Joona sanoi merimiehille:
Minä olen hebrealainen, ja minä pelkään Herraa, taivaan Jumalaa, joka on tehnyt meren ja kuivan maan".
Niin miehet peljästyivät suuresti ja sanoivat hänelle: "Miksi olet tehnyt näin?" Sillä miehet tiesivät, että hän oli pakenemassa Herran kasvojen edestä; hän oli näet ilmaissut sen heille.
Nuo jakeet tuovat mieleen toisen tapauksen, jossa pakanat ihmettelevät missä hebrealaiset (uskovat) joskus elämässään oikein ovat
1.Sam.29
filistealaisten päälliköt kyselevät Daavidiin ja hänen joukkoihinsa liittyen "Mitä nuo hebrealaiset täällä tekevät?"
Daavid asui silloin filistealaisten maassa.
Seuraavassa luvussa Daavid on elämänsä katastrofissa Siklakissa , mutta saa tehdä uuden valinnan
1.Sam. 30
3 Kun Daavid miehinensä tuli kaupunkiin, niin katso, se oli tulella poltettu, ja heidän vaimonsa, poikansa ja tyttärensä oli otettu vangiksi.
4 Silloin Daavid ja väki, joka oli hänen kanssaan, korottivat äänensä ja itkivät, kunnes eivät enää jaksaneet itkeä.
Se aiemmin tehty väärä valinta oli tämä
1.Sam.21:9
Pappi vastasi: "On, sen filistealaisen Goljatin miekka, jonka sinä surmasit Tammilaaksossa; katso, se on vaippaan käärittynä tuolla kasukan takana. Jos tahdot ottaa itsellesi sen, niin ota; sillä muuta kuin se ei täällä ole." Daavid sanoi: "Ei ole toista sen vertaista; anna se minulle".
Daavidille ei kelvannut Saulin asusteet hänen mennessään Goljattia vastaan. Tuossa hän otti kuitenkin aseekseen Goljatin miekan ja siirsi kasukan syrjään. Kasukka on ylimmäisen papin asu ja viittaa tietysti Jeesukseen.
Ja oikea valinta tämä
1.Sam.30
7 Ja Daavid sanoi pappi Ebjatarille, Ahimelekin pojalle: "Tuo minulle kasukka". Niin Ebjatar toi kasukan Daavidille.
8 Ja Daavid kysyi Herralta: "Ajanko takaa tuota rosvojoukkoa? Saavutanko minä sen?" Hän vastasi hänelle: "Aja, sillä sinä saavutat sen ja pelastat pelastettavat".