Kylä > Tietotekniikka

Ikääntynyt tekniikka

<< < (2/16) > >>

Ifa:
Mulla oli Macbook Air sekä iPhone. Ajattelin, että ovat yhteensopivia keskenään ja käyttö olisi sujuvaa. Sitten Maciin tuli käyttispäivitys, ElCapitaniin muistaakseni (olikohan tuonniminen) jonka jälkeen tavallisen kameran kuvia ei voinutkaan ladata siihen ns. tiedostohallinnan kautta, vaan se pakotti lataamaan kuvat oman siirto-toiminnon kautta. Sen kanssa yritin junailla vähän aikaa, siinä onnistumatta. Menetin myös GoPro-videoita, koska jostain syystä toiminto muutti ne tavallisiksi still-kuviksi.

Tykkäsin siitä vehkeestä muutoin, mutta noiden takia myin sekä koneen että puhelimen pois. Nyt taas käytän windowsia ja androidia.

Taisto:

--- Lainaus käyttäjältä: Ifa - 20.12.16 - klo:08:43 ---Mulla oli Macbook Air sekä iPhone. Ajattelin, että ovat yhteensopivia keskenään ja käyttö olisi sujuvaa. Sitten Maciin tuli käyttispäivitys, ElCapitaniin muistaakseni (olikohan tuonniminen) jonka jälkeen tavallisen kameran kuvia ei voinutkaan ladata siihen ns. tiedostohallinnan kautta, vaan se pakotti lataamaan kuvat oman siirto-toiminnon kautta. Sen kanssa yritin junailla vähän aikaa, siinä onnistumatta. Menetin myös GoPro-videoita, koska jostain syystä toiminto muutti ne tavallisiksi still-kuviksi.

Tykkäsin siitä vehkeestä muutoin, mutta noiden takia myin sekä koneen että puhelimen pois. Nyt taas käytän windowsia ja androidia.

--- Lainaus päättyy ---
Sinulla on siis GoPro-kamera? Minkä tasoista = mitä mallia action camerasta suosittelet, jos haluaisin kuvata dokumenttia itselleni veneilystä? Hirveän kallista en haluaisi ostaa.

Ifa:
Meillä on malli 3+, joko silver- tai black edition, en nyt muista kumpi. Ostettiin se alennusmyynnistä pari vuotta sitten, kun markkinoille oli jo tullut nelossarjan mallit. Aika paljon maksoi silti, 299 euroa, ellen nyt ihan väärin muista. Kallistun siihen, että olisi black edition. Hyviä videoita sillä saa. Mekin ollaan videoitu hyvinkin hämärässä valossa auton tuulilasin läpi, ei ollut hullumpi laatu siinäkään.

Nytkin olen nähnyt alessa nelossarjan malleja, kun markkinoille tuli vitossarja. Sillä black edition-mallilla saa parhaimman laadun ja on se kalleinkin tietysti. En ole asiantuntija näissä, mutta kameraliikkeissä kertovat kyllä ominaisuuksista ja osaavat suositella malleja eri käyttötarkoituksiin.

Paulus:
Tyttärellä on HP:n kannettava. Koneen akku on lopettanut yhteistyön jo melko kauan sitten. Nyt kysyn, onko vanhasta akusta jotain haittaa tai vaaraa ja pitäisikö se poistaa? Kone on toiminut verkkovirralla jo kauan, eikä akkua tarvita lainkaan. Tarvitaanko akun poistamiseen ammatti-ihmistä, vai voiko/osaako sen itse poistaa?

Pökkelö:
Minulla Lenovon läppärissä akku ollut loppu pitkään. Ainakin tästä saa yhdellä lukon (liukukytkin) avauksella akun irti.
Tässä taitaa olla joku sellainen juttu, että akku pitää olla paikallaan. Tunnistaa jotenkin sen. Ilman akkua ei toimi.
HP voi olla erilainen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta