Kirjoittaja Aihe: Miten minun lopulta käy?  (Luettu 26719 kertaa)

Saldo

• Vieras
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #60 : 22.03.14 - klo:16:21 »
Ja tuo edellä sanomani ei vie mitään pois siitä todellisuudesta minkä Kristus on meille avannut ristintyönsä kautta.
Kristuksessa ihminen on pyhä Isän silmissä. 

Mutta vain Kristuksessa.

Ihminen, inhimillinen tai liha tai sielullinen ei ole Jumalan silmissä pyhä. Se on kaikki sitä osaa, mikä katoaa ennen taivasta. Nämä kulkee alistettuna, kuoletettuna "matkassa", Hän (Jeesus minussa) kasvaa ja minä/minun katoava ihmiseni pienenee.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #61 : 22.03.14 - klo:16:26 »

Synnin ohdakkeet kasvavat varmasti. Syntiä ei tarvitse istuttaa. Se on ympärivuotinen ja talvehtiikin pinnalla.
Meillä kasvaa pihamaalla yhtä ja toista hyötykasvia ja istutettuja koristekasveja. Se on minulle jokavuotinen ihmettely miksi ne hyötykasvit eivät tukahduta rikkaruohoja, vaan yleensä meinaa käydä toisin päin.

Poissa Mice

« Vastaus #62 : 22.03.14 - klo:16:31 »
Ja tuo edellä sanomani ei vie mitään pois siitä todellisuudesta minkä Kristus on meille avannut ristintyönsä kautta.

Mutta vain Kristuksessa.

Ihminen, inhimillinen tai liha tai sielullinen ei ole Jumalan silmissä pyhä. Se on kaikki sitä osaa, mikä katoaa ennen taivasta. Nämä kulkee alistettuna, kuoletettuna "matkassa", Hän (Jeesus minussa) kasvaa ja minä/minun katoava ihmiseni pienenee.

Sitä juuri tarkoitin. Kristuksessa. Kristus minussa, minä Kristuksessa.
Tietysti voit kaivamalla kaivaa teologisia virheitä jokaisesta kirjoituksestani. Oletan, että et edes halua ymmärtää oikein.
Ihmisroska

Poissa Mice

« Vastaus #63 : 22.03.14 - klo:16:32 »

Synnin ohdakkeet kasvavat varmasti. Syntiä ei tarvitse istuttaa. Se on ympärivuotinen ja talvehtiikin pinnalla.
Meillä kasvaa pihamaalla yhtä ja toista hyötykasvia ja istutettuja koristekasveja. Se on minulle jokavuotinen ihmettely miksi ne hyötykasvit eivät tukahduta rikkaruohoja, vaan yleensä meinaa käydä toisin päin.

Ne hyötykasvit eivät ole tosikasveja. Ne vaan ovat olevinaan.

(ei tosikoille)
Ihmisroska

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #64 : 22.03.14 - klo:16:34 »
Sitäkin voitaneen kysyä, tuleeko istutetun kasvin itsensä hoitaa kitkeminen tai kuivien ja väärään suuntaan kasvavien oksien poistaminen vai kuuluuko se jollekin muulle.

Saldo

• Vieras
« Vastaus #65 : 22.03.14 - klo:16:35 »

Mutta vain Kristuksessa.

Tietysti voit kaivamalla kaivaa teologisia virheitä jokaisesta kirjoituksestani. Oletan, että et edes halua ymmärtää oikein.

Eli olet kanssani samalla linjalla tai jopa samaa mieltä. Homma on minun puoleltani selvä "no bad feelings".

Poissa Mice

« Vastaus #66 : 22.03.14 - klo:16:40 »

Mutta vain Kristuksessa.

Eli olet kanssani samalla linjalla tai jopa samaa mieltä. Homma on minun puoleltani selvä "no bad feelings".

No bad feelings täältäkään puolelta. Vaikka mulla aika paha olo onkin (ei johdu näistä keskusteluista), niin koin tämän viestisi lohduttavana ja hoitavanakin.
Kiitos.
Ihmisroska

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #67 : 22.03.14 - klo:16:45 »

Ne hyötykasvit eivät ole tosikasveja. Ne vaan ovat olevinaan.

(ei tosikoille)
Tuolla pihamaallamme yksi puu oli olevinaan omenapuu monta vuotta. Sen pääasiallinen tehtävä näytti olevan tuottaa monta vuotta kuivia lehtiä haravoitavaksi. Sitten eräänä vuonna se tuotti yhden omenan. Seuraavana kopallisen.

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #68 : 22.03.14 - klo:16:48 »
Jos olet sitä mieltä, että yritän saada rimaa alemmaksi, niin silloinhan sinulla täytyy olla rima
korkeammalla. Sinulla, joka ehdottomasti torjut lain vaatimusten asettamisen toisille ja vaadit
ehdotonta armon julistamista. Tässä on jokin ristiriita asioiden taustalla... ?

Minulla ei ole mitään omaa rimaa. On vain se rima, jonka Jumala on asettanut. Esim. nämä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Siinä on Jumalan asettama rima eikä sitä saa millään perusteella alentaa milliäkään, ei edes vajavaisuuteen vedoten. Riman alentaminen on majesteettirikos, joka kohdistuu Jumalaan.

Jos en rakasta Jumalaa yli kaiken enkä lähimmäistäni niinkuin itseäni, niin ryven synnissä ja tilani on täysin toivoton. Paitsi siinä tapauksessa, että saan panna täyden toivoni Jumalan armoon (1. Piet. 1:13). Ja jos armo ei ole ehdoton, niin pelastumiseni ei ole mitenkään mahdollista, koska en pysty niitä ehtoja täyttämään.

Jumalan pyhyys on fakta ja ihmisen syntisyys on fakta. Siksi ei ollut muuta mahdollisuutta kuin että Jumala itse sovitti maailman itsensä kanssa (2. Kor 5:19). Tämä sovitus ei tapahtunut seimessä, ei tyhjällä ristillä, ei ylösnousemuksessa, eikä Hengen vuodatuksessa. Siksi evankeliumin keskus on Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Vielä kerran on tuleva hetki, jolloin Karitsa, ikäänkuin teurastettu on kaiken keskuksena (Ilm. 5:9).
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

« Vastaus #69 : 22.03.14 - klo:16:57 »
Jos olet sitä mieltä, että yritän saada rimaa alemmaksi, niin silloinhan sinulla täytyy olla rima
korkeammalla. Sinulla, joka ehdottomasti torjut lain vaatimusten asettamisen toisille ja vaadit
ehdotonta armon julistamista. Tässä on jokin ristiriita asioiden taustalla... ?

Minulla ei ole mitään omaa rimaa. On vain se rima, jonka Jumala on asettanut. Esim. nämä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Siinä on Jumalan asettama rima eikä sitä saa millään perusteella alentaa milliäkään, ei edes vajavaisuuteen vedoten. Riman alentaminen on majesteettirikos, joka kohdistuu Jumalaan.

Jos en rakasta Jumalaa yli kaiken enkä lähimmäistäni niinkuin itseäni, niin ryven synnissä ja tilani on täysin toivoton. Paitsi siinä tapauksessa, että saan panna täyden toivoni Jumalan armoon (1. Piet. 1:13). Ja jos armo ei ole ehdoton, niin pelastumiseni ei ole mitenkään mahdollista, koska en pysty niitä ehtoja täyttämään.

Jumalan pyhyys on fakta ja ihmisen syntisyys on fakta. Siksi ei ollut muuta mahdollisuutta kuin että Jumala itse sovitti maailman itsensä kanssa (2. Kor 5:19). Tämä sovitus ei tapahtunut seimessä, ei tyhjällä ristillä, ei ylösnousemuksessa, eikä Hengen vuodatuksessa. Siksi evankeliumin keskus on Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Vielä kerran on tuleva hetki, jolloin Karitsa, ikäänkuin teurastettu on kaiken keskuksena (Ilm. 5:9).

Luin juuri evankeliumin.
Sen missä on voima.
Ihmisroska

Taisto

• Vieras
« Vastaus #70 : 22.03.14 - klo:19:45 »
Jos armo on ehdoton, niin kaikki ihmiset pelastuvat.

Koska kaikki ihmiset eivät pelastu - sen käsityksen olen Sanasta saanut -
niin armolla täytynee olla joitakin ehtoja.

Kurjenmiekka

• Vieras
« Vastaus #71 : 23.03.14 - klo:11:51 »
syntikeskeiset henkilöt eivät näytä ollenkaan huomioivan että uskovissa voisi oikeasti olla hengen hedelmiä ja jos niitä olisi niin silloin voisi puhua vanhurskaista teoista. Näistähän Jeesuskin puhuu kun mainitsee palkinnon jaon llopullisella tuomiolla.

Mutta onko syntikeskeinen sitten oikeassa väittäessään ettei meillä ole hengen hedelmiä eikä siten myöskään vanhurskaita tekoja ?

Siinäpä on kysymystä nykyuskovalle !!

Mutta vastanneeko kukaan taaskaan  ???

Poissa Paulus

« Vastaus #72 : 23.03.14 - klo:19:36 »
Mutta onko syntikeskeinen sitten oikeassa väittäessään ettei meillä ole hengen hedelmiä eikä siten myöskään vanhurskaita tekoja ?

Mielestäni armokeskeisyys ei ole syntikeskeisyyttä.
Lainaus
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

« Vastaus #73 : 23.03.14 - klo:19:45 »
Jos armo on ehdoton, niin kaikki ihmiset pelastuvat.

Koska kaikki ihmiset eivät pelastu - sen käsityksen olen Sanasta saanut -
niin armolla täytynee olla joitakin ehtoja.

Ei pidä sekoittaa toisiinsa armon vastaanottamista ja itse armoa, sillä ne ovat eri asioita.

Tästä tuli mieleen laulu "Tunnen suurta Jumalaa vain vähän" ja sen kolmas säkeistö:

Olin täynnä suurta ahdistusta, Vapahtajaa hiljaa rukoilin.
Hän sanoi: Älä pelkää rangaistusta, ristillä jo sinut armahdin.
Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunnon.
Tänään häneen uskon, näen aamuruskon.
Päivä sarastaa. Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunnon.
Tänään häneen uskon, näen aamuruskon.
Päivä sarastaa, sarastaa.

Teksti: Anna-Mari Kaskinen 1985
« Viimeksi muokattu: 23.03.14 - klo:19:50 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
—   Thomas Sowell

Kurjenmiekka

• Vieras
« Vastaus #74 : 23.03.14 - klo:20:27 »

Mielestäni armokeskeisyys ei ole syntikeskeisyyttä.

miksi sitten koko ajan tuot esiin että on parempi pitää itseään koko ajan kelvottomana ja syntisenä kuin Jumalan
vanhurskauttamana ja puhdistamana ?

itse sanoit mullekin että tulisi katsoa Jeesukseen , jos katson Häneen näen kaiken kauniina ja puhtaan (myös itseni). Mutta jos katson itseeni
(kuten sanot usein : pitää muistaa että olen kelvoton) niin silloin olet syntikeskeinen eli itsekeskeinen ?

Miksi et noudata kirjoituksissasi omaa neuvoasi ?

toinen vielä tärkeämpi kysymykseni : uskotko että ihminen voi tehdä vanhurskaita tekoja ?

p.s. älä saivartele sanomalla "ihminen ei itsestänsä voi mitään tehdä" tuon tiedän muutenkin vaan vastaa "voiko uskova tehdä vanhurskaita tekoja ?"

siis voiko uskova vaeltaa hengessä kuten Paavali sanoo "me jotka vaellamme hengessä emmekä lihassa" voiko siis tuo olla enää totta tänään vai oliko se totta vain Paavalin aikaan ?