Kirjoittaja Aihe: Linkkejä  (Luettu 25036 kertaa)

Poissa pax

Vs: Linkkejä
« Vastaus #105 : 28.05.22 - klo:17:28 »
Siinäpä se, saattoväelle on merkitystä ja jos saatetaan taivaaseen nojaten kasteenarmoon se antaa väärän signaalin elossa oleville, kaste riittää.😓
Ei saa puhua valheita, varsin pappi on vastuussa erityisesti.
« Viimeksi muokattu: 28.05.22 - klo:17:34 kirjoittanut pax »

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #106 : 28.05.22 - klo:17:35 »
Tää oli kommentti Malakian aiempaan viestiin.
Niin. On se parempi kuin sanoa: "ei se ollut edes oikeesti kastettu."

Ehkä parempi puhua evankeliumia vielä elossa oleville hautajaisvieraille.
« Viimeksi muokattu: 28.05.22 - klo:18:18 kirjoittanut sandia »

Poissa Malakia

« Vastaus #107 : 28.05.22 - klo:17:56 »
Olet sitä mieltä että kaste ennen uskoontuloa on hyvä?
Kaste on vanhan ihmisen hautaamista ja uusi on tullut tilalle kun ihminen ottaa vastaan pelastuksen, ei voi vanhaa haudata ennenkuin on uusi tilalla.

Kaste on Hyvä.

Gal.3:22-27

Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.

Mutta ennenkuin Usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina Uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.

Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me Uskosta vanhurskaiksi tulisimme.

Mutta Uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.

Sillä te olette kaikki Uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Poissa pax

« Vastaus #108 : 28.05.22 - klo:18:43 »
Tää oli kommentti Malakian aiempaan viestiin.
Niin. On se parempi kuin sanoa: "ei se ollut edes oikeesti kastettu."

Ehkä parempi puhua evankeliumia vielä elossa oleville hautajaisvieraille.

Ehdottomasti evankeliumia lempeästi sureville.

Poissa pax

« Vastaus #109 : 28.05.22 - klo:18:46 »
Kasteella on tärkeä asema Raamatussa, mutta en muista että esim Jeesus olisi käskenyt ketään kastattamaan itseään, sen sijaan hän usein sanoi kohtaamilleen ihmisille ’älä enää syntiä tee’.

Poissa Malakia

« Vastaus #110 : 28.05.22 - klo:18:51 »
Kasteella on tärkeä asema Raamatussa, mutta en muista että esim Jeesus olisi käskenyt ketään kastattamaan itseään, sen sijaan hän usein sanoi kohtaamilleen ihmisille ’älä enää syntiä tee’.

Jeesus nimenomaan KÄSKI, imperatiivi-muoto alkutekstissä, ei siis mikään "ehdotus", tai "harras toive" vaan käsky.

Matt.28:19-20

" Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä Minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
« Viimeksi muokattu: 28.05.22 - klo:23:16 kirjoittanut Malakia »

Poissa pax

« Vastaus #111 : 28.05.22 - klo:18:58 »
Kyllä kyllä, mutta kirjoitin että niissä kohtaamisissa ihmisten kanssa jolloin ihminen avautui uudelle elämälle Jeesuksen kanssa.

Poissa pax

« Vastaus #112 : 28.05.22 - klo:21:06 »
Ei minua ole kastettu oikealla ajalla, syy ei ole minun.

Poissa Malakia

« Vastaus #113 : 28.05.22 - klo:21:11 »
Ei minua ole kastettu oikealla ajalla, syy ei ole minun.

Mitä tarkoitit "oikealla ajalla " ?

Ja, kai sinut sentään on kastettu , vai kuinka

Poissa pax

« Vastaus #114 : 28.05.22 - klo:21:14 »
Kastettiin liian nuorena, olisin toivonut että vasta kun pääsin sisälle uskoon ja sain kokea uudestisyntymisen.

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #115 : 28.05.22 - klo:22:27 »
Kastettiin liian nuorena, olisin toivonut että vasta kun pääsin sisälle uskoon ja sain kokea uudestisyntymisen.

Sait siis raamatullisen kasteen. Aivan kuten Samariassa, Apt.8:16.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa HelenaM

« Vastaus #116 : 28.05.22 - klo:22:44 »
Luonnollisesti jokainen ajattelee vakaumuksensa olevan raamatullinen, vaikka kasteopetusta ja -käsityksiä on paljon. Jonkun mielestä kastetta ei tarvita lainkaan ja sekin perustellaan Raamatulla.

Joskus nuorempana koin häiritsevänä erilaiset kastenäkemykset, mutta en enää. Nykyisin en kiinnitä huomiota siihen, millainen kastevakaumus kenelläkin on. Erilaisuus tässä ei ole yhteistyön, eikä yhteyden este. Vakaumukset ovat erilaisia, mutta kunnioittamisessa voi kilpailla.

Poissa ullamaija

« Vastaus #117 : 29.05.22 - klo:09:48 »
Ihmisen raamatullisuuteen ei kannata nojata.Kerran eräs henkilö kertoi saaneensa sairaalassa "hätäkasteen".Sen jokainen meistä tarvitsee, missä iässä tahansa kaste onkin saatu. Syntisyytemme ei lopu kasteeseen,vaan elämme armosta (armossa) viimeiseen hengen vetoomme saakka. En ota kantaa kasteen ajankohtaan.Kuitenkin kastemmekin on aina armoa,niinkuin ehtoolinenkin. Saamme lahjan.Mitä näihin lisätään,sen päätelköön jokainen itse.

Poissa pax

« Vastaus #118 : 29.05.22 - klo:10:12 »
Olen sitä mieltä ettei kasteen varaan kukaan voi laskea iankaikkisuuttaan, eli kaste ei pelasta vaikka sillä on tärkeä merkitys Raamatussa. Kannatan kastetta kun ihminen on syntisenä tullut Jeesuksen luo ja saanut kokea että täydellinen sovitus on Jeesuksessa ja alkaa kristityn elämä, mutta jos hän luopuu Herrasta kasteella ei olemitään arvoa sen jälkeen.
Minua huolestuttaa suuresti että kasteesta tehdään pääsylippu taivaaseen.

Poissa pax

« Vastaus #119 : 29.05.22 - klo:11:08 »

Sait siis raamatullisen kasteen. Aivan kuten Samariassa, Apt.8:16.

Ei tainnut olla raamatullinen, taisi olla pastorin tahto kastaa srkn nuoria.