Kirjoittaja Aihe: Lähetysjärjestöjen ja kirkon ristiriita  (Luettu 4053 kertaa)

Poissa pax

Vs: Lähetysjärjestöjen ja kirkon ristiriita
« Vastaus #30 : 26.09.24 - klo:14:28 »
Mulla on kiinteä seurakuntayhteys ja olen kiitollinen kaikesta mitä sieltä saan ja voin olla myös palvelemassa.

Poissa pax

« Vastaus #31 : 26.09.24 - klo:14:33 »
Kun kuuntelin äänikirjana Eero Huovisen kirjan Äitiä ikävä, jotenkin kosketti se syvä usko ja rakkaus Jumalaa kohtaan mikä Eeron vanhemmilla oli, isä oli pappi. Kun äiti kuoli nuorena ja sairaalasta laittoi viestejä lapsilleen niin toivotti poikia Jumalan haltuun ja koko elämä oli Kristuksessa.
Kunpa tänä päivänä olisi enemmän tällaista myös valtakirkossa.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #32 : 26.09.24 - klo:15:55 »
Mulla on kiinteä seurakuntayhteys ja olen kiitollinen kaikesta mitä sieltä saan ja voin olla myös palvelemassa.

Mina olen lahes aina paitsi uskoon tuloni jalkeen kokenut olevani tavalla tai toisella ulkopuolinen. Itse asiassa siten, etta olen kokenut hengen yhteytta seurakunnissa, mutta opillisten syiden takia en silti ole voinut liittya heihin. Olen opillisesti sama mita olin nuorena.

Poissa Opo

« Vastaus #33 : 27.09.24 - klo:10:15 »
Opetellaan nyt sitten luopumista seurakunnankin suhteen. Mihinkään emme saa kiintyä. Vain yksin Jeesus Hän mulle riittävi.

Janne

• Vieras
« Vastaus #34 : 27.09.24 - klo:15:48 »
Usein käy niin, että ihminen ei muutu, mutta seurakunta muuttuu.

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #35 : 27.09.24 - klo:16:42 »
Opetellaan nyt sitten luopumista seurakunnankin suhteen. Mihinkään emme saa kiintyä. Vain yksin Jeesus Hän mulle riittävi.

Seurakunnasta erottamisen voi kokea suurena siunauksena. Ainakin minulle on käynyt niin. Monet uskon asiat avautuvat aivan uudesta näkökulmasta.  :D :D :D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Korpima

« Vastaus #36 : 28.09.24 - klo:16:30 »
Seurakunnasta erottamisen voi kokea suurena siunauksena.

Tämä on ihailtava asenne. Voisi kuvitella, että inhimillisesti voisi silti olla rankkaa - tai ainakin jonkin aikaa. Hyljeksityksi joutuminen ei ole helppoa. Onneksi Jumala ei hylkää, vaikka ihmiset - ja kirkot - voivat.

Poissa Opo

« Vastaus #37 : 28.09.24 - klo:17:17 »
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän. Silloin he hoippuvat merestä mereen, pohjoisesta itään; he samoavat etsien Herran sanaa, mutta eivät löydä. Aam. 8:11 - 12.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #38 : 28.09.24 - klo:18:34 »

Seurakunnasta erottamisen voi kokea suurena siunauksena. Ainakin minulle on käynyt niin. Monet uskon asiat avautuvat aivan uudesta näkökulmasta.  :D :D :D

Seurakunnasta erottamisen varmasti kokee suurena siunauksena.
Minäkään en haluisi jäädä sinne, missä minusta halutaan päästä eroon.