Kirjoittaja Aihe: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?  (Luettu 18508 kertaa)

Poissa Mice

Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #45 : 03.08.19 - klo:23:24 »
Viittaat Mice ilmeisesti tähän aiempaan viestiisi:

Minulla on joka päivä profetaallisuutta elämässä, jos luen Jumalan sanaa. Kokemus on se, että ohjaa aina Jeesuksen luokse. Koko Jumalan sana on profetaallista.

Mitäpä tuohon voi sanoa, kuin että kiitos Jumalalle. Tuossa on kaiken profetaalisuuden alku ja perusta, ja oli hyvä että toit tuon tässä esille.

Hain avauksessani kuitenkin enemmän kokemuksia profetian armolahjan ilmenemistä seurakunnan keskellä (eli uskovien välillä), josta Raamatussa puhutaan. Minulla ei ole henkilökohtaisesti hirveästi kokemusta varsinaisesti seurakunnan keskellä toimimisesta, olen enimmäkseen ollut uskovien kanssakäymisessä 2-3 kesken tai korkeintaan olohuoneeseen mahtuvissa porukoissa. Näihin on kuitenkin melko usein siunaantunut ystäviä joilla on toiminut profetian armolahja. Lähinnä kokemukseni ovat olleet henkilökohtaisia vahvistuksia asioissa joissa olen etsinyt kovasti johdatusta, ja hapuillut enkä ollut ihan varma mikä olisi hyvä tie. Välillä on saanut kokea ihan hämmästyttäviä juttuja, kun rukoilija ei ole tiennyt mitään asioistani ja on tuonut jonkun tosi täsmällisen tilanteeseen liittyvän sanan. Välillä näitä on tullut myös tekstiviesteillä tai postikorteilla yms.

Joo, hienoa että olet saanut vahvistuksia noin.

Kerron yhden hyvin henkilökohtaisen asian nyt. Se on positiivinen kokemus ja kokemus jatkuu.

Nuorena miehenä elin avoliitossa naisen kanssa. Elin kuten olisin avioliitossa. Sitten Jumala lähestyi voimakkaasti minua ja aloin tunnustamaan uskoani. Samalla alkoi vaivaamaan se, että elän avoliitossa. Rukoilin että avopuolisoni tulisi uskoon ja voisin mennä hänen kanssaan naimisiin.

Olin ihan epätoivoinen, koska rakastin tuota naista ja olin jo elänyt kuten nainen ja mies elävät. Eräässä kotikokouksessa toin asian esille rukoustilanteessa kahden kesken erään voimakkaasti profetaallisen ihmisen kanssa. Hän rukoili puolestani hetken ja sanoi hyvin painokkaasti, että me emme aina saa sitä mitä haluaisimme ja pitää osata päästää irti. No, lähes sekosin.

Uskoin sitä sanomaa, mutta en päästänyt irti. Kerroin tämän saman ongelmani eräälle lähisukulaiselle. Hän sanoi, että Raamatun mukaan Jumala vihaa hylkäämistä ja lohdutti minua vaikean tilanteeni keskellä. Taisipa mainita jotain avovaimoni uskoontulemisestakin. Ei aikaakaan kun avovaimoni tuli aivan pystymetsästä uskoon. Jumala suorastaan kaappasi hänet pois itselleen. Se oli käsittämätön ihme. Menimme naimisiin ja olemme edelleen naimisissa.

Se Raamatun aito profetaallisuus oli oikeassa. Jumala vihaa hylkäämistä.
Ihmisroska

rupattelija

• Vieras
« Vastaus #46 : 03.08.19 - klo:23:40 »

-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:10 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Jano

« Vastaus #47 : 03.08.19 - klo:23:43 »

Henkilökohtaisesti olen tosi varovainen sanomaan jotain kertomuksessasi tuotua sanomaa profetaaliseksi, kun toinen tietää mistä on kysymys. Silloin siihen sekoittuu niin helposti omia mielipiteitä, oli sitten kuinka "profetaalinen" henkilö tahansa.

Eräs tuttavani jonka kautta profetian lahja toimii kiitettävästi, sanoi että hän toivoo mielummin ettei rukousta pyytävät kertoisi mitään heidän tilanteestaan. Hän on itse huomannut, että silloin ei niin usein tule sellaisia sanomia jotka hän kokee ja usein rukoiltavat vahvistavat profetaalisiksi. Varmaan juurikin kun omat ajatukset tulevat mukaan asioita sekoittamaan.

Poissa Mice

« Vastaus #48 : 03.08.19 - klo:23:59 »

Henkilökohtaisesti olen tosi varovainen sanomaan jotain kertomuksessasi tuotua sanomaa profetaaliseksi, kun toinen tietää mistä on kysymys. Silloin siihen sekoittuu niin helposti omia mielipiteitä, oli sitten kuinka "profetaalinen" henkilö tahansa.

Se oli lohduttava sana vaikeaan tilanteeseen Raamatusta. Se sana toteutui. 

Onko väärin sanoa sitä profetaalliseksi sanaksi?
Ihmisroska

Poissa Jano

« Vastaus #49 : 04.08.19 - klo:00:07 »

Ei varmaankaan. Tarkoitin vaan, että tuollaiseen kysymykseen voi kuitenkin sanoa Raamatulla perustellun mielipiteen ihan ilman profetian armolahjaakin. Jos vastaus löytyy suoraan Raamatusta, ei profetian armolahjaa "tarvita".

Mutta kuten aiemmin mainitsin, koko Raamattu on profetaalista joten laajassa mielessä voi sanoa kaikkea raamatullisuutta profetaaliseksi.

rupattelija

• Vieras
« Vastaus #50 : 04.08.19 - klo:00:09 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:11 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Mice

« Vastaus #51 : 04.08.19 - klo:00:16 »

Ei varmaankaan. Tarkoitin vaan, että tuollaiseen kysymykseen voi kuitenkin sanoa Raamatulla perustellun mielipiteen ihan ilman profetian armolahjaakin. Jos vastaus löytyy suoraan Raamatusta, ei profetian armolahjaa "tarvita".

Mutta kuten aiemmin mainitsin, koko Raamattu on profetaalista joten laajassa mielessä voi sanoa kaikkea raamatullisuutta profetaaliseksi.

Jep.
Vierastan kaikkea profetaallisuutta mikä ei perustu Raamattuun. Ja minusta Raamattu ei sisällä mielipiteitä (minulla niitä on :D), vaan profetaallista sanaa.
Ihmisroska

Poissa Jano

« Vastaus #52 : 04.08.19 - klo:00:20 »
Vierastan kaikkea profetaallisuutta mikä ei perustu Raamattuun.

Etkö ikinä kysy Jumalalta apua tai neuvoa tilanteeseen, johon ei löydy suoraa vastausta Raamatusta? Minä kysyn varsin usein. Toki myös ja ennenkaikkea rukoilen viisautta, mutta koska olen kokenut Hänen sen lisäksi myös antavan konkreettisia neuvoja ja ohjausta, niin miksen olisi avoin myös sille.

Poissa Mice

« Vastaus #53 : 04.08.19 - klo:00:24 »
Minusta kaikki aito profetaallisuus perustuu Raamattuun. Siinä uskossa olen.
Rukoilen Jumalaa ihan omana itsenäni. En vierasta viedä mitään asiaa Jumalalle. Vierastan kaikkea profetaallisuutta mikä ei perustu Raamattuun.
Ihmisroska

Poissa Jano

« Vastaus #54 : 04.08.19 - klo:00:30 »
Minusta kaikki aito profetaallisuus perustuu Raamattuun. Siinä uskossa olen.
Rukoilen Jumalaa ihan omana itsenäni. En vierasta viedä mitään asiaa Jumalalle. Vierastan kaikkea profetaallisuutta mikä ei perustu Raamattuun.

En ihan saa kiinni mitä tuo mielestäsi pitää sisällään. Otetaan ihan käytännön esimerkki, jos olet tekemässä isoa päätöstä etkä ole varma mikä on Jumalan tahto. Rukoilet asiaa, ja saat sitten yllättävältä taholta sanoman joka sopii hyvin tilanteeseesi, ja tämä henkilö ei tiedä tilanteestasi tai rukouksestasi mitään. Otatko tämän huomioon mahdollisena profetian sanomana?

rupattelija

• Vieras
« Vastaus #55 : 04.08.19 - klo:00:33 »
Niin, kaikki profetiat tulee aina koetella Sanalla hengen sävyssä katsomatta henkilöön, onko Jumalasta vai ei.
Kun jos profetia ei ole Jumalasta, se ensimmäinen vaietkoon, sanoo Raamattu, kunhan kaikki tapahtuu keskinäisen rauhan mukaan, niin seurakunta pääsee rakentumaan Kristuksessa.

Poissa Jano

« Vastaus #56 : 04.08.19 - klo:00:34 »
Kun jos profetia ei ole Jumalasta, se ensimmäinen vaietkoon, sanoo Raamattu, kunhan kaikki tapahtuu keskinäisen rauhan mukaan, niin seurakunta pääsee rakentumaan Kristuksessa.

Käsityksen mukaan mikä minulla on, tällaista seurakunnan kokoontumisessa ilmenevää profetaalisuutta taitaa esiintyä meidän maassamme hyvin hyvin vähän.

Poissa Jano

« Vastaus #57 : 04.08.19 - klo:00:39 »
Yksi kerta jäi erityisesti mieleeni, kun olin tosi pahassa taloudellisessa ahdingossa ja olin viettänyt paljon aikaa excel taulukon edessä yrittäen saada olemattomia varoja jaettua moneen laskuun ja tarpeeseen mikä ei onnistunut mitenkään. Pienessä kokoontumisessa eräs vieraileva uskova alkoi rukoilla puolestani profetaalisesti "Älä tuijota pankkitiliä, Herra pitää sinusta huolen". Koin siinä hetkessä valtavan Pyhän Hengen kosketuksen ja vapauduin täysin ahdingostani. Ja Herra auttoi niin että selvisin tuosta taloudellisesta ahdingosta

rupattelija

• Vieras
« Vastaus #58 : 04.08.19 - klo:00:43 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:16 kirjoittanut rupattelija »

rupattelija

• Vieras
« Vastaus #59 : 04.08.19 - klo:00:45 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:15 kirjoittanut rupattelija »