Kirjoittaja Aihe: Sain Pyhän Hengen  (Luettu 310 kertaa)

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Sain Pyhän Hengen
« : 07.12.24 - klo:18:01 »
Lukiessani Apostolien tekojen 8. luvusta Simonista, jotenkin huomioni kiinnittyi myös näihin jakeisiin. Se puhuu siitä, että uskoon tulleet saivat Pyhän Hengen.

14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen. 15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen. 16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. 17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.

Tuossa se on niin selvästi ja yksinkertaisesti sanottu. Se muistutti omasta kokemuksestani 16 vuotiaana.
Olin tahtonut tulla uskoon jo muutamia kuukausia, mutta tiesin, että en ollut uudestisyntynyt. Olin levoton, hämmentynyt, ahdistunut, toisaalta jokin minussa vastusti uskoon tuloa vaikka sanoin, että olen uskossa...ehkä. 

Eräässä nuorten tilaisuudessa Mikkelissä syyskuun perjantai-iltana Herra kosketti minua niin, että tiesin, että en enää halua vastustaa uskoon tuloa.
Pyysin erästä nuorta jonka tiesin olevan uskossa rukoilemaan kanssani. Itkun seasta sanoin Herralle, että ota koko elämäni en enää halua vastustaa sinua. Tyttö rukoili puolestani ja laittoi kätensä päälleni.
Kun siitä rukouksesta lähdin, minulla oli täysi varmuus siitä, että tällä kertaa olin ollut rehellinen Herran edessä.

Totesin, että minulla ei ollut epävarmuutta siitä, olinko uskossa vai en.
Huomasin myös, että Raamattu avautui minulle aivan eri tavalla kuin ennen. Koin jotenkin olevani yhtä sen kanssa mitä sieltä luin.
Minun ei tarvinnut ikäänkuin itsestäni puristaa ajatusta, että olin uskossa, vaan koin, että minä olin saanut sen minun ulkopuoleltani.

Se on ehdottomasti merkityksellisin tapahtuma elämässäni ja on ollut jo kymmenet vuoden. Aina ikäänkuin yhtä uusi.  :)

Kandee tulla uskoon. :)

Poissa pax

Vs: Sain Pyhän Hengen
« Vastaus #1 : 07.12.24 - klo:20:43 »
Ihana todistus siitä että meillä on Jumala joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Hän pelastaa ja täyttää Hengellään.

Minun mielestä suurin ihme ei ole parantuminen vaan se kun esimerkiksi synnin siteissä oleva vapautuu hetkessä. Juuri katsoin ohjelmaa jossa mies kertoi että siinä hetkessä viinan himo meni ja kova kiroilija koki että sai uuden suun.

Poissa Kahvipapu

• Kristuksen tähden houkka
« Vastaus #2 : 07.12.24 - klo:20:44 »
Kiitos todistuksesta!

Oma uskoontuloni ei ole mikään selkeä hetki. Usko karttui jostakin iltarukouksista ja seurakunnan kerhoista jo lapsena. Muistan kyllä joskus teininä ajatelleeni, että nämä asiathan tulee ottaa tosissaan, jos ja kun ne kerran totta ovat. Jonkinlainen siirtymä siis lapsenuskosta aikuisempaan. Mutta en sanoisi tulleeni silloin uskoon, koska pidän lapsenuskoakin täysin pätevänä uskona. Luulen Pyhän Hengen tulleen jo lapsena.

Kerättäisiinkö tähän ketjuun uskoontulokertomuksia?
Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi (1. Kor. 1: 25).

Poissa Korpima

« Vastaus #3 : 07.12.24 - klo:22:47 »
Onneksi tosiaan usko ja Pyhä Henki on peräisin korkeammalta, eikä vain omaa puristusta tai inhimillistä suoritusta.

Kerättäisiinkö tähän ketjuun uskoontulokertomuksia?

Kirjoittelin joskus tuonne Uskoontulo, todistuksia ym. -ketjuun jatkoksi.