Minulle sattui jotenkin sellainen asia, että näin siinä Jumalan väliintulon ja avun hyvin selvästi.
Olimme molemmat puolillamme hieman huolestuneita uuden talon ajotien kunnossapidosta, koska se on reilu 200 metriä pitkä ja aikamoisen jyrkkä. Mies on puhunut traktorin hankinnasta ja minulla ei ole oikein ollut asiasta mielipidettä, että tarvitsemmeko me sellaista. Tosin paljon on puuhaa talon ympäristössä, koska ihan umpimetsään talon paikka raivattiin melko laajalti.
Sitten talvella tietty lumi on oma haasteensa, mehän olemme muuttamassa tästä pohjoiseen.
Kuulostaa juuri sopivalta eläköitymisprojektilta.

No tällä viikolla mies löysi traktorin minkä ostosta oli tosi innostunut, vaikka se on meiltä melkoisen kaukana, siis hieman käytetty.
Mutta sitten joku oli kerennytkin se ostaa eilen ja sieltä soitettiin, että ei ole enää saatavilla.
Olin hieman hämmentynyt, koskapa rukouksissa koin, että Herra johti meille tämän traktorin ja minulla oli sellainen rauha asiasta.
Rukoilin sitten eilen illalla asian puolesta ja pyysin Jumalalta apua ja pyysin traktoria, jos hän näkee, että sellainen olisi hyvä olla.
Rukoiltuani otin läppärin ja googlasin käytettyjä 40 hv trakotoreita New Hampshiressä. Mies oli jotenkin täysin luopunut, että sopivaa löytyisi, on etsiskellyt jo varmaan pari kuukautta.
Ajattelin, että siellä nyt pitäisi olla jossain sopiva traktori!
Satuin sivuille, missä on eri firmojen myytävinä olevia traktoreita New Hampshiressä.
Melko pian löysin sellaisen missä oli kaikki ne osat, mitkä mies oli listannut, mukaan lukien lämmitettävä koppa, koju vai miksi sitä sanoisi. Näytin sen miehelle, kun tuli eilen illalla töistä kotiin. Hän tutki sitä hiljaa kauan aikaan.
Tänään oli määrä mennä New Hampshireen asioimaan muutenkin. Hän oli sitten mennyt sinne liikkeeseen ja soitti äsken että hän oli maksanut siten, että se on meille varattu. Hän kuulosti hyvin iloiselta, kun se oli niin hyvä ja sopiva ja siinä on vielä 3 vuotta uuden traktorin takuuta jäljellä.
Se täysin tupsahti syliimme.