Kirjoittaja Aihe: Hallitusneuvottelut  (Luettu 3577 kertaa)

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #45 : 16.07.23 - klo:21:50 »
Kun ajattelen tarkemmin, luonnehtisin sen kapinoinniksi.

Poissa pax

« Vastaus #46 : 18.07.23 - klo:12:34 »
Kansan tahto.

Poistin kuvan.
« Viimeksi muokattu: 18.07.23 - klo:16:01 kirjoittanut pax »

Poissa Korpima

« Vastaus #47 : 18.07.23 - klo:13:20 »
Käänsin tuon edellisen viestin Paxin kuvan helpommin luettavaksi:

Itse en ole päivän politiikkaa runsain mitoin seurannut, jotain keskustelupalstaketjuja hieman vilkuillut. Itse olen kärjistettynä hieman sitä mieltä, että perussuomalaisissa on Suomen ainoa toivo (tietysti Jumalan peliin puuttumisen ohella).

Siis että Suomi pysyy Suomena, eikä muutu monikulttuuriseksi kamaluudeksi, jossa kouluissa (tulevista ikäluokista) maahanmuuttajia on kohta valtaosa, no go zonet, jengit ja lopulta sisällissota repivät maan. Hyvä, että olemme hieman esim. Ruotsia tai Ranskaa jäljessä, jonkinlaisia väistöliikkeitä voi vielä tehdä. Maahanmuutto on kriittinen kysymys, etenkin vähän pidemmällä aikavälillä.
« Viimeksi muokattu: 18.07.23 - klo:13:29 kirjoittanut Korpima »

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #48 : 18.07.23 - klo:13:33 »
Lieneekö tästä artikkelista kyse: https://www.uudenkaupunginsanomat.fi/2023/07/politiikan-vihapuheet/

Juu olen samoilla linjoilla.

Minä en ollut koskaan seurannut Suomen enkä USAn politiikkaa kovin tarkasti ennen USAn 2016 vaaleja. Minulle on tullut mieleen, että Vennamo ja Trump ovat olleet hieman samanlaisia hahmoja. Olin m
vielä ihan lapsi kun Vennamo astui kuvioihin ja ainoastaan opin hänestä silloin lapsena hassun enoni juttujen kautta  :)

Ilmeisesti Vennamo ei säästänyt sanoja niinkuin ei Trump'kaan. Heillä on/on ollut sellainen protestirooli, mutta tuon artikkelin perusteella tuiki tärkeä sellainen.
« Viimeksi muokattu: 18.07.23 - klo:15:32 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

« Vastaus #49 : 18.07.23 - klo:16:03 »
Suomen parasta Vennamo halusi ja uskon että nämä Perussuomalaiset samoin.👍

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #50 : 18.07.23 - klo:16:26 »
Myös Suomessa väännettiin Trumpin sanoja "keep America first".

Se vääristeltiin siten, että Trump haluaa aina numoro yksi ja haluaa että USA on aina kaikkien edellä, jotain tuonn päin.

Oli täysin selvää, että hän tarkoitti, että maan lakien pitäisi ensisijaisesti suojella oman maan turvallisuutta ja myös että ei tehdä taloudellisia päätöksiä, miktä rikastuttavat muita maita ja riistää omasta maasta.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #51 : 18.07.23 - klo:16:29 »
Tuossa artikkelissa, minkä pax ja Korpima kopioivat tänne ja minä minä linkitin, tuodaan esille se, mikä minulla oli mielessä tämän ketjun aloituksessa. Tehdään hallituksen toiminta niin mahdottomaksi, että se hajoaa, ja sitten tuon artikkelin mukaan tulee uudet vaalit. Sitä en tiennyt, mutta tuohon suuntaan uumoilin.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #52 : 20.07.23 - klo:13:58 »
Hesarin etusivun otsikko ja artikkeli.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009726770.html

Artikkeli kertoo nimeämättömistä äärioikeistoterroristeista Suomessa.

Artikkelin hännillä oleva keskustelu samastaa tämän nykyisen hallituksen hallitusohjelmaan.

Näin se menee.

Olen seurannut vastaavanlaista USAssa marraskuusta 2016, kun Trump oli valittu presidentiksi. Ihan samaa.

Hyvin harva suomalainen kykeni havainnoimaan tämän silloin.
Nyt lienee helpompi kun tapahtuu omassa maassa.

Ai joo. Ja Trump on taas kerran pidätetty.

Tuli joskus mieleen, että tuosta on vain yksi askel poliittisiin murhiin, kuten Meksikossa.

Kun keskusta ilmoitti olevansa haluton hallitusyhteistyöhön, näin sen vaaralliseksi merkiksi tästä polarisoitumisesta.
Ohhhoh, tuon artikkelin mukaan on jo löydetty (nimettömiä) vasemmistolaisen poliitikkojen murhasuunnitteluja Suomessa.

Eli siis nyt Hesari laittoi settiä mikä vihjasi Suomessa oikeistolaisten suunnittelemiin poliittisiin murhiin.
« Viimeksi muokattu: 20.07.23 - klo:14:11 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

« Vastaus #53 : 20.07.23 - klo:14:16 »
Minä en oikein usko noihin Hesarin juttuihin. Kaikki on mennyt hyvin omituiseksi, kunpa olisi puolueettomia luotettavia juttuja ja uutisia.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #54 : 20.07.23 - klo:14:17 »
Niin. Siis mainitsin tuon mielipidemuokkaajana. En uutisena.

No kyllä se oli Uudessa Suomessakin, mikä lie konservatiivisempi.
Mutta sen liittäminen hallitukseen on se mikä keskeistä.
Jos kolme tyyppia on rakentanut 3D aseita, tietty hyvä, että ne on saatu kiinni.

Poissa pax

« Vastaus #55 : 20.07.23 - klo:14:19 »
Luin jostakin palstalta mielipiteen RKP:stä, harmi etten kopsannut. Siinä väitettiin että RKP ei olisi halunnut vauvoille alueilleen Karjalan evakkoja aikoinaan.

Poissa pax

« Vastaus #56 : 20.07.23 - klo:14:25 »
Ei niitä äärioikeistolaisia onneksi ole täällä paljon mutta voihan olla ettäovat ihan terroristeja.
Joo, kyllä tuosta juttua muillakin uutissivustoilla.
« Viimeksi muokattu: 20.07.23 - klo:14:34 kirjoittanut pax »

Poissa HelenaM

« Vastaus #57 : 20.07.23 - klo:15:12 »
Kaikki ääri-sellaiset ovat ei-toivottavia. Monille niille on tunnusomaista pakkokeinot, joihin luen toisinajattelun ja toisinajattelijoiden eliminoinnin.

Poissa pax

« Vastaus #58 : 20.07.23 - klo:15:19 »
Maailma kaikenkaikkiaan on mennyt hulluksi.

Poissa HelenaM

« Vastaus #59 : 20.07.23 - klo:15:30 »
Ajattelen myös niin, että poliittisten päättäjien ajattelusta vain vähän näkyy tavalliselle kansalle. Sanna Marin sanoi lyhyessä kannanotossaan nyt tähän Purra- ja Junnila- ym. kohuun, että esille tulleissa asioissa ei ollut mitään uutta.

Myös vasemmiston ajattelun laitamilla on epämiellyttäviä äänenpainoja, ne liittyvät monesti nimeämiinsä sukupuolivähemmistöihin ja muihin setan pyrkimyksiin. Ne ovat iso poliittinen agenda puna-vihervasemmistolle.