eli paha ei saa tappaa kaikkea mitä haluaa mutta ihminen saa.
ja siksi koko maailma on paha.
Nyt en ole havainnut, että paha saisi tahi käyttäisi Jumalan tekoja, esim luonnon lakeja, yksin eli vaikka tulva tahi vesisade.
aina, tähän pieni varaus, tarvitaan ihminen apulaiseksi.
hhmm
Olen samaa mieltä: paha haluaisi (ehkä?) hävittää maapallolta kaiken elämän, mutta ei voi sitä noin vain tehdä.
Siihen tarvitaan ihminen toteuttajaksi. Sekään ei niin vain onnistu, koska on myös ihmisiä joissa on
Jumalan henki ja jotka suojelevat elämää.
Tästä tuleekin sitten mieleen kysymys: mikä olisi uskovien tehtävä elämän / maapallon suojelemisessa?
Lähtökohdaksi pari sanankohtaa:
- "Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä."
- ”… tullut on aika tuomita kuolleet … ja turmella ne, jotka maan turmelevat."

tässä meillä taas yksi aihe jossa olemme pääsääntöisesti samaa mieltä eli tässä meillä on hengen yhteys

eli uskon että pahan suurin halu on tuhota mies, ja vain mies sillä miehen kautta, ei eevan tahi eevan jälkeläisen kautta Jumalan on "pakko" viedä pelastus läpi.
ilman miestä se on mahdotonta mutta naista ei välttämättä tarvita.
Adamilla ja Eevalla oli usko tahi toivo että jo he pelastavat maailman eli:
1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".
erittäin mielenkiitoinen paikka varsinkin kun sitä avaa hebreankielellä!
saattaa olla että tässä sanotaan:
sain Adamin kanssa miehen, Jumalan !
tahi sai pojan Jumalan kanssa !
(oma omituinen tulkinta, jos Jeesus Jumalan Poika on Jumala / jumala, niin kenen kanssa eli aadmin, eli Jeesus on aina neitsyt eli ei naista.)
nyt jos Jeesus on kuten itse tulkitsen ihminen jonka Jumala teki eli synnytti Jumalaksi niin Adam on myös Jumala eli Jumalan Kuva ja taas uudelleen teksti:
"Minä olen saanut pojan Herran avulla".
"Minä olen saanut pojan JHWH avulla".
Mitä apua adam tahi eeva tarkoitti ?
onko sitten Adam Jumalan kuva eli sama kuin Jumala ?
mutta ilman henkeä, sillä jokainen joka on syntynyt Jumalasta voittaa maailman.
eli Aadamilla ei ollut Jumalan henkeä eikä ollut syntynyt vaan Jeesus tulee ja antaa hengen eli taas 1 kor 15:45 -->
mutta tästä ei tässä ketjussa.
http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Gen&c=4&v=1#conc/1______________
tuli mieleen mutta heitän vain ajatuksen sillä tämä on pahasti kesken.
Jeesus sanoo että murhaajan isä on murhaaja ja se tähän sovittuna.
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
oliko Aadam murhaaja ??
kuka oli murhaaja jos murhaajan isän on oltava murhaaja ?
mutta liian herkkä alue.
kuka oli tahi saattoi olla Kainin isä ??
Aadam ??
mahdollisesti.
Mitä eeva sitten teki käärmeen kanssa jos ei ollut syntiä ei tuomiota ei rangaistu, mutta keho muutettiin niin että lapset, mitä ei ole tulevat kivulla?
mistä Jumala keksi lapsen teot jso kyseessä oli esim vain omenan syönti.
ja ei sovi unhottaa Lilithiä, se on ja pysyy Jumalan Profeetan sanoissa.
eli Lilith on joku enkelin kaltainen naispuolinen syöjätär.
mitä syö, ja missä?
ei kait paratiissa kaikki pahat olleet ? ja Jumala katsoo vieressä että kuka saa ensimmäisenä ihmisen miehen ansaan!
ja alaostomuus, tärkeä kohta.
Jumala ei pukenut farkkuja ja nahkatakkia aatamin päälle.
no sama se.
nyt on monta vilkasta ketjau että ei edes ehdi kaikkia lukea !