Kirjoittaja Aihe: YHDISTETTY: David Herzog yms.  (Luettu 91374 kertaa)

Lydia

• Vieras
Vs: YHDISTETTY: David Herzog yms.
« Vastaus #105 : 03.03.14 - klo:17:26 »
Minä taas luulen että kuvitellaan jollakin ulkomaalaisella olevan herätyksen ja hengellisen siunauksen avaimet jotka hän tuo Suomeen ja siitä ollaan valmiit maksamaan. :(

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #106 : 03.03.14 - klo:18:33 »
Itse näen suuren vaaran nimenomaan siinä että korotetaan ihmistä ja siinä että puhujavieraalla voi olla suuret näyttöpaineet jos vielä mainostetaan profeettana. Minusta tuntuu että vaara on suurempi mitä yleisesti edes uskotaan ja ymmärretään.
Ihmisiä pitäisi opettaa ja hoitaa sanalla ja rukouksella omissa seurakunnissa, Jumala lupaa antaa tarvittavat Hengen lahjatkin seurakunnalle.

En voisi olla enempää samaa mieltä edellisen kanssa. Mutta en tarkoita sitä, etteikö ulkomailla olisi hyviä julistajia. Ongelma on ainoastaan siinä, että heillä on sanomana "vain" yksinkertainen evankeliumi. Sillä ei taas saa massoja liikkeelle.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #107 : 03.03.14 - klo:18:56 »
Itse näen suuren vaaran nimenomaan siinä että korotetaan ihmistä ja siinä että puhujavieraalla voi olla suuret näyttöpaineet jos vielä mainostetaan profeettana. Minusta tuntuu että vaara on suurempi mitä yleisesti edes uskotaan ja ymmärretään.
Ihmisiä pitäisi opettaa ja hoitaa sanalla ja rukouksella omissa seurakunnissa, Jumala lupaa antaa tarvittavat Hengen lahjatkin seurakunnalle.

En voisi olla enempää samaa mieltä edellisen kanssa. Mutta en tarkoita sitä, etteikö ulkomailla olisi hyviä julistajia. Ongelma on ainoastaan siinä, että heillä on sanomana "vain" yksinkertainen evankeliumi. Sillä ei taas saa massoja liikkeelle.
Ongelman takana on yhteydet epäraittiisiin liikkeisiin esim. Usassa. Kyllä sieltä löytyy paljon terveitäkin seurakuntia ja opettajia. En ole varma tästä, mutta vaikuttaisi siltä, että väärin valittu kustannusliikeyhteistyö (esim. aiemmin Ristin Voiton nyk. Aikamedia valitsemana) on ensin tuottanut tänne harhaoppista kirjallisuutta ja sitten perässä on tulleet niiden tekijät. Oma lukunsa on nykyään eräät yksityiset, jotka järjestelee kietueita kaikenlaisilla kummajaisille - TV7:aa ja Melleriä unohtamatta.
« Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo:18:58 kirjoittanut KnutL »

Poissa Paulus

« Vastaus #108 : 03.03.14 - klo:21:40 »
Minä taas luulen että kuvitellaan jollakin ulkomaalaisella olevan herätyksen ja hengellisen siunauksen avaimet jotka hän tuo Suomeen ja siitä ollaan valmiit maksamaan. :(

Tämän on ollut jo hyvin pitkän ajan trendi. On syytä kysyä sitä, millaisia hengellisiä johtajia tässä maassa oikein on, kun tätä ei nähdä selkeästi.
Lainaus
—   Thomas Sowell

Lydia

• Vieras
« Vastaus #109 : 03.03.14 - klo:21:44 »
Itse saan hyvin paljon ravintoa sielulleni, mielelleni ja hengelleni kun joku vaatimaton puhuja on saanut Jumalalta sanoja ja ymmärrystä avata vaikka pikkujakeen verran Raamatusta, se tulee lähelle ja siunaa.

Poissa Paulus

« Vastaus #110 : 04.03.14 - klo:12:58 »
Itse saan hyvin paljon ravintoa sielulleni, mielelleni ja hengelleni kun joku vaatimaton puhuja on saanut Jumalalta sanoja ja ymmärrystä avata vaikka pikkujakeen verran Raamatusta, se tulee lähelle ja siunaa.

Omat kokemukseni vahvistavat tämän. Sitäpaitsi ko. henkilön ei tarvitse olla mikään ns. puhuja ja silti hänellä voi olla sanottavaa juuri minulle. Usein saan ravintoa tällä tavalla. Tämä on toiminut myös keskustelufoorumeilla.
Lainaus
—   Thomas Sowell

Poissa Tosikko

« Vastaus #111 : 13.03.14 - klo:19:53 »

Kyllä, osuit oikeaan.

Poissa Adina

« Vastaus #112 : 21.04.14 - klo:20:20 »
Kol. 3:2

Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #113 : 21.04.14 - klo:20:40 »
Minua ei oikeastaan hämmästytä nuo Herzogin ja vastaavien touhut. Minua hämmästyttää se, että ei vieläkään tajuta mikä tuollaiseen on johtanut. Sehän ei mene niin, että on terve seurakunta ja sitten on yhtäkkiä joku pieni srk ja ryhmä muita tahoja, jotka kutsuvat näitä viihdyttäjiä Suomeen.

Poissa Adina

« Vastaus #114 : 21.04.14 - klo:20:53 »
Kun on poikettu pois Sanasta, niin silloin varmaan hengellinen sokeuskin on hiipinyt mukaan ???

Kol. 3:2

Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #115 : 21.04.14 - klo:21:31 »
Kun on poikettu pois Sanasta, niin silloin varmaan hengellinen sokeuskin on hiipinyt mukaan ???

Milloin tuo poikkeaminen on tapahtunut tai alkanut?

Poissa Paulus

« Vastaus #116 : 21.04.14 - klo:21:53 »

Joidenkin arvioiden mukaan alkuseurakunnan "idylli" säilyi n. 15 vuotta, jonka jälkeen erilaiset harhaopit alkoivat saada tilaa. Tuskinpa mikään puhtaana alkanut herätys säilyttää puhtautensa niinkään pitkään. Ensin on herätys, sitten on herätysliike, sitten liike ja lopulta liikekin lakkaa. Ja jos liike organisoituu, niin tavallisesti se kääntyy niitä asioita vastaan, mikä herätyksen aikoinaan synnytti. Aika korutonta.
Lainaus
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

« Vastaus #117 : 21.04.14 - klo:21:57 »

Joidenkin arvioiden mukaan alkuseurakunnan "idylli" säilyi n. 15 vuotta, jonka jälkeen erilaiset harhaopit alkoivat saada tilaa. Tuskinpa mikään puhtaana alkanut herätys säilyttää puhtautensa niinkään pitkään. Ensin on herätys, sitten on herätysliike, sitten liike ja lopulta liikekin lakkaa. Ja jos liike organisoituu, niin tavallisesti se kääntyy niitä asioita vastaan, mikä herätyksen aikoinaan synnytti. Aika korutonta.
Ei ihmisten maailmassa mikään muu varmaan olisi mahdollistakaan.

Onneksi Jumala, joka on luonut ihmisen, on tietoinen rajoituksistamme, ja antaa
jokaisesta sukupolvesta aina pienen osa löytää Jeesuksen armon-
riippumatta siitä, missä tilassa ja vaiheessa mikin herätysliike
ja seurakunta milloinkin on.

Inhimilliset yhteisöt ovat aina prosessissa ja liikkeellä johonkin suuntaan.
Sama koskee maanpäällisiä seurakuntiakin.
Jeesuksen seurakunta elää niiden yläpuolella, vaikka inhimillisesti katsottuna niiden sisällä.
”Jumalan virta on vettä täynnä.”  (Ps. 65:10)

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #118 : 21.04.14 - klo:22:25 »
Jos tätä nykyaikaa tarkastelee, näyttää siltä, että Vapaakirkko, Helluntaiherätys ja eräät muut tahot ovat jo pitempään tehneet yhteistyötä eksytysten tuomisessa seurakuntiinsa. Tarkoitan siis näitä ameriikan mailta tuotuja puhujia.

-

Huomasin tällaisen kommentin netissä:

"Helluntailaisten keskuudessa suhtautuminen menestysteologiaan vaihtelee. Suomen Helluntaiherätys on saarnaajiensa talvipäivillä tammikuussa 1984 hylännyt Haginin opin,[20] mutta jotkut yksittäiset Helluntaiherätyksen seurakunnat ovat omaksuneet tämän opin joko osittain tai kokonaan"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Miten kauan ennen tuota vuosilukua Haginin oppia oli seurakuntiin tuotu, ennen kuin se nostettiin yhteiseen käsittelyyn?

Mitä noille kokonaan tai osittain Haginin opin omaksuneille seurakunnille on tuon jälkeen tapahtunut?

Poissa Soltero

« Vastaus #119 : 21.04.14 - klo:22:29 »
Jos tätä nykyaikaa tarkastelee, näyttää siltä, että Vapaakirkko, Helluntaiherätys ja eräät muut tahot ovat jo pitempään tehneet yhteistyötä eksytysten tuomisessa seurakuntiinsa. Tarkoitan siis näitä ameriikan mailta tuotuja puhujia.

-

Huomasin tällaisen kommentin netissä:

"Helluntailaisten keskuudessa suhtautuminen menestysteologiaan vaihtelee. Suomen Helluntaiherätys on saarnaajiensa talvipäivillä tammikuussa 1984 hylännyt Haginin opin,[20] mutta jotkut yksittäiset Helluntaiherätyksen seurakunnat ovat omaksuneet tämän opin joko osittain tai kokonaan"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Miten kauan ennen tuota vuosilukua Haginin oppia oli seurakuntiin tuotu, ennen kuin se nostettiin yhteiseen käsittelyyn?

Mitä noille kokonaan tai osittain Haginin opin omaksuneille seurakunnille on tuon jälkeen tapahtunut?
Onko jokin Haginin oppi syrjäyttänyt Jeesuksen opin joissakin helluntaiseurakunnissa?
Mistä seurakunnista on kysymys?
”Jumalan virta on vettä täynnä.”  (Ps. 65:10)