Jatkoin tänään Tuomarien kirjan lukemista. Luin Simsonista luvuista 14-16.
Se oli ihmeellinen juttu, kun Herra laittoi Simsonin tappamasta leijonasta vuotamaan hunajaa.
Kiinnitin huomion siihen, että Simson ei kertonut kyvystään tappaa leijona eikä hunajasta mitään vanhemmilleen.
Tuli mieleen omastakin elämästä, että joissain tilanteissa Herra ikäänkuin hyvin selvästi näyttää ihmeellisiä asioita ja sillä tavalla valaa hyvin konkreettista uskoa.
Olen sillä tavalla kokenut myös mitkä mielestäni selvästi osoittavat, että ne ovat Herralta.
Mutta kerronko niistä noin yleisesti? En kerro. Tai jos kerron jollekin hyvin luotettavalle uskovalle.
On paljon juttuja mitä kerron, mutta sellainen ikäänkuin Herra antama merkki minulle on hieman eri asia. Olen hiljaa sellaisesta ja tavallaan itsekseni arvioin ja ihmettelen asiaa Herran edessä.
Siis Simsonkaan ei aluksi kertonut mitään, mutta sitten tule kai hänen teki mieli kehua siitä, mutta teksi sen ikäänkuin hyvin epäsuorasti antamalla porukalle arvoituksen. " Ei ne kuitenkaan arvaa, joten asia pysyy salassa, kunhan vain vähän vihjailen.

Mutta sitten porukka laittoi Simsonin morsiammen asioille ja tämä sai Simsonin paljastamaan asian.
Simsonillahan oli jo ollut elämän alusta asti ikäänkuin salaisuus hänen ja Herran välillä, hänen hiuksistaan. Tavallaan sopimus Jumalan ja hänen välillään merkkinä hänen uskostaan.
Kun Simson ei sitten saanut tätä filistelaista naista vaimokseen kaiken draaman jälkeen, hän myöhemmin rakastui Delilaan.
Sama tapahtui silloinkin. Filistelaiset halusivat tietää hänen voimansa salaisuuden ja lähettivät Delilan urkkimaan Simsonilta.
Simson aluksi taas leikitteli vastauksillaan ja kertoi satuja, kunnes vihdoin murtui ja kertoi salaisuuden minkä Herra oli uskonut hänelle ja siitä alkoi hänen lopullinen tuhonsa.
Ajattelen, joskus on hyvä olla hiljaa ja varovainen kenelle mitä itsestään kertoo uskovanakin.