Sandia.
Valamiehistö tuomitsi Trumpin, yksimielisesti. Valamiehistön kokoonpano on salainen. Se tuomitsi Trumpin jokaisesta 34 syytekohdasta.
Kuinka tuo valamiehistö on valittu ? Tiesikö Trumpin puolustus ketä siihen on valittu ? Ja, kuka valitsi tuon valamiehistön ?
Ymmärsin niin että valamiehistön tuli olla yksimielinen, että Trump voisi tulla tuomituksi. Kumminkin Trumpin kannatus on yli 50 prosenttia, vähintään, Yhdysvalloissa. Tuntuu oudolta että valamiehistö , 12 ihmistä, oli noin yksimielinen päätöksessään. Syytekohtiakin oli 34.
Mitä ajatuksia sinulla on tuosta kaikesta ?
Melko varmasti Trump oli tavalla tai toisella ainakin eettisiä sääntöjä ellei lakeja rikkonut.
Mutta en usko, että hän sen suhteen erottuu muista poliitikoista. Likaista peliä puolin ja toisin.
Minäkin ihmettelin, sitä että valamiehistö oli niin yksimielinen kaikesta 34 rikossyytteestä. Miten siinä ajassa edes olisi kerennyt käydä kaikkea evidenssiä (? ) läpi.
Olen aivan varma, että valamiehistön valinta EI ollut puolueeton. Se on helppo toteuttaa vaivihkaa kun valamiehistöön kutsuttuja haastateltiin. Eli teoriassa asia voi olla täysin mielivaltainenen.
Arvelen, että se oli aikamoinen näytelmä.
Kun ajattelee, että Trumpia vastaan tehtiin 2 presidentin viralta poistoyritystä, toinen sen JÄLKEEN kun hän jo oli lopettanut kautensa,
plus kaikki muut syytökset hänen presidenttikaudellaan, on todella vaikea luottaa tuomion oikeudenmukaisuuteen.
Sidney Powell, lakimies, kirjoitti kirjan Conviction Machine joitakin vuosia sitten.
Siinä hän dokumentoi miten poliittisesti korrupteja tietyt oikeusistunnot ovat. Hän yksityiskohtaisesti dokumentoi jonkun toisen poliitikon poistyöntämisen tätä kautta.
Hänet luonnollisesti eliminoitiin tehokkaasti jatkamasta sitä tutkimusta.
https://books.google.com/books/about/Conviction_Machine.html?id=aFSXDwAAQBAJOlen oppinut paljon siitä miten korruptio toimii mm. latinalaisessa Amerikassa ja myös Etelä-Koreassa.
USA on kyennyt melko pitkälle ylläpitämään illusiota oikeudenmukaisesta hyvästä politiikasta.
Olen itse menettänyt luoton siihen jo kauan sitten.
Asian toinen puoli on se, että republikaanit ovat aivan liikaa investoineet yhteen ehdokkaaseen.
Minua todella harmittaa, että Nikki Hailey lopetti vaalikampanjansa, kun ei saanut tarpeeksi tukea.
Toisaalta tuli mieleen se mitä luin Raamatusta vajaa 4 vuotta sitten ja laitoin sen jakeen tänne. Jotenkin koin silloin, että Trump ei tulee olemaan presidentti enää USAssa, ei silloin eikä sen jälkeen. Etsin sen kohdan ja laitan tänne.
Kuuntelin viime viikonlopulla Trumpin vaalikampanjan puhetta Iranin ja Irakin tilanteista ja USAn rooleista niin.
Sen perusteella, mitä mieheni kertoi minulle, näytti siltä, että Trumpiilta meni nää maat sekaisin ja kertoi asiat juuri päinvastaisesti kuin mitä oli tapahtunut.
Eli en ole niin tietoinen poliitikasta, että osaisin arvioida kun hän (tai kuka muu tahansa) uskottavasti puhuu ulkopolitiikasta, tai paljon muustakaan.