Joo viimeistään tuossa vaiheessa.
Jäin miettimään omaa suhtautumistani Suomen Ev. Lut. kirkkoon. Olen siis luterilainen.
Rehellisesti sanoen, että ole ikinä ollut vaikuttunut siitä, enkä oikein saanut siitä mitään ja siksi taustalla on ollut jo lähes lapsuudesta asti ajatus, että se vaan jotenkin on ja ihmiset pitävät sitä itsestäänselvyytenä, mutta kukaan ei voi selittää miksi näin on
Minulle tärkeämpää oli ekaluokkalaisesta asti koulun uskontotunnit. Siellä minulle opetettiin Raamatun kertomuksia. Jotkut opettajani olivat uskovia.
En voi puhua toisten puolesta, mitä se muille merkitsee, mutta tuo on siis se mielikuva mikä minulla on aina ollut.
Se on suonut sitten puitteet herätysliikkeille jo useampana vuosisatana. Eli sen näen hyväksi siinä.
Jos se sitten ajan myötä ja kulttuurin muuttuessa ei ole enää osa ihmisten elämään, niin mitä sitten?
Senpä takia on sitten mielenkiintoista miksi tietyt ryhmät ovat ottaneet sen maalitaulukseen ja pyrkivät tekemään siitä itsensä näköisen organisaation. Mitä he siitä saavat?
Muuten onko muissa kristillisissä seurakunnissa samoja paineita, siis Tulkaa kaikki-liikkeen tapaisia pyrkimyksiä?