Kirjoittaja Aihe: Järkyttäviä uutisia  (Luettu 212 kertaa)

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Järkyttäviä uutisia
« : 06.07.19 - klo:13:21 »
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006165386.html

Otan pienen otteen tuosta uutisesta:

Falun Gong -liikkeen jäsenten lisäksi elimiä uskotaan otettaneen uiguurimuslimeilta, tiibetinbuddhalaisilta ja epävirallisten kirkkojen kristityiltä.

KIINALAISSAIRAALAT ovat markkinoineet elinsiirtopalvelujaan avoimesti englanninkielisillä verkkosivuilla. Niissä luvataan siirtoelimiä nopealla aikataululla, mikä on herättänyt epäilyjä elinten alkuperästä.

Britannian yleisradio BBC esitti lokakuussa ohjelman, jonka mukaan kiinalaissairaala lupasi toimittaa siirtoelimen vain tunneissa.

Maissa, joissa on virallinen vapaaehtoisiin luovutuksiin perustuva elinsiirtojärjestelmä, siirtoelimiä voi joutua odottamaan kuukausia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

Vs: Järkyttäviä uutisia
« Vastaus #1 : 08.07.19 - klo:10:09 »
Uutinen tämän päivän lehdestä. Pakolaisia on maailmassa nyt ennätysmäärä, lähes 13 kertaa Suomen asukasluku.
Lainaus
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

« Vastaus #2 : 09.07.19 - klo:13:34 »
Uutinen tämän päivän lehdestä. Pakolaisia on maailmassa nyt ennätysmäärä, lähes 13 kertaa Suomen asukasluku.
Onkohan tuossa määritelty pakolaisiksi ainoastaan ne, jotka tosissaan henkensä hädässä pakenevat kotimaastaan nälkää, väkivaltaa, tauteja tms.?
Vai ovatko siinä mukana ne suuret joukot,
jotka saavat kotimaansa levottomuuksista tai muista puutteista innostuksen lähteä ulkomaille etsimään onnea ja seikkailuja, parempaa elintasoa jne.?
Tälläkin asialla on monta puolta.

Vallalla oleva yleinen ihmiskunnan rakastaminen ja halu osoittaa empatiaa onnettomia kohtaan ovat vaikuttimia,
joiden perusteella pakolaisia riennetään ottamaan vastaan.
Myös Jumala kehottaa Raamatussa rakastamaan ja auttamaan pyyteettömästi vähäosaisia, luopumaan omastaan ja jakamaan sitä toisille.

Kuitenkin modernissa pakolaiskysymyksen hoidossa on taustalla paljon hämäystä, hölmöä hyväksikäytetyksi antautumista, poliittista suosion kalastelua,
hyötymistä halvasta työvoimasta jne.

Poissa Paulus

« Vastaus #3 : 09.07.19 - klo:14:24 »
Tämä kuulostaa vielä pahemmalta, eikä näilllä ole edes mahdollisuutta lähteä pakolaisiksi:
https://www.verkkouutiset.fi/kristittyjen-vaino-maailmalla-kasvaa/
Lainaus
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

« Vastaus #4 : 09.07.19 - klo:15:12 »
"He käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden."
(Luuk. 21:12)

"Minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä."
(2. Kor. 12:10)