Luin luvun 19 kokonaisuudessaan, koska se kaikki on profetiaa Egyptistä.
Ilmeisesti jossain kohden historiaa, ehkä jo VTn aikoina, Egypti joutui tuollaiseen ahdinkoon ja he näkivät Israelin Jumalan olevan totinen Jumala. Egypti ja myös Assyria toimivat yhdessä Israelin kanssa jossain tilanteessa.
Eli Herra salli Egyptin maalle sekasortoisen tilanteen ja kuivuuden, mihin Egyptin erilaiset uskonnolliset neuvonantajat eivät kyenneet tuomaan mitään viisautta ja se kai johti jonkinlaiseen nöyrtymiseen.
Herralla on kaikki maat käsissään ja tekee niille kuin viisaksi näkee.
Olen aina ihmetellyt, että Egypti on ilmeisesti säilynyt melko ehjänä maana vuosisadat ja ehkä jos vuosituhannet.
Siellä se on melko rauhassa pyramideineen. ??
Off topic Kun muutin USAhan, istuin KLMn Boeing 747:ssa, siis "jumbojetissä" ja vierelläni istui hieman tummaihoinen mies. Huomasin, että hän rukoili ennen koneen nousua ja mietin onko hän kristitty. Sitten huomasin hänen passistaan tai jostain kortista mitä hän käsitteli, että nimensä on Muhammed...jotain. Tietty voihan hän silti olla kristitty, mutta en jäänyt miettimään asiaa sen pidemmälle.
Jossain vaiheessa aloimme juttelemaan. Hän kertoi olevansa Egyptistä kotoisin ja muuttanut USAhan joku vuosi sitten. Hän sanoi olevansa erään hotelliketjun palveluksessa töissä. Kerroin, että minä puolestani olen Suomesta ja juuri muuttamassa USAhan.
Koimme jonkinlaista kohtalonyhteyttä siinä istuessamme.

Totesimme, että Suomi ja Egypti ovat samalla aikavyohykkeellä.

Hän kertoi, että Egyptissä on lasketellaan hiekkadyyneillä. Jäin sitä pohtimaan vuosikausiksi, että vetikö hän minua nenästä.

Ennen koneen saapumista NYCiin hän antoi minulle pienen Amerikan lippu napin, minkä voin kiinnittää takkiin.
Luulen, että se on minulla ýhä jossain laatikon pohjalla.