Kirjoittaja Aihe: Kristityn vaellus ja Jumalan Sanan lupaus  (Luettu 452 kertaa)

Poissa Marjatta

Kristityn vaellus ja Jumalan Sanan lupaus
« : 18.09.25 - klo:10:06 »
Ps. 54:6
Katso, Jumala on auttajani, Herra on sieluni tuki.

Dan. 3
 Sadrak, Meesak ja Abednego eivät totelleet kuningas Nebukadnessaria. He kieltäytyivät kumartuen rukoilemasta kultaista kuvapatsasta.

Heille ei tullut Jumalalta lupausta jäädä eloon kieltäytyessään Nebukadnessarin käskystä, vaan heidän kohde oli taivaan Jumala, jonka edessä he kumartuivat rukoilemaan.

Kävi niin, että nämä kolme juutalaista nuorukaista eivät tuhoutuneet pätsissä.
Näin Nebukadnessar oppi, kuka on Jumala ja mitä Hän voi.

2 Kor. 12
Paavali ei saanut lupausta päästä eroon pistimestä, josta hän pyysi Herraa vapautuakseen siitä. Herra kuuli rukouksen. Vastaus oli paras, minkä Paavali sai. Ymmärrettyään, mitä Herra tarkoitti hän sydämestään sanoi: "Sen tähden mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan." Hän tajusi, että "heikkous on paikka, missä Kristuksen voima elää."( nuori Siiri)

Vainottu seurakunta tänään saa kokea vastaavaa. Monet kuolevat uskonsa tähden, monet jäävät henkiin. Jumalan suunnitelma toteutuu.

Evankeliumeissa
Jeesus lupasi, että maailmassa meillä on ahdistus, meitä vihataan ja vainotaan. Lupaus on totta kaiken aikaan.
Jeesus on kuitenkin luvannut olla kaikessa mukana voimana, suojelijana, lohduttajana koetuksissamme :"Olkaa turvallisella mielellä minä olen voittanut maailman. "

Poissa Opo

Vs: Kristityn vaellus ja Jumalan Sanan lupaus
« Vastaus #1 : 18.09.25 - klo:14:17 »
Kiitos, Marjatta, näistä vahvistavista sanoista.

Poissa Kahvipapu

• Kristuksen tähden houkka
« Vastaus #2 : 19.09.25 - klo:16:14 »
Koko ajan ajetaan kristikuntaa Suomessakin ahtaammalle, mutta Jumalalla on tilanne tiedossa ja hallussa. Jonkun osa on menettää työpaikka, toinen ei saakaan mitä voisi menettää, syytteitä nostetaan ja pahaa puhutaan. Me olemme silloin autuaita, sanoo Jeesus (Matt. 5): "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."
Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi (1. Kor. 1: 25).

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 13.11.25 - klo:22:41 »
Tämä sopii Marjatan aloitukseen. Todella harmittavaa, että se ei ole suomeksi, mutta laitan sen silti tähän.
Tämä korealainen pastori opettaa, että jos Herra on valinnut sinut suunnitelmiinsa, hän vetää sinut yksinäisyyteen, jotta hän voi tulla sinulle läheiseksi ja että tulet hänen opettamakseen.

Luulen, että minulle on käynyt noin elämässäni, nuoruudessani.
https://youtu.be/JdqnPhlFQ7E?si=hn11i9QkDtP6zsp4

Jokainen hylätyksi tuleminen on Jumalan sallimaa ja osa hänen hyvää suunnitelmaansa.
Sinua ei ole koskaan hylätty, sinut on kutsuttu lähelle Herraa.

Oletan kuitenkin että nämä puheet ovat myös tekokälyn tekoa, mutta se ilmeisesti silti käyttää mitä tämä henkilö on puhunut.
« Viimeksi muokattu: 14.11.25 - klo:00:25 kirjoittanut sandia »

Poissa Marjatta

« Vastaus #4 : 14.11.25 - klo:09:15 »
Sandia kiitos sinulle korealaisen pastorin kertomasta rohkaisusta.
Se on totta, oli Raamatun aikana ja on tänä päivänä.

Elän sitä todellisuutta. En tarkoita iän tuomaa nykyistä tilannettani.
Joskus olen netissä puhunutkin jotain koetuksesta sen enempiä paljastamatta. Se on Herran antamaa, joka kauan aikaa on tuntunut raskaalta, on sitä nytkin. Mitä korealainen pastori sanoi:
Lainaus
... jos Herra on valinnut sinut suunnitelmiinsa, hän vetää sinut yksinäisyyteen, jotta hän voi tulla sinulle läheiseksi ja että tulet hänen opettamakseen.
on arvokasta elämää Herran ollessa kaikessa mukana.

Olen pyytänyt tämän kokemani poistumista konkreettisesti. En ole saanut vastausta. Sovellan itseeni, mitä Raamattua sanoo ja eräs on se, minkä Paavali sai oman elämänsä vaikeassa tilanteessa: Minun armossani on sinulle kyllin. Minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.

Kun iän tuoma riisuminen on alkanut, on tämä vuosikymmeniä oleva koetus suurena pääomana.
Jumalan armo Jeesuksessa ei poistu tunteittemme myrskyssä. Liitto, jonka takaajaksi Jeesus on tullut kestää.
Vaikka olosuhteet ei muutu helpommaksi, niin edellä kirjoittamani toimii.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #5 : 14.11.25 - klo:21:01 »
Minäkin olen käynyt vuosia kestäneen kokemuksen läpi, missä yksi Jumala kykeni nostamaan minut. Olin todella yksin siinä tilanteessa vuosikausia. Mutta Jumalan voiman konkreettisuus tuli minulle kyllä selväksi sitä kautta.  Tuon videon kuvaus on kuin joku tietäisi mitä  kävin läpi raportoi sen.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #6 : 01.12.25 - klo:15:46 »
Tämä ikävä kyllä on englanniksi, mutta en malta olla laittamatta tänne.
Siinä on itse asiassa se sama opetus, mistä olemme puhuneet yllä.
En ajattele, että tämä on totta vain naisen elämässä, vaan yleensä uskovien.
Tietty se, miten Jumala opettaa ja johtaa meitä on kullakin sellainen minkä Jumala näkee hyväksi.

Mutta tuo puhuu minulle taas niin paljon siitä, mitä olen känyt läpi jo 80-luvulta asti.
Jotenkin kiva kuulla tämä toisen ilmaisemana.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDbIfmtJnks

Siis miten Jumala voi vetää ihmiseen sellaiseen yksinoloon, missä ei todellakaan ole enää ketään muuta kuin Jumala.
Olen itse Herralle kiitollinen, että näin hän teki kohdallani.

Poissa Korpima

« Vastaus #7 : 03.12.25 - klo:13:54 »
En ajattele, että tämä on totta vain naisen elämässä, vaan yleensä uskovien.
Tietty se, miten Jumala opettaa ja johtaa meitä on kullakin sellainen minkä Jumala näkee hyväksi.
https://www.youtube.com/watch?v=ZDbIfmtJnks

Katselin videota. Tosiaan, ei varmaan ole sukupuoliriippuvaista. Hyvin kuvitettu, vaikka nykyään ei tiedä, onko se tekoälytuotosta...

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #8 : 03.12.25 - klo:17:26 »
Joo. Jotkun Elon Muskin puheilta näyttävät tekoälytuotokset ovat ajatussisällöltäään todella hyviä.
Tosin kun niitä kuuntelee useamman, toteaa, että niissä on toistuvuutta.