Kirjoittaja Aihe: Healing rooms  (Luettu 6073 kertaa)

Poissa Natanael

• Matkalla
Healing rooms
« : 08.09.16 - klo:17:06 »
Onko kenelläkään tuoretta tietoa suomalaisesta näkökulmasta minkälaista on Healing Rooms'in toiminta ja nimenomaan Suomessa?
Tuolla rapakon takana homma on erittäin kyseenalaista.

Kyselen siis onko joku perehtynyt tähän suomalaiseen hiilinkiin.
Netistä löytyy monenlaista juttua.

Poissa Natanael

• Matkalla
Vs: Healing rooms
« Vastaus #1 : 08.09.16 - klo:18:41 »
Tällainen  juttu löytyy kristitynfoorumilta hiilihuoneen juurista.

http://www.kristitynfoorumi.fi/healingr.htm

Oloneuvos

• Vieras
« Vastaus #2 : 08.09.16 - klo:18:57 »

Tuo Cetan kirjoitus on vajaa 10 vuotta sitten kirjoitettu. Antaa kyllä hyvää pohjaa harkita vakavasti meneekö tuollaiselle parantumisklinikalle apua hakemaan. Tällä havaa Suomessa toimii 32 tuollaista klinikkaa, jotka tarjoavat rukousapua sairaille. Heidän omilla sivuilla kerrotaan monen parantuneen.

http://www.healingrooms.fi/?sid=14

Oma neuvoni on: jättäkää menemättä noille klinikoille.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #3 : 08.09.16 - klo:18:59 »

Tuo Cetan kirjoitus on vajaa 10 vuotta sitten kirjoitettu. Antaa kyllä hyvää pohjaa harkita vakavasti meneekö tuollaiselle parantumisklinikalle apua hakemaan. Tällä havaa Suomessa toimii 32 tuollaista klinikkaa, jotka tarjoavat rukousapua sairaille. Heidän omilla sivuilla kerrotaan monen parantuneen.

Miksi pitäisi jättää menemättä?
Mitä mieltä olet noista parantumisista?
« Viimeksi muokattu: 08.09.16 - klo:19:06 kirjoittanut KnutL »

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #4 : 08.09.16 - klo:19:08 »
Itse en löydä healingille minkäänlaista raamatullista mallia.

Jaakobin kirjeen ohjeistus on aivan toisenlainen ja siitäkin ollaan montaa mieltä, tarkoittaako se edes ruumiin parantumista.

(kirj.virheen korjaus)
« Viimeksi muokattu: 09.09.16 - klo:12:19 kirjoittanut KnutL »

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #5 : 08.09.16 - klo:20:36 »
Healing roomsin sivuilla mainostetaan kirjaa "Löytöretki profetaalisuuteen"
Osa kirjasta on luettavissa sähköisesti. Huh, huh mikä juttua.

Opetuksia sivuilla näkyy olevan Päivi Heikkilän puheita. Kyseessä ilmeisesti sama henkilö, joka oli Herzogin kokouksia järjestämässä.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #6 : 08.09.16 - klo:21:29 »
Aiemman linkin innoittamana piti selvittää onko Healing Roomsilla  yhteyksiä rajatietoon.

http://www.rajatieto.fi/helsingin-tapahtumat.html

Sielläpä se näyttää messuavan medioiden, selvännäkijöIden,  kansanparantajien,  parapsykologien,  teosofien ja vastaavien kanssa.

Ote luennoista

11.00-11.50
Kristalli-Reikin hoidon kautta terveyteen - uusi hoitomenetelmä
Kaia-Liisa Reinut

12.00-12.50
Tunnetyöskentely henkisessä kasvussa
Terttu Seppänen, Via ry

13.00-13.50
Sairaiden parantaminen Pyhän Hengen voimassa - luento ja demo
Juha Kärnä, Healing Rooms Finland ry

14.00-14.50
Kaia-Liisa Reinut, Sisäisen Viisauden Koulu UNIVERSUS

15.00-15.50
Suomen Spiritualistinen Seura ry

16.00-16.50
Kirologia nykyajassa
Vieno Puustjärvi

17.00-17.50
Paramahansa Yoganandan opetuksen mukainen ohjattu meditaatio
Helsingin SRF-mietiskelypiiri

toisessa kanavassa

4T

12.00-12.50
Shamanistinen Kristallivalo-meditaatio
(vapaa pääsy, vapaaehtoinen oviraha)
Anu Markoff ja Jorma Marjanen

13.00-13.50

14.00-15.45
Ihanat arkkienkelit kutsuvat sinua
Anne Maarit Lahti-Ahola

16.00-17.45
Kehosta irtaantumiskokemusten luotsaaminen
Graham Nickholls

« Viimeksi muokattu: 08.09.16 - klo:21:49 kirjoittanut KnutL »

Oloneuvos

• Vieras
« Vastaus #7 : 08.09.16 - klo:22:01 »

Miksi pitäisi jättää menemättä?
Mitä mieltä olet noista parantumisista?

Sen juuret ovat hautavoitelussa ja oppi rakentuu uusapostolien väärään opetukseen parantumisesta. Jonkun sortin parantumista siellä voi kuitenkin tapahtua (noin ainakin linkin mukaan) mutta muistetaan, että itämaisissa uskonnoissakin tapahtuu parantumisia. Ja tapahtuu Jeesuksen nimessäkin ihmeitä ja voimatekoja sellaisten kautta, joille Jeesus kerran on sanova: "Menkää pois Minun luotani. Minä en ole koskaan teitä tuntenut (tunnustanut)!" (γινωσκω-ginoskoo = tuntea, tunnustaa). Reunahuomautuksena tähän kohtaan Matt. 7:22-23 tahdon sanoa, että tuossa sanassa "moni sanoo minulle" (polloi erusin moi) polloi tarkoittaa suurta, lukuisaa joukkoa, ei mitään pientä marginaaliryhmää (polys-paljon, suuri, tästä monikko polloi-monet). On siis paljon "parantamista" jonka takana ei ole Jumalan Henki vaan joko ihmisen "omat konstit" (sielunvoimat) tai paholaisen voima.

Oloneuvos

• Vieras
« Vastaus #8 : 08.09.16 - klo:22:04 »
Aiemman linkin innoittamana piti selvittää onko Healing Roomsilla  yhteyksiä rajatietoon.

http://www.rajatieto.fi/helsingin-tapahtumat.html

Sielläpä se näyttää messuavan medioiden, selvännäkijöIden,  kansanparantajien,  parapsykologien,  teosofien ja vastaavien kanssa.

Ote luennoista

11.00-11.50
Kaia-Liisa Reinut

12.00-12.50
Tunnetyöskentely henkisessä kasvussa
Terttu Seppänen, Via ry

13.00-13.50
Sairaiden parantaminen Pyhän Hengen voimassa - luento ja demo
Juha Kärnä, Healing Rooms Finland ry

14.00-14.50
Kaia-Liisa Reinut, Sisäisen Viisauden Koulu UNIVERSUS

15.00-15.50
Suomen Spiritualistinen Seura ry

16.00-16.50
Kirologia nykyajassa
Vieno Puustjärvi

17.00-17.50
Paramahansa Yoganandan opetuksen mukainen ohjattu meditaatio
Helsingin SRF-mietiskelypiiri

toisessa kanavassa

4T

12.00-12.50

13.00-13.50

14.00-15.45
Ihanat arkkienkelit kutsuvat sinua
Anne Maarit Lahti-Ahola

16.00-17.45
Kehosta irtaantumiskokemusten luotsaaminen
Graham Nickholls

Tuo teksti on järkyttävää luettavaa ja heidän annetaan harjoittaa toimintaa seurakuntien tiloissa.

Tuollaisiin juttuihin viittasin yllä, kun kirjoitin: "On siis paljon "parantamista" jonka takana ei ole Jumalan Henki vaan joko ihmisen "omat konstit" (sielunvoimat) tai paholaisen voima."

Poissa Pökkelö

« Vastaus #9 : 08.09.16 - klo:22:42 »
Juu toimii ev. lut. seurakunnan tiloissa Turussa ja ympäristökunnissa. Ovat tervetulleita.
Muutama vuosi sitten kysyimme Per-Olof Malkille tilaa pitää 2 Jumalan Armoa käsittelevää luentoa Turun alueen seurakunnilta (ev.lut)..
Kaikkialta saimme vastauksen; EI kiitos ! Tuollaista emme tarvitse.

Nämä HR hörhöt ovat saaneet sen sijaan toimia rauhassa vuosikausia.
« Viimeksi muokattu: 08.09.16 - klo:23:27 kirjoittanut Pökkelö »

Poissa hanski

« Vastaus #10 : 08.09.16 - klo:23:05 »
Omalla paikkakunnallani olisi kyllä mahdollisuus tutustua tuohon toimintaan, mutta jätän väliin.

Minulla on vähän sellainen huoli, että Toronto - Lakeland - ym. hörhöilyjä yritetään tätä nykyä tuoda jollakin tavalla "sivistyneemmässä" muodossa seurakuntiin, kun nuo ilmiöt ovat ikäänkuin "avoimessa" muodossaan saaneet kritiikkiä osakseen.

Oloneuvos

• Vieras
« Vastaus #11 : 08.09.16 - klo:23:20 »
Omalla paikkakunnallani olisi kyllä mahdollisuus tutustua tuohon toimintaan, mutta jätän väliin.

Minulla on vähän sellainen huoli, että Toronto - Lakeland - ym. hörhöilyjä yritetään tätä nykyä tuoda jollakin tavalla "sivistyneemmässä" muodossa seurakuntiin, kun nuo ilmiöt ovat ikäänkuin "avoimessa" muodossaan saaneet kritiikkiä osakseen.

Uskon, että viisaasti teet, kun jätät väliin. On muuten varmasti totta, että Toronto-ilmiö sen eri muodoissa ei suinkaan ole kadonnut vaan se on vain pukeutunut uudenlaiseen pukuun. Juuri noin, että se "yritetään tätä nykyä tuoda jollakin tavalla "sivistyneemmässä" muodossa seurakuntiin" (ja siinä myös onnistutaan ja on jo onnistuttu).

Oloneuvos

• Vieras
« Vastaus #12 : 08.09.16 - klo:23:32 »
Juu toimii ev. lut. seurakunnan tiloissa Turussa ja ympäristökunnissa. Ovat tervetulleita.
Muutama vuosi sitten kysyimme Per-Olof Malkille tilaa pitää 2 jumalan Armoa käsittelevää luentoa Turun alueen seurakunnilta (ev.lut)..
Kaikkialta saimme vastauksen; EI kiitos ! Tuollaista emme tarvitse.

Nämä HR hörhöt ovat saaneet sen sijaan toimia rauhassa vuosikausia.

Kyllä tuo sattuu sydämeen saakka. Jos olisitte kyselleet tilaa parantumiskokousta varten niin olisitte ehkä saaneetkin. Ensi kerralla kokeilkaa varata tilat "ihmeiden iltaa" varten.

Oloneuvos

• Vieras
« Vastaus #13 : 08.09.16 - klo:23:57 »

Jaakobin kirjeen ohjeistus on aivan toisenlainen ja siitäkin ollaan montaa mieltä, tarkoitatko se edes ruumiin parantumista.

Mielenkiintoinen kysymys!

Olen nyt väsynyt enkä jaksa perinpohjin selittää Raamatulla, mutta varovasti sanon, että Jesajan ennustus Messiaasta "jonka haavojen kautta me olemme parantuneet" ei tarkoita ehkä lainkaan tai ensisijaisesti ruumiillisista sairauksista parantumista vaan synnin sairaudesta parantumista. Voi olla, että olen väärinkin ymmärtänyt sanojen merkitystä ja sitä kautta myös raamatullisen parantumisen merkitystä, mutta toivon jaksavani selittää näkemystäni täällä jonain päivänä tarkemmin.

Jos joku tuntee tuota alkukielten (hebrean ja kreikan) parantumis-sanojen merkitystä niin helpommalla pääsisin jos joku toinen raottaisi asiaa enemmän. Jo tässä kuitenkin on syytä todeta, että tämä näkemykseni parantumisesta Hänen haavojensa kautta (siis ettei se ole ensisijaisesti ruumiin parantumista eikä myöskään henkistä parantumista) ei ole vain minun näkemykseni vaan useamman Sanaa tutkineen käsitys.

Poissa Adina

« Vastaus #14 : 09.09.16 - klo:07:53 »

Jaakobin kirjeen ohjeistus on aivan toisenlainen ja siitäkin ollaan montaa mieltä, tarkoitatko se edes ruumiin parantumista.

Mielenkiintoinen kysymys!

Olen nyt väsynyt enkä jaksa perinpohjin selittää Raamatulla, mutta varovasti sanon, että Jesajan ennustus Messiaasta "jonka haavojen kautta me olemme parantuneet" ei tarkoita ehkä lainkaan tai ensisijaisesti ruumiillisista sairauksista parantumista vaan synnin sairaudesta parantumista. Voi olla, että olen väärinkin ymmärtänyt sanojen merkitystä ja sitä kautta myös raamatullisen parantumisen merkitystä, mutta toivon jaksavani selittää näkemystäni täällä jonain päivänä tarkemmin.

Jos joku tuntee tuota alkukielten (hebrean ja kreikan) parantumis-sanojen merkitystä niin helpommalla pääsisin jos joku toinen raottaisi asiaa enemmän. Jo tässä kuitenkin on syytä todeta, että tämä näkemykseni parantumisesta Hänen haavojensa kautta (siis ettei se ole ensisijaisesti ruumiin parantumista eikä myöskään henkistä parantumista) ei ole vain minun näkemykseni vaan useamman Sanaa tutkineen käsitys.

Tuota on tullut mietittyä itsekin ja tuleehan se myös tässä Raamatun paikassa ilmi;

Luuk 5:30 Niin fariseukset ja heidän kirjanoppineensa napisivat hänen opetuslapsiansa vastaan ja sanoivat:"Miksi te syötte ja juotte publikaanien ja syntisten kanssa?"

31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Tuossa jakeessa taas Jeesus tekee koko ihmisen terveeksi;

Joh. 7:23

Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?

Onko sitten "sairas"= syntinen tai sairas niin kuin me se käsitetään..vai kumpaakin tai onko sanalla useampi merkitys ???
« Viimeksi muokattu: 09.09.16 - klo:19:50 kirjoittanut Adina »
Kol. 3:2

Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.