Kirjoittaja Aihe: Pääsiäismietteitä  (Luettu 10712 kertaa)

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Vs: Pääsiäismietteitä
« Vastaus #30 : 04.04.26 - klo:02:04 »
Satuin menemään tänään elämäni ensimmäistä kertaa suomalaisperäiseen luterilaiseen seurakuntaan, joka on lestadiolainen. Ajattelin mennä katsomaan, koska olin kuullut siitä. Todentotta, siellä oli paljon suomalaisperäisiä ihmisiä ja eräs nuori äitikin, suomenruotsalainen, joka oli muuttanut USAhan pari vuotta sitten. Oli ollut lestadiolainen Suomessakin.
Siellä oli todella pitkä saarna, kesti lähes koko jumalanpalveluksen ajan. Heillä on sellainen tapa.
Pastori sanoi, että Jeesus oli kaikkiaan kuudessa eri kuulustelu- tai oikeustilanteessa, koska kukaan ei löytänyt mitään rikosta. Tuli mieleen Räsänen kolmen tuomioistuimen kierros ennenkuin jotain sitten muka löydettiin.

Poissa Soltero

« Vastaus #31 : 04.04.26 - klo:09:36 »
Jeesuksen piti kärsiä ja kokea samanlainen kuolema kuin tavalliset ihmiset.  Näin piti tapahtua, jotta Hän voisi kokea kaikkien ihmisten syntien takia sijaiskärsijän kohtalon. 
Siksi Jeesuksen piti mennä ”alas Tuonelaan” samalla lailla kuin tavalliset ihmiset menevät kuolemansa yhteydessä. 
Jumala ei siis kuole ja mene Tuonelaan.  Se tapahtuu vain ihmisille.
Jeesuksen piti siksi luopua ristillä ollessaan hetkeksi jumaluudestaan.
Hän koki silloin tulleensa hetkellisesti Isän hylkäämäksi.
Hän oli taas ylösnousemuksensa jälkeen sekä Jumala että ihminen.

Tulipas sekava selitys.  Mutta näin olen kuullut selitettävän  sitä, miksi Jeesus huusi ristillä, että Isä olisi hylännyt Hänet.
”Jumalan virta on vettä täynnä.”  (Ps. 65:10)

Poissa lynx lynx

• Uloskutsuttu ev.lut. helluntaikarismaatikko
« Vastaus #32 : 04.04.26 - klo:09:36 »
Löysin pääsiäisviikolla postilaatikostani lehtisen, jossa mainostettiin 2.4.2026 järjestettävää "Jeesuksen kuoleman muistojuhlaa". Jos olisin tavoittanut tuon lappusen jättäjän olisin voinut kertoa miksi Jeesus on hänelle kuollut, mutta minulle ylösnoussut vapahtaja. Ei liene epäselvää, että kyseessä oli vartiotorniseuran lappunen.