu on vakavaa syntiä, vie jopa kadotukseen pois armon alta. Uskonnoissa kysytään hengiltä, kristinuskossa uskotaan Jeesukseen K. ja Raamatun kautta ymmärrykseen Jumalan Pyhästä Tahdosta. Kahdessa sakramentissa Kristus on lupauksensa mukaan läsnä.)

Liität itse alkuperäiseen kysymykseen outoja ajatuksenjuoksuja. Sehän on tietenkin sallittua, mutta menee silti ohi itse ketjun aiheen.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #7 : 16.05.22 - klo:22:08 »
Jos tämä ei sovi aloituksen kysymykseen, ohittakaa sujuvasti. Olen kysynyt Jumalalta paljon, pyytänyt apua ja rukoillut paljon. Kaikista vahvimpana nousee kuitenkin johdatus, ilman kuultavia sanoja tai ajatusmaailmaan puhuttuja asioita.

Jumala opettaa tunnistamaan oman tiensä ja sen, kun siltä poikkeaa pois. Ja sen, mitä milloinkin on poispantavaa omassa elämässä ja vaelluksessa. Olen myös saanut paljon suoraa apua Jumalalta, kun olen sitä rukoillut. Monista rankoista tilanteista on selvitty yksin Jumalan avulla, sellaisista, joista kukaan ihminen ei ole tiennyt mitään.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #8 : 16.05.22 - klo:23:18 »
Jos tämä ei sovi aloituksen kysymykseen, ohittakaa sujuvasti. Olen kysynyt Jumalalta paljon, pyytänyt apua ja rukoillut paljon. Kaikista vahvimpana nousee kuitenkin johdatus, ilman kuultavia sanoja tai ajatusmaailmaan puhuttuja asioita.

Jumala opettaa tunnistamaan oman tiensä ja sen, kun siltä poikkeaa pois. Ja sen, mitä milloinkin on poispantavaa omassa elämässä ja vaelluksessa. Olen myös saanut paljon suoraa apua Jumalalta, kun olen sitä rukoillut. Monista rankoista tilanteista on selvitty yksin Jumalan avulla, sellaisista, joista kukaan ihminen ei ole tiennyt mitään.

Niin, en epäile etteikö Jumala johdattaisi. Kuitenkin olisin kiinnostunut kuulemaan mahdollisista omista kokemuksista Jumala puheen kuulemisen suhteen, kun olet esim. suoraan kysynyt Häneltä jotakin.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #9 : 16.05.22 - klo:23:32 »
Jos tämä ei sovi aloituksen kysymykseen, ohittakaa sujuvasti. Olen kysynyt Jumalalta paljon, pyytänyt apua ja rukoillut paljon. Kaikista vahvimpana nousee kuitenkin johdatus, ilman kuultavia sanoja tai ajatusmaailmaan puhuttuja asioita.

Jumala opettaa tunnistamaan oman tiensä ja sen, kun siltä poikkeaa pois. Ja sen, mitä milloinkin on poispantavaa omassa elämässä ja vaelluksessa. Olen myös saanut paljon suoraa apua Jumalalta, kun olen sitä rukoillut. Monista rankoista tilanteista on selvitty yksin Jumalan avulla, sellaisista, joista kukaan ihminen ei ole tiennyt mitään.

Niin, en epäile etteikö Jumala johdattaisi. Kuitenkin olisin kiinnostunut kuulemaan mahdollisista omista kokemuksista Jumala puheen kuulemisen suhteen, kun olet esim. suoraan kysynyt Häneltä jotakin.
Niihinkin on tullut vastaukset johdatuksen ja yleensä Jumalan yhteydessä vaeltamisen myötä.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #10 : 17.05.22 - klo:11:41 »
 :D Lämpimästi peukutan HelenaM!  :-*

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #11 : 17.05.22 - klo:14:06 »
Jos tämä ei sovi aloituksen kysymykseen, ohittakaa sujuvasti. Olen kysynyt Jumalalta paljon, pyytänyt apua ja rukoillut paljon. Kaikista vahvimpana nousee kuitenkin johdatus, ilman kuultavia sanoja tai ajatusmaailmaan puhuttuja asioita.

Jumala opettaa tunnistamaan oman tiensä ja sen, kun siltä poikkeaa pois. Ja sen, mitä milloinkin on poispantavaa omassa elämässä ja vaelluksessa. Olen myös saanut paljon suoraa apua Jumalalta, kun olen sitä rukoillut. Monista rankoista tilanteista on selvitty yksin Jumalan avulla, sellaisista, joista kukaan ihminen ei ole tiennyt mitään.

Niin, en epäile etteikö Jumala johdattaisi. Kuitenkin olisin kiinnostunut kuulemaan mahdollisista omista kokemuksista Jumala puheen kuulemisen suhteen, kun olet esim. suoraan kysynyt Häneltä jotakin.

Ajattelen myös, että jos ihminen väittää että on vaikea tietää Jumalan tahto tai kuulla hänen rukousvastauksiaan, se saattaakin tarkoittaa, että ei välttämättä halua kuulla Jumalan tahtoa. :D

Joskus on niin, että ihmettelee itsekin, miksi rukoilin sitä asiaa ja sen lisäksi sai selvän vastauksen.

Tässä yksi konkreettinen kokemukseni. Jostain syystä rukoilin, että Herra näyttäisi haluaako hänen minun sinä iltana menevän rukouspiiriin. Omituinen rukous sinänsä, koska miksi Jumala EI haluaisi minun mennä rukoilemaan toisten uskovien kanssa, mutta jostain syystä tuo rukous tuli sisältäni.

Ja sain vastauksen yllättävän nopeasti: pysy kotona tänä iltana.

Olin hämmentynyt kun minusta siinä ei ollut mitään järkeä.
Jätin sitten koko homman sinälleen ja ajatuksissani päättelin että ei tuossa ole mitään järkeä kyllä lähden piiriin.

Mies tuli töistä kotiin ja aloin tehdä lähtöä, mutta sitä ennen piti soittaa jollekin (tavallisella lankapuhelimella).
Juuri kun olin linjoilla, jostain todella kirkkaalta taivaalta tuli yhtäkkiä ukkosenjyrähdys ja salama ja se katkaisi puhelinyhteyden ja sieltä kuului vaan hirveää rätinää. :-X
Minut täysin pysähdytettiin.

MItään ukkosmyrskyä ei tullut sen yhden salaman lisäksi.

Hetken päästä mies kertoi että joku aika sitten meidän lähellämme salama oli iskenyt puuhun, puu kaatunut tiellä auton päälle ja autossa ollut nainen kuoli .

Olin vieläkin enemmän shokissa. Istuin nojatuolissa jähmettyneenä ja säikähtäneenä.
Sanoin miehelle, että jäänkin tänään kotiin.

Tulin uteliaaksi, miksiköhän Herra esti minut menemästä rukouspiiriin sinä iltana.
Samalla viikolla menin tapaamaan krisillisen kirjakaupan omistajaa jonka kautta olin alunperin kuullut siitä piiristä.

Kerroin hänelle mitä minulle tapahtui ja hän sanoi, että oli huomannut, että sinä iltana piirissä ei ollut yhtään protestanttia ja että he juuri sinä iltana olivat antautuneet Marian juhlimiseen koska oli toukokuu ja Maria-kuukausi katolisessa kirkossa.

Ryhmä oli karismaattinen (tai paremminkin evankelinen) katolinen rukous- ja ylistyspiiri. Ja siellä olevat uskovat todella toivat joskus varastostaan uutta ja vanhaa. Enemmän uutta, mutta sitten tuo traditio pilkisti joskus päätään. Tuo Maria tilanne olisi ollut minulle liikaa. Nyt en nähnyt sitä enkä kuullut. Seuraavalla kerralla oltiin palattu normaaliin rukoukseen ja lauluun.




« Viimeksi muokattu: 17.05.22 - klo:14:11 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #12 : 17.05.22 - klo:14:29 »
Kerran olin kuin maahan poljettu ja nousi yllättäen kysymys Jumalan puoleen läheisestä ihmisestä ja samana päivänä sain vastauksen joka veikin minut maanpäälliseen helvettiin, totuus oli karmea.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #13 : 17.05.22 - klo:14:42 »
Mulla on ollut vaiheita, etten ole jaksanut enää. Silloin Jumalan Pyhä Henki on tullut ja ottanut tilanteet haltuun. Ihmeellistä lukea Raamatustakin ihmisten osoittamasta uskosta Jeesukselle, "sano ainoastaan sana, niin palvelijani paranee." Omissakin tilanteissani on ollut se tuntu, että Herran ei tarvinnut kuin "kääntää katse" puoleeni ja voima tuli aivan heti. Nämä tällaiset kokemiset ovat olleet poikkeuksellisen rankoissa tilanteissa ja esim. vaiheissa, jotka ovat jatkuneet pitkään jaksamisen äärirajalla.

Kun Jumalan voima tuli, seurauksena tuli myös olo, "etten tarvitse koskaan enää mitään" tämän lisäksi. Vaikka juuri äsken olin täysin loppu.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Jumalalta kysyminen.
« Vastaus #14 : 18.05.22 - klo:13:42 »
 :)  OK, voinen hyväksyä erityisesti HelenaM:n kokemuksen ja aidosti kiittääkin ja iloita siitä.

En edes tahdo olla asiantuntija näissä asioissa, mutta velvollisuudentuntoisena sanon vielä, että ongelmallista on, eikä pitäisi kysyä suoraan, vaan rukouksella saattaa pyyntönsä Herramme tiettäväksi (vaikka tietääkin).
Kun kysymme suoraan (mikä on väärin lut. opin mukaan), niin mitä teemme, jos Saatana vastaa (Tämän maailman ruhtinas)? Tuo vastaa kyllä mielellään imarrellen ja kierroillen kuin käärme ainakin. Unet ja profetiat eivät myöskään ole luotettavia. Lut. mukaan meillä ei ole suoraa yhteyttä Kolmiyhteisen Jumalamme kanssa, vaan tuomme ensin Jeesuksen K. täytetyn työn ja olemme armon hengessä emmekä vaatimassa jne. Emme saa emmekä voi lähestyä Jumalaa itsenämme ilman Jeesusta siis. Pyhä Henki lähestyy Jeesuksen nimessä meitä, mutta muuten Jumalamme on meille liian Pyhä ja Kuluttavainen Tuli. Henkimaailma mielellään taas leikkii meidän kanssamme ja eksyttää pois armosta ja vilpittömyydestä niin kuin Eevan ja Aataminkin heidän kuunnellessaan "käärmettä".
Armosta Jumalmme voi pelastaa meidät tuostakin eksytyksestä ja monia onkin jo. Oikea oppi on tärkeää, sillä Jumalamme on muuttumaton, mutta maailmamme on muuttuva meidän kanssamme. Perkeleellä on meille käsittämättömän paljon valtaa Tämän maailman ruhtinaana ja Raamattu hänestä varoittaa jatkuvasti.
Emme myöskään voi samaistua ja matkia Raamatun henkilöitä. Raamattu ei myöskään ole minkään tieteen täydellinen ohjekirja ei edes luomistieteen. Se on Jumalan Sana Jeesuksesta Kristuksesta ja muuttamaton ehdottomasti. Sitä saa vain tutkia ja totella parhaan kykynsä mukaan ja pyytää armoa ymmärtää oikein tässä tuhansien uskontojen luvatussa maailmassamme.