Kirjoittaja Aihe: Miksi murehdit minun sieluni  (Luettu 1575 kertaa)

Poissa Karina-lile

Vs: Miksi murehdit minun sieluni
« Vastaus #15 : 27.10.24 - klo:18:59 »
Olen asunut täällä Ruotsissa Göteborgissa syksystä -79 alkaen. Suomalaisessa,Hell  srk:ssa vuosikymmet täällä aktiivisena mukana olin.

Nyt elän vanhuuttani, aktiivisuus esirukoilijana ja henkilökohtaisena sielunhoitajana ja tukena saan Jumalan armosta olla 🙏🏻🙏🏻

Mainitsen, että Suomessa olin Pelastusarmeijassa mukana 6- vuotiaasta, alkaen partiolaisena Oulussa ja Armeijan monimuotoisessa toiminnassa.

18- vuotiaana alotin PA:n kadettikoulun ja valmistuin upseeriksi kokoaikaistyöhön
~ niin hengellinen kuin sosiaalinen toiminta käsikädessä.

Erittäin arvokas hyvä koulutus  jossa oppi  ennen kaikkea Sanaan perehtymista, joka kaiken perusta A&O 🙏🏻

Niinikään johtamista, vastuunkantoa, organisoimista.

Siitä.olen kiitollinen ja ne hyveet ovat kantaneet läpi elämän.🙏🏻💞

Jumalalla on suunnitelma elämällemme, jos siihen suostumme.

Niin miunkin kohdalla.

Siirryin palvelustehtävään myöhemmin helluntaiseurakuntaan,
 ja olen saanut käyttää lahjojani ja taitojani niissä srk:ssa  joissa olen palvellut Kutsujaani.

Eri työmuodoissa, vauvasta vaariin.

💞💞

Nyt olen * reserviläinen* mutta aina Herran palvelija
~ elämä muuttuu,  tilanteet muuttuvat,

MUTTA JUMALA ON USKOLLINEN ! HÄN EI MUUTU, EIVÄTKÄ HÄNEN LUPAUKSENSA MUUTU EIVÄTKÄ HORJU SEURAAJILLEEN.🙏🏻🙏🏻

Tässä ajassa meillä on tuki ja turva ja saamme luottaa,
  että ISÄN SILMÄ VALVOO VAIHEISSA ELÄMÄN 🙏🏻💞

Juuri  t ä n ä päivänä, kun maailma kuohuu ja sota käy.

RUKOUSRINTAMAAN YSTÄVÄT 🙏🏻🙏🏻
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa pax

« Vastaus #16 : 27.10.24 - klo:20:06 »
Päiväpiirissä kävimme läpi Jobin kirjaa, hänen suunnattomat kärsimykset jaksavat meitä kauhistuttaa ja siihen tuotiin omat ja tämän ajan ihmisten tuska. Pastori sanoi painavasti, meidän pitää katsoa Jeesukseen. Se jäi soimaan mieleeni ja alkoin miettiä miten se Jeesukseen katsominen tapahtuu käytännössä.
Se löytyy Raamatusta millainen Jeesus on mitä hän meille puhuu tänä päivänä. Mieleeni nousi voimakkaasti Jeesuksen sanat, tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekevät ja raskautetut niin minä annan teille LEVON. Sellaisena kuin olen saan levätä hänen jalkojensa juuressa kuin Maria muinoin.

Poissa Marjatta

« Vastaus #17 : 27.10.24 - klo:20:42 »
Hiljattain luin Jobin kirjan. Jotenkin elin Jobin tuntoja.  Lopputulos Jobilla oli hyvä. Jumala sanoi Jobista, että hän puhui Minusta oikein toisin kuin Jobin ystävät.  Jumala ei vihastunut Jobiin, mutta hän oppi tuntemaan syvemmin Jumalan kun Hän puhui Jobille asioita, jotka avarsivat miehen käsittämään Hänen suuruuttaan.

Viime kuukaudet, ehkä pari vuottakin olen toistanut itselleni tuota lepo asiaa Jeesuksen kutsulla: "Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekevät ja raskautetut niin minä annan teille levon."

Mitä Jeesus lupaa pitää paikkansa. Uskon, että näin on joka kerran, kun "tulen" Jeesuksen luokse.
Eritoten nukkumaan käydessäni olen näiden Jeesuksen sanojen edessä, ja tulen.

Ei se vaikuta olevan sitä, lepoa. Mutta  olen päättänyt uskoa, en  katsella myrskyä/olosuhteita. Tämä on minusta katsomista Jeesukseen. Puhun Hänelle ne mahdottomat asiat, ja uskon Hänen lupaamaansa lepoon.

Jeesukseen katsominen ja Hänen ajattelemisensa ovat olleet teemana  nämä parisen vuotta.  Olen etsinyt Raamatusta niitä kohtia, jossa kehotetaan suuntautumaan Jeesukseen. 
Esimerkiksi  Kol. 3:1-4 ja Hepr. 12: 1.3 ja Fil. 2:5-11. Muitakin löytyy.

Minä opettelen, ainakin tahdon.  Astelen näissä ja luotan että saan mennä Jeesukseen katsomisessa eteenpäin.  Raamatun sanaa käytän paljon. Lukiessani Raamattua pysähtelen, lukemani muuttuu rukoukseksi. Olen niin tarvitseva, en selviä muuten oman arkielämäni mahdomuuksissa.
Huomaan, että tämä kantaa ja on tuonut rauhan, luottamuksen, myös levon, jotka eivät ole tunnetasolla, vaan syvemmällä olevaa. Se on tullut pysyväksi.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #18 : 27.10.24 - klo:21:01 »
Tänään sunnuntaikokouksessa tapahtui jotain mitä ei ole ikinä ennen tapahtunut usalaisessa seurakunnassa minulle. Paitsi siellä katolisessa karismaattisessa rukouspiirissä. Se oli ihan mahtava paikka kokea hengen yhteyttä ja rukoilla yhdessä.
Ihminen lähestyi minua, koska koki sen johdatukseksi!
Voin sitten kertoa tälle rouvalle kaksi asiaa mitkä painoivat mieltäni ja pyysin esirukousta.
En voi sanoa kokeneeni ahdistusta, mutta tiettyä huolta niistä asioista, ja oli kiva, että Herra ojensi apunsa minulle tämän rouvan kautta.

Usalaiset ainakin tällä koillisnurkassa tiukasti piiloittavat uskonsa heti kirkonmenojen jälkeen ja keskustelu muuttuu small talk'iksi.
Se on niin tyhmää. Tämä henkilö kohtasi minut aidosti.
Kiitos Herralle!

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #19 : 27.10.24 - klo:21:20 »
Olen asunut täällä Ruotsissa Göteborgissa syksystä -79 alkaen. Suomalaisessa,Hell  srk:ssa vuosikymmet täällä aktiivisena mukana olin.

Nyt elän vanhuuttani, aktiivisuus esirukoilijana ja henkilökohtaisena sielunhoitajana ja tukena saan Jumalan armosta olla 🙏🏻🙏🏻

Mainitsen, että Suomessa olin Pelastusarmeijassa mukana 6- vuotiaasta, alkaen partiolaisena Oulussa ja Armeijan monimuotoisessa toiminnassa.

18- vuotiaana alotin PA:n kadettikoulun ja valmistuin upseeriksi kokoaikaistyöhön
~ niin hengellinen kuin sosiaalinen toiminta käsikädessä.

Erittäin arvokas hyvä koulutus  jossa oppi  ennen kaikkea Sanaan perehtymista, joka kaiken perusta A&O 🙏🏻

Niinikään johtamista, vastuunkantoa, organisoimista.

Siitä.olen kiitollinen ja ne hyveet ovat kantaneet läpi elämän.🙏🏻💞

Jumalalla on suunnitelma elämällemme, jos siihen suostumme.

Niin miunkin kohdalla.

Siirryin palvelustehtävään myöhemmin helluntaiseurakuntaan,
 ja olen saanut käyttää lahjojani ja taitojani niissä srk:ssa  joissa olen palvellut Kutsujaani.

Eri työmuodoissa, vauvasta vaariin.

💞💞

Nyt olen * reserviläinen* mutta aina Herran palvelija
~ elämä muuttuu,  tilanteet muuttuvat,

MUTTA JUMALA ON USKOLLINEN ! HÄN EI MUUTU, EIVÄTKÄ HÄNEN LUPAUKSENSA MUUTU EIVÄTKÄ HORJU SEURAAJILLEEN.🙏🏻🙏🏻

Tässä ajassa meillä on tuki ja turva ja saamme luottaa,
  että ISÄN SILMÄ VALVOO VAIHEISSA ELÄMÄN 🙏🏻💞

Juuri  t ä n ä päivänä, kun maailma kuohuu ja sota käy.

RUKOUSRINTAMAAN YSTÄVÄT 🙏🏻🙏🏻

Olivatko vanhempasi Pelastusarmeijassa? Mietin vaan, kun olet niin nuoresta asti ollut toiminnassa mukana.

Poissa Opo

« Vastaus #20 : 29.10.24 - klo:08:47 »
Jeesus sanoo: Joh.16:33 ”Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.” Ovatpa ahdistuksemme minkälaisia tahansa, Jeesus on ne voittanut. Hän sanoi vielä:”Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha.”

Poissa Marjatta

« Vastaus #21 : 29.10.24 - klo:09:09 »
Totta. Minusta  se on turvallista. Jeesus ei salaa vaan kertoo tosiasian.

Paavali ja Barnabas puhuivat samasta asiasta.
Ap.t. 14:22.
ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #22 : 18.11.24 - klo:11:20 »
Aika hurjalta maailman tilanne nyt näyttää. Tulee mieleen Jeesuksen sanat siitä mitä kaikkea tulee tapahtumaan ennen Jeesuksen takaisin tuloa.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #23 : 18.11.24 - klo:17:10 »
Kysyin mieheltä hänen mielipidettään siitä, että USA antoi luvan Ukrainalle käyttää ohjuksia Venäjää vastaan.
Hänen mukaansa Venäjä on tällä hetkellä tosi heikossa jamassa joten tuskin yrittää laajentaa sotaa. Tuntuu vaan hullulta ikäänkuin luottaa siihen.  ???

Mutta Putin oli ampunut ydinohjuksen joitakin aikoja sitten, ja se jotenkin pamahti heidän omiin käsiinsä, eli ei toiminut niinkuin sen olisi pitänyt toimia.

Pohjoiskorealaisia on karannut Ukrainaan ja sotivat Venäjää vastaan. En tiedä kuinka laajassa mitassa.
Mutta ihan varmasti moni yrittää loikata länteen sieltä.