Kirjoittaja Aihe: Oletko Mac-käyttäjä  (Luettu 3616 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Oletko Mac-käyttäjä
« : 13.07.17 - klo:20:00 »
Nettihistoriani alkaa vuodesta 1998. Tietokonetta aloin käyttämään 1995. Kaikki koneeni ovat olleet Macceja. Ensimmäinen konekin on vielä toimiva. Nyt olisi mukava keskustella muiden Mac-ihmisten kanssa esim. selaimista. Mitä selainta käytät ja mitä suosittelet. Itse on käyttänyt pääosin Safaria, mutta siinä alkaa olla päivitysongelmia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Plektra

  • Viestejä: 17
Vs: Oletko Mac-käyttäjä
« Vastaus #1 : 17.07.17 - klo:20:51 »
Minulla on koneena iMac ja siinä käyttiksenä tällä hetkellä macOS Sierra versio 10.12.5. Selaimena on käytössä Google Chrome, joka on ainakin toistaiseksi pelittänyt ilman ongelmia.

Aikaisemmin käytin Safaria, joka on edelleen satunnaiskäytössä lähinnä sinne määrittelemieni lukuisten suosikki-linkkien vuoksi, joita kaikkia en ole vielä laiskuuttani viitsinyt laittaa Chromeen.
Kellot soivat, kun vain voivat. Jos ne ei voi, niin ei ne soi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Oletko Mac-käyttäjä
« Vastaus #2 : 17.07.17 - klo:21:05 »
Minulla on koneena iMac ja siinä käyttiksenä tällä hetkellä macOS Sierra versio 10.12.5. Selaimena on käytössä Google Chrome, joka on ainakin toistaiseksi pelittänyt ilman ongelmia.

Aikaisemmin käytin Safaria, joka on edelleen satunnaiskäytössä lähinnä sinne määrittelemieni lukuisten suosikki-linkkien vuoksi, joita kaikkia en ole vielä laiskuuttani viitsinyt laittaa Chromeen.

Minulla on tässä pöydälläni vieressä iMac, jossa toimii vanhat ohjelmat ja voin siten tehdä jotain, mitä tällä läppärillä en pysty tekemään. Tosin kovin harvoin enää sitä tarvitsen. Lienee ihan niitä vanhimpia iMaceja, ostovuotta en enää muista.

Läppäri (MacBook Air) on OS X Versio 10.7.5. Vanha jo tämäkin. Safaria käytän pääasiassa, mutta se ei enää toimi kaikessa kuten pitäisi. Tyttären poika asensi hiljattain koneeseeni Epicin, joka auttaa monessa paikassa. Itse olen näistä tekniikoista jo täysin ulkona.

Täytyypä katsoa, jos saisin tuon Chromen asennetuksi. Kiitos vinkistä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Oletko Mac-käyttäjä
« Vastaus #3 : 14.05.21 - klo:19:12 »
Tarvitsisin apua. Tulee ilmoitus, että käynnistyslevy on lähes täynnä. Käynnistyslevyn ikonin löysin, mutta levyä ei saa avattua. Olen poistanut aika paljonkin tiedostoja muualta, mutta ko. ongelmaan ei tule apua.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Oletko Mac-käyttäjä
« Vastaus #4 : 19.06.22 - klo:19:15 »
Tarvitsisin apua. Tulee ilmoitus, että käynnistyslevy on lähes täynnä. Käynnistyslevyn ikonin löysin, mutta levyä ei saa avattua. Olen poistanut aika paljonkin tiedostoja muualta, mutta ko. ongelmaan ei tule apua.

Nyt tämä sama ongelma uhkaa käydä sietämättömäksi. Lähes joka päivä tulee ilmoitus siitä, että tiedostoja pitää poistaa. Niin olen tehnytkin, mutta apu on vain hetkellinen. Missähän olisi viisautta asian selvittämiseksi?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell