Kirjoittaja Aihe: Hengellinen kokemus  (Luettu 723 kertaa)

Poissa pax

Hengellinen kokemus
« : 19.10.25 - klo:21:37 »
Aina joskus tulee joku kokemus jonka haluaa jakaa, avasin näille tämän ketjun.

Tänään srk:ssa lyhyen puheen aikana yhtäkkiä tuli vahva kokemus ikiaikojen Jumalasta.
Täällä elämässä kiinnitymme lähriseen ihmiseen, puolisoon ja lapsiin, siihen kiintymykseen ja rakkauteen ainakin minulla liittyy menettämisenpelko joka jossain määrin on aina läsnä. Ja se mikä yhtäkkiä valtasi ajatukset, minun ei koskaan tarvitse pelätä että menetän Jumalan, hän on ikuinen eikä ikinä kuole.
Vähän vaikea sanoittaa kokemus, siinä koin Pyhän Hengen hyvin voimakkaana.

Poissa HelenaM

Vs: Hengellinen kokemus
« Vastaus #1 : 20.10.25 - klo:16:15 »
Jumalan Hengen läsnäolon kokeminen, kestää yleensä vuorokauden. Ensimmäisenä ja voimakkaimpana siinä on aina, miten PUHDAS onkaan Hänen läsnäolonsa. Mitenkään muuten tuota en osaa selittää. Niin äärimmäisen puhdas, pelkkää rauhaa täynnä. Enkä minä häviä mihinkään, vaikka tuossa todellisuudessa kokee itsensä "savesta tehdyksi".

Toinen elementti tässä läsnäolossa on sen kokeminen, etten tarvitse ikinä, en koko loppuelämäni aikana enää mitään Jumalalta. Kaikki kuviteltavissa olevat tarpeeni ja kaipaukseni ovat täyttyneet täydellisesti.

Tätä kestää sen vuorokauden verran ja taas palataan arkeen "autuuden mailta". Tällaisia kokemuksia on ollut vaiheissa, kun oma jaksaminen on loppunut.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2 : 20.10.25 - klo:17:16 »
Juu olen kokenut vastaavia joitakin kertoja elämässäni. Yleensä kerron ne aina täällä jossain vaiheessa. Tavallaan ne kuitenkin mielestäni jäävät loppuelämäksi mieleen uskova vahvistavina kokemuksina. Siinä on valtava siunaus, kun Pyhän Hengen kautta näkee, että usko ei todellakaan ole minun sinnittelemisestä kiinni, vaan Jumalan rakkaus  ja armo kantavat minua.

Minusta on hienoa kertoa niistä muille, koska ne sitten ovat myös siunaukseksi muillekin.

Kerron tässä kohdassa tilanteesta missä mieshenkilö kokee valtavaa syyllisyyttä ja häpeää itsestään ja tekemisistään. Hän haluaa luottaa Jumalaan ja on paljon lukenut Raamattua.
Hän ymmärtää myös että hänelle on annettu anteeksi, mutta hän koko tuota syvää häpeää kaikesta huolimatta.
Koen, että hänellä ei ole rauhaa ja saattaa olla, että Pyhä Henki ei asu hänessä, eli hän ei ole uudestisyntynyt. Johtuen ehkä siitä uskonnollisesta (ei-kristitystä) yhteisöstä, jonka opetuksille hän on avoin.

Voin kun Herra ilmestyisi itse hänelle ja johtaisi Pyhän Hengen kauttaa totuuteen ja armoon!
Jos tulee mieleen, muistakaa häntä rukouksissa.
Kiitos.

« Viimeksi muokattu: 20.10.25 - klo:17:22 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

« Vastaus #3 : 20.10.25 - klo:19:14 »
Kun Jumalan maailmoista annetaan jotakin minkä ihminen ottaa vastaan, siinä on pala taivasta ja sitä on vaikea sanoittaa tavalla jonka sen tuntee ja kokee.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #4 : 20.10.25 - klo:19:40 »
Juu näin on.
En pysty ennakoimaan milloin Herra sillä tavalla ilmestyy, mutta kaksi kertaa hän on ilmestynyt kun olen jutellut henkilön kanssa uskosta ja Herra ikäänkuin ottaa tilanteen haltuunsa ja ilmestyy sekä tälle eiuskovalle että minulle.
Armo oli ikäänkuin ilma mitä hengitimme se oli kattava kokemus.

Poissa pax

« Vastaus #5 : 20.10.25 - klo:21:37 »
Joku aika sitten oli myös vahva kokemus. Mietin sitä kun Jumala Jeesuksessa sovitti maailman synnit, omalla kohdallani se tarkoittaa, minä olen sovitettu, Jeesus kuoli minun tähteni ja olen saanut kaikki syntini anteeksi. Seuraava kuva joka tuli hetkeen oli se kun Jeesus kysyi Pietarilta rakastatko sinä minua..se kysymys kohdistui sillä hetkellä minulle, rakastatko sinä minua?
En ikinä ole aiemmin kokenut tunnetta niin syvästi että voin ihan sydämestä sanoa, Jeesus minä rakastan sinua.
Pyhä Henki avasi minulle tämän hetken ja elin siinä tunteessa ja sanoisin huumassa useamman päivän.

Pyhä Henki on hän jota tarvitsemme.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #6 : 21.10.25 - klo:00:33 »
Kiitos Herralle siitä miten on osoittanut rakkauttaa ja armoaan paxille!  :)

Poissa pax

« Vastaus #7 : 26.10.25 - klo:10:27 »
Olen miettinyt tätä; Ylitse kaiken varjele sydämesi sillä sieltä elämä lähtee. Onko vain yksi lause joka lukaistaan.

Olen tutkinut itseäni ja rukous ettei minussa olisi mitään piilossa olevaa ja salattavaa ja Jumalan Henki saa hallintavaltaa yhä enemmän.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #8 : 26.10.25 - klo:17:18 »
Muistan keakustelun Netmissionissa tuosta aiheesta.
Esitin ajatuksen, että sisäiset ajatuksemme ihan varmasti tulevattavalla tai toisella esille.

Poissa pax

« Vastaus #9 : 26.10.25 - klo:19:48 »
Niinpä olikin.👍

Mua puhutteli toi ylitse kaiken, eli se on tärkein. Sydän pitää olla puhdas, autuaita ovat puhdassydämiset sillä he näkevät Jumalan sanoi Jeesus vuorisaarnassaan.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #10 : 27.10.25 - klo:14:50 »
Minulle tämä asia on avautunut sitä kautta, että kun Pyhä Henki opettaa tai kirkastaa ihmiselle Jeesuksen luonnetta, siinä valossa näkee omat pahat ajatukset siten, että tajuaa, miten paljon ne ovat Jumalan sydämen vastaisia.

Poissa HelenaM

« Vastaus #11 : 27.10.25 - klo:18:23 »
Olen miettinyt tätä; Ylitse kaiken varjele sydämesi sillä sieltä elämä lähtee.
Tässä olen epäonnistunut surkeasti  :(

Poissa pax

« Vastaus #12 : 27.10.25 - klo:21:48 »
Ei varmaan oikein kukaan voi sanoa onnistuneensa, on hyvä pysähtyä miettimään ja painamaan mieleen tämäkin  tosi tärkeä juttu.

Poissa HelenaM

« Vastaus #13 : 29.10.25 - klo:19:08 »
Epäonnistumisen kokemiseen jatkan, että evankeliumi on epäonnistuneille. Jeesus ei tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä. Hän myös tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot. Edellä kerroin Jumalan Hengen läsnäolosta ja siihen liittyvästä äärimmäisestä puhtauden läsnäolosta, ja silti syvästi langenneena, epäonnistuneena ja päin seiniä menneenä saa olla Jeesuksen ansion tähden pyhässä läsnäolossa. Eikä ketään karkoiteta häpeällä siitä pois. Hän ei ainoastaan anna syntejämme anteeksi, vaan myös puhdistaa kaikesta vääryydestä. Ja parantaa särkyneisyyttä.

Jeesukseen turvaavalla on totinen Puolustaja ja tuomio on väistynyt. Olemme ja elämme armossa ja armosta. Armossa elämisen kokeminen on ihmeellistä.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #14 : 22.12.25 - klo:01:30 »
Kerron myöhemmin lisää, jos Herra suo, mutta jo useampi päivä sitten, tai se oli itse asiassa myöhään illalla, koin, että Jumala avasi minulle ihmeellisesti Luukkaan evankeliumin kautta siitä miten hän puhui Marialle tämän kutsumuksesta ja miten Maria vastasi siihen.
Hän oli täysin YKSIN Jumalan edessä ja ihan YKSIN teki valinnan suostua siihen mistä Herra hänelle puhui.
Hän oli kihloissa, mutta hän ei juossut miehen luo kysymään, että mitä me tehdään yms. yms. Hän teki yksin valintansa Herran edessä.

No tässä se asia jo sitten tulikin.
Herra puhui hänelle myös paljon hänen pelastussuunnitelmastaan.

Tulin jotenkin hurjan siunatuksi tuosta huikeasta näkökulmasta, missä tämä nuori nainen yksin oli Herra puhuttelussa ja teki valintansa vain ja ainoastaan kuuntelemalla Herraa.
Vieläkin tulen iloiseksi jostain syystä kun ajattelen sitä. Se oli jotenkin vapauttava kokemus minulle.

Jotenkin Pyhä Henki ohjasi minut lukemaan näistä asioista ihan "tavallisesti", ilman mitään ennakkoajatuksia Mariasta ja miten hänenstä on kirkon historian aikana puhuttu ja kirjoitettu. Sen sijaan vain yksi ihminen, nuori nainen Herran edessä !