Puimatanner > Seurakunta

Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?

<< < (92/92)

wiivi:

--- Lainaus käyttäjältä: Korpima - 06.02.23 - klo:16:47 ---Jotenkin tuntuu siltä, että hengelliset ja teologiset aiheet ovat välillä aika vaikeita ja abstrakteja. Kun mennään ihan perusasioista pidemmälle. Niistä keskustelu vaatii aika paljon osaamista ja oppimista. Eikä kaikista ole teologian tohtoreiksi.

Kahvipöytäkeskustelukin voisi jäädä vähäsanaiseksi, jos se vaatisi osaamista. Ja onneksi mukana voi olla vähemmälläkin osaamisella.

--- Lainaus päättyy ---

Fariseukset olivat varmaan hyvinkin osaavia ja oppineita, mutta heitä Jeesus moitti kovin sanoin siitä, että he eivät itse mene taivasten valtakuntaan ja estävät muitakin sinne menemästä.

sandia:
Käytin sanaa kehkeytyä. ???
Toivottavasti se on  sana, en ole varmaan ikinä ennen käyttänyt sitä.

Opo:
Itsestä muutos lähtee. Jospa oppisin enemmän hyväksymään kaikenlaista erilaisuutta ja keskeneräisyyttä ensin itsessäni, niin ehkä sitten vähitellen oppisin hyväksymään sitä muissakin. Kun esitän tekopirteää, tuskin siitä itsellenikään on mitään iloa. Mutta kun aika on ankea, niin sitä haluaisi ” ilo pintaan, vaikk syän märkäjäis”.  Että jospa se kiinniliimautunut naamari annettaisiin anteeksi, kun ajatus on hyvä, vain toteutus surkean epäonnistunut jossa falskius huutaa kuin Munchin taulussa.

sandia:
En osaa sanoa, että mikään pintakiilto on minulla esteenä amerikkalaisten kanssa kaverustumiseen. Olen kaikkeni yrittänyt  30 vuoden ajan, mutta en yksinkertaisesti tiedä miten he toimivat. En kuule kenenkään heidän juttelevan uskoon tulosta kirkon jälkeen. Kerran yhden rouvan kanssa rupattelimme hieman pidempään  ja kävelimme yhdessä seurakuntasaliin hän laitoimme laukkumme yhdelle pöydälle ja menimme hakemaan kahvia. Hän sanoi että tulee jus takaisin ja hävisi jonnekin. Eikä hän koskaan tullut takaisin. Hävisi jonnekin muuanne ja näin rupattelevan toisten kanssa. Tietty olen jutellut heidän kanssaan sitä sun tätä ja hymyillyt yhtä ystävällisesti kuin hekin. Mutta se jää siihen, eikä siitä kostu kukaan mitään. Eikä edes edistä tutustumista. En yksinkertaisesti tiedä.
 :(

En tiedä miten amerikkalaiset toimivat.
Olen jo jättänyt heidät rauhaan. Pastori on okei, joten käyn siellä kuulemassa Raamatun opetusta.

2019 olin Suomessa ja menin KLn ns. periodiraamattukurssille viikoksi ihan vaan katsomaan mitä sinne kuuluu.
Heti kaverustuin kahden suomalaisen kanssa. Joku tyyppi joka oli jäänyt juuri eläkkeelle muistaakseni Kouvalan Kln toimistosta tai vastaavaa ja sitten nuori kaveri joka oli Ryttylässä opiskelijana.
Ajoi mut sitten Riihimäen asemalle viimeisenä päivänä. :)

Täällä on onneksi samaa ikäluokkaa olevia suomalaisia, jotka muuttivat samoin aikoina Suomesta tänne. Heidän kanssa ollaan läheisiä ja nauretaan, itketään ja jutellaan ummet ja lammet kun tavataan. Mun mies kanssa on kaveri heidän kanssaan. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta