Juu, onhan tässä ketjussa kaikenlaista teoriaa ja pohdintaa. Varmaankin usein asiat etenevät omalla painollaan.
Toisaalta olen kyllä lukenut ongelmatilanteista, joissa erilaisten tekijöiden ymmärtämisestä voisi olla hyötyä. Vaikka onneksi kaikkien ei tarvitse olla parisuhdeterapeutteja.
On varmaan niinkin, mihin hieman viittasin omassa kommentissani, että joskus olisi ehkä hyvä pohtia vähän enemmän.
Itse menin naimisiin ollenkaan ajattelmatta mitä Raamattu puhuu vaimon vastuusta, ja omat ajatukset olivat todella kaukana Jumalan sanasta. Kun sitten tuli vaikea tilanne, onneksi Herra alkoi opettaa minua, ja kyllä se Raamatun opetukset olivat mitkä pelastivat avioliittomme.
Kun luin Korpiman joitakin linkkejä, minusta tuntui, että siinä kyllä mainostettiin jotain muuta kuin Raamtun opetuksia, ja silloin viittasin amerikkalaisen kulttuurin perinteisiin oletuksiin, ehkä noin 50 luvulta peräisin, jolloin ns. American Dream ja sen mainostaminen TVssä oli hyvin selvää.
Olihan sen ihanteellista jo siinäkin mielessä, että moni 2. maailmansodan pakolainenkin sai täällä hyvän mahdollisuuden vaurastua, ostaa talo esikakupunkialueelta ja iso Amerikan rauta. Mun anopilla oli hirveän iso kirkkaan vihreä American Motors Matador
Tosin se taisi olla jo hieman uudempi. Anoppi oli hyvin pienikokoinen ihminen, ja hän tuski ylsi Matarodin koelaudan yläpuolelle.
Jotenkin ne kuvaukset Korpiman linkissä toivat tuon kaiken mieleen.