Kirjoittaja Aihe: YHDISTETTY: David Herzog yms.  (Luettu 91269 kertaa)

Poissa Natanael

• Matkalla
Vs: YHDISTETTY: David Herzog yms.
« Vastaus #240 : 26.07.14 - klo:21:25 »
Ylen uutisissa oli juttua Herzogista ja tapahtumasta.
Eräältä osallistujalta kysyttiin oletko sä ikään kuin kääntynyt.
Vastaus oli suurin piirtein tällainen: "Siis periaatteessa kyllä, koska mulla on ollut ihan hirveetä stressiä pitkän aikaa ja nyt mulla on tosi levollinen olo"

Toinen haastateltava sanoi:
"Täällä ei puhuta sanomaa Jeesuksesta eikä rististä.."

http://areena.yle.fi/tv/2164050
Juttu Herzogista alkaa noin 5:30

Poissa Mice

« Vastaus #241 : 26.07.14 - klo:21:59 »
Arviot kävijämäärästä tuntuvat vaihtelevan aika paljon. Jotkut sanovat, että n. 1000 kävijää ja järjestäjän mukaan 4000-5000.
Ihmisroska

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #242 : 26.07.14 - klo:22:10 »
Tässä haastattelussa Herzog kieltää luvanneensa herättää ketään kuolleista Suomessa:

http://www.hs.fi/kaupunki/Ihmeit%C3%A4+lupaileva+saarnaaja+ei+ota+vastuuta+puheistaan+Olen+Jumalan+puhemies/a1406341091178

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #243 : 26.07.14 - klo:22:19 »
Toivottavasti menee konkkaan teeveeseiskat ja järjestävät tahot.
He saavat toiminnallaan aikaan sen, että kaikki uskovaiset ovat pöljän maineessa.

-

Voi olla, että joku tulee tuollaisessakin tilaisuudessa uskoon, mutta tuskinpa se ainoa tilaisuus elämässä hänelle olisi.
On suuri vaara, että uskova lähtee heti väärille jengoille elämässään, jos alku on tuollaisissa.

Poissa Mice

« Vastaus #244 : 26.07.14 - klo:22:24 »
Katselin lähes koko lähetyksen. Välissä olin tunnin pois.

Oma arvioni tapahtumasta on se, että ei mitään uutta suuntaan eikä toiseen. Samanlaisia kokouksia samanlaisella sanomalla on järjestetty iät ja ajat Suomessakin. Ei mitään ihan järkyttävää, mutta eipä ollut paljon rististäkään opetusta.
Toivon, että jokainen tosissaan Jeesukselle elämänsä antanut löytäisi raittiin seurakuntayhteyden ja pääsisi juurtumaan Kristukseen.

Hyvin ihmekeskeistä julistusta pitkillä uhripuheilla ja itseään toistavalla ylistyksellä. Ihan tutut setit jokaiselle karismaattisissa jutuissa mukana olleille.
Ihmisroska

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #245 : 26.07.14 - klo:22:28 »
Katselin pieniä pätkiä silloin tällöin.

Mikä tarkoitus on noilla voimisteluesityksillä jonkun lipun kanssa, jossa oli heprealaisia kirjaimia?
En ymmärrä.

Poissa Mice

« Vastaus #246 : 26.07.14 - klo:22:34 »
Oli siellä varmasti lämpöä jumppaesityksille. :D

Lippuhommat ja vääntelehtiminen lavalla eivät ole mullekaan koskaan auenneet.
Ihmisroska

Poissa Mice

« Vastaus #247 : 26.07.14 - klo:22:42 »
140 donaa on vissiin budjetti. Pääsevätköhän omilleen?

Jotenkin en osaa toivoa, että kukaan yksittäinen ihminen joutuisi taloudelliseen pulaan tuon tapahtuman vuoksi.
Ehkä jokin muu keino voisi toimia ohjamaan oikeaan. Mene ja tiedä sitten.
« Viimeksi muokattu: 26.07.14 - klo:22:44 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #248 : 26.07.14 - klo:22:47 »

Oma arvioni tapahtumasta on se, että ei mitään uutta suuntaan eikä toiseen. Samanlaisia kokouksia samanlaisella sanomalla on järjestetty iät ja ajat Suomessakin. Ei mitään ihan järkyttävää, mutta eipä ollut paljon rististäkään opetusta.
Toivon, että jokainen tosissaan Jeesukselle elämänsä antanut löytäisi raittiin seurakuntayhteyden ja pääsisi juurtumaan Kristukseen.

Hyvin ihmekeskeistä julistusta pitkillä uhripuheilla ja itseään toistavalla ylistyksellä. Ihan tutut setit jokaiselle karismaattisissa jutuissa mukana olleille.
Herzog ei todennäköisesti päässyt kunnolla henkeen, koska pienessä porukan kanssa isolla stadionilla ei saatu aikaiseksi kunnollista tunnelmaa. Mielenkiintoista kuulla kommentteja jälkeen päin suuresta Suomen herätyksestä tai vaihtoehtoisesti siitä, että alueellisia enkeleitä ei saatu riittävästi vapautettua, koska amerikkalaiset seurakuntalaiset eivät kylväneet riittävästi kirkkauteen.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #249 : 26.07.14 - klo:22:51 »
140 donaa on vissiin budjetti. Pääsevätköhän omilleen?

Jotenkin en osaa toivoa, että kukaan yksittäinen ihminen joutuisi taloudelliseen pulaan tuon tapahtuman vuoksi.
Ehkä jokin muu keino voisi toimia ohjamaan oikeaan. Mene ja tiedä sitten.
Lavalla heilunut Pehkonen on vanhempieni perhetuttuja 70-luvulta. Toivoisin, että viimeinkin menisi hänelle kaaliin, että kannattaa jo pysähtyä ja vaihtaa suuntaa. Sen seurakunnan taloudellinen ja hengellinen konkurssi voisi olla siunaukseksi monelle.

Poissa Mice

« Vastaus #250 : 26.07.14 - klo:22:58 »
Joop, jonkin kaupungin city-seurakunnan pastorihan se taitaa olla.  Ja Näky-lehden piäjehu.
Itse olin 2000-luvun alussa niin hurja, että kävin citeilemässäkin täällä aina silloin tällöin. Melkoisen kujalla sitä oli silloin mistään kestävästä ja pysyvästä. Kaikki oli yhtä tunteiden kautta uskomista ja elämistä.

Voihan se olla, että ihan jokaista seurakuntaa ei Suomessakaan välttämättä tarvittaisi.
Ihmisroska

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #251 : 26.07.14 - klo:23:01 »

Herzog ei todennäköisesti päässyt kunnolla henkeen, koska pienessä porukan kanssa isolla stadionilla ei saatu aikaiseksi kunnollista tunnelmaa.
Olen ollut osa sitä koneistoa, jolla luodaan tunnelmaa. Miksauspöydän takana ajattelin, että onko tässä mitään järkeä, jos minä voin määrätä volyme-nappulan asennolla pääseekö helluntaikonfferenssin pääpuhuja (Carlos Annacondia) henkeen vai ei - joskus silloin ajat sitten sellaisessa tilanteessa sain sekä julkista (pääteltassa) että viereen tultuna palautetta ko. nappulan asennosta: "Tämä puhuja on tottunut kotimaassaan siihen, että äänenvoimakkuus on kova ja ääni menee puhuessa särölle eikä hän pääse henkeen, jos et laita ääntä kovemmalle".

Poissa Mice

« Vastaus #252 : 26.07.14 - klo:23:07 »

Herzog ei todennäköisesti päässyt kunnolla henkeen, koska pienessä porukan kanssa isolla stadionilla ei saatu aikaiseksi kunnollista tunnelmaa.
Olen ollut osa sitä koneistoa, jolla luodaan tunnelmaa. Miksauspöydän takana ajattelin, että onko tässä mitään järkeä, jos minä voin määrätä volyme-nappulan asennolla pääseekö helluntaikonfferenssin pääpuhuja (Carlos Annacondia) henkeen vai ei - joskus silloin ajat sitten sellaisessa tilanteessa sain sekä julkista (pääteltassa) että viereen tultuna palautetta ko. nappulan asennosta: "Tämä puhuja on tottunut kotimaassaan siihen, että äänenvoimakkuus on kova ja ääni menee puhuessa särölle eikä hän pääse henkeen, jos et laita ääntä kovemmalle".

Juuh, se henki on aika oikukas, kun ei tule paikalle jos ei ole volumet kaakossa ja VU-mittarit punaisella.
Eräs kiertävä julistaja sanoi rukouspalvelussa olleelle naiselle, että pitäisi laittaa jalat yhteen, niin henki pääsee paremmin koskettamaan. Liian tukevasti ei siis saa seisoa, muuten ei henki kosketa ja ei ehkä kaadu.
Ihmisroska

Poissa Hilema

« Vastaus #253 : 26.07.14 - klo:23:44 »
Lainaus
Toinen haastateltava sanoi:
"Täällä ei puhuta sanomaa Jeesuksesta eikä rististä.."

Katsoin toistamiseen uutiskohdan tuosta linkistä, ja ylläoleva oli moite ev.lut.kirkkoa kohtaan:"Siellä ei puhuta sanomaa Jeesuksesta eikä rististä..", jonka tähden miekkonen oli lähtenyt päivän tilaisuuteen toiveissa nähdä ihmeitä ja merkkejä, jotka seuraisivat julistettua sanaa.

Katsoin ja kuuntelin suurimman osan TV7 lähetyksestä. Harmittaa vähän, että jäi ennätyshelteinen päivä ohjelman takia ilman uintireissua. Onpa Herzog nyt nähty ja kuultu. Ennustan, että hän ei tämän koommin täällä vieraile. HS:n tv-toimittaja teki siksi kiusallisia kysymyksiä, että oli kovasti kiemurreltava. GNE mennee konkkaan enkä olisi siitä pahoillani, päin vastoin.

Koomisia olivat ne jumppaajat, varsinkin hyppelehtivät ukot. Pelkäsin että vanhimmat ja pulleimmat saisivat  sydärin siinä helteessä pomppiessa.
« Viimeksi muokattu: 26.07.14 - klo:23:48 kirjoittanut Hilema »

wakan

• Vieras
« Vastaus #254 : 27.07.14 - klo:01:39 »
Tässä haastattelussa Herzog kieltää luvanneensa herättää ketään kuolleista Suomessa:

http://www.hs.fi/kaupunki/Ihmeit%C3%A4+lupaileva+saarnaaja+ei+ota+vastuuta+puheistaan+Olen+Jumalan+puhemies/a1406341091178

Tätejä hillumassa lippujen kanssa omituisen näköisissä vaatteissa. Mitkä ihmeen naamiaiset nuo on? Mitä siellä on porukalla päällä? Rukousviittoja, kansallispukuja... Miksei voi olla kuin normaalit ihmiset, miks?