Kirjoittaja Aihe: Ajatella, jos Herra EI olisi valinnut Israelia?  (Luettu 9696 kertaa)

Poissa Stiina

Vs: Ajatella, jos Herra EI olisi valinnut Israelia?
« Vastaus #90 : 15.07.22 - klo:13:24 »
Minulle tämä oli avartava keskustelu.
Sanon vielä, että kyllä tämä maailman pahuus on järkyttävää ja kestämätöntä. Ei ole ollenkaan helppoa uskoa Evankeliumia Jeesuksesta K. ja Jumalan Kaikkivaltius joutuu koetukselle minussa joka päivä, mutta minkäs teet? Onko kellään muuta pakopaikkaa mihin mennä?
Siis Evankeliumilla S:tana on sidottu, mutta näkeminen tulee vasta Jeesuksen kaikille näkyvässä toisessa tulemisessa maanpäälle. Sitä odotamme ja riemusaatossa menemme häntä vastaan kun tulossa.
Lutherin mukaan Paha on vain kahlekoira, jonka talutushihnan pää on Jumalan "kädessä".
Minunkin mielikuvassa siinä välissä on maapallon suuruinen lankakerä.
Olen aika vakuuttunut, että ydinsota tekee sen suuren ahdistuksen, koska kaikki parkuvat Jeesuksen tullessa. Nyt elämme katsoen ettei kukaan eksytä meitä ja muita pois Kristuksesta ja Evankeliumista tuli mitä tuli. Kaikki jotka sen uskovat ja palaavat eksyttyään pelastuvat.
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.”
( Ilm 3:11)

Täydellistä tietämystä meille näistä asioista ei ole annettu, siksi hajontaa teologiassa on niin paljon; lähes jokaisella omansa, mutta riittävästi pelastustarpeeseen on annettu. Emme todellakaan pysty itseämme emmekä muita pelastamaan. Yksin...
Emme myöskään pääse tutkimaan Herran mieltä; on uskottava se mikä selvästi ilmoitetaan. Jumala on Jumala ja ihminen on syntinen.
(Toistemme ymmärtäminen on myös vajavaista ja olemme syntisen itsekkäitä!)

Poissa pax

« Vastaus #91 : 15.07.22 - klo:14:51 »
Tuntuuko Stiina sinusta siltä että Jeesus Kristus hallitsee ja saatana on sidottuna vankeudessa kuten Raamattu ilmoittaa? Jos et ole asiasta samaa mieltä ymmärrät että nyt ei todellakaan eletä tuhatvuotista rauhan  aikaa. On joku joskus kehitellyt jonkun valheopin mistä kannattaa sanoutua  irti. Jos mahdollista niin voitko kuunnella Vikstenin puheen tuolta Linkkiosiosta.
Minusta tuntuu että helvetti on irti kun seuraa uutisia, synnin mitta huipussaan, sotaa ja väkivaltaa maa täynnään.
« Viimeksi muokattu: 15.07.22 - klo:16:05 kirjoittanut pax »

Poissa Stiina

« Vastaus #92 : 15.07.22 - klo:16:07 »
 :)  Hyvä Pax!

Meillä on erilainen tausta ja näkemyksemme kallistuu "aasin" toiselle puolelle toisella ja vastakkaiselle toisella, kun pitäisi pysytellä keskellä, mutta mahdotonta. Minulle koko maailma on myös pahan vallassa, mutta Jumala on Kaikkivaltias, siitä ei voi luopua näytti miltä näytti, muuten toivo tulevasta hyvästä menee. En jaksa ja tuskin kukaan muukaan jatkuvasti katsoa maailman pahuutta, vaan armosta osaan katsoa Kristukseen ja kestän. Emme tiedä miksi hyvä Jumala sallii pahan. Monet löytävät jonkin vastauksen, minä en hyvin.
Jeesus se vasta kärsi ja siten voitti pahan synnittömänä (ainoana), siitä lähtien hänen omansa ovat saaneet kärsiä yleensä enemmän kuin "jumalattomat". Lapsetkin kärsivät ja kuolevat, se on fakta.
En pysty kokonaan kieltämään "Tuhatvuotisen valtakunnan" mahdollisuutta, mutta se ei kuulu oppiini, enkä usko sitä, vaan tulevaisuus on Taivaassa ja Uudessa luomisessa sekä vielä toivossa eikä näkemisessä. Siellä ei enää ole mitään pahaa eikä väärää eikä S:tanaa. Kaikki entinen on mennyt.
Onneksi Jumala myös nyt jo auttaa ahdingoissa ja vahvistaa. Olen jo yli 75,5 vuotias ja vanha ikä helpottaa kummasti omissa kärsimyksissä. Hirveää on tämä nykyinen Euroopan sota ja kaikki kammottava mm. siellä, samoin kristittyjen tappamiset erityisesti ovat kauheaa jne. Raamattumme on antanut ilmoituksen, että näin täällä maailmassa on, mutta Jeesus on voittanut jo pahan ja lunastanut meidät uskossa vastaanotettuna, joten meillä on toivo ja apua jo nyt, vaikka emme näe. Uskoni vaatii kuitenkin, että jo nyt elämme ylösnousemiselämää uskossa ja jos kuolemme olemme heti Jeesuksen kanssa "Paratiisissa" eikä minun asiani ole surra liikaa muiden kohtaloa, koska se on Jumalan "päänsärky" eikä minun, vaikka tunteilleen ei mitään voikaan, Jumala lohduttaa. Jeesus kuoli n. 34 -vuotiaana, ihan kauhea kuolema; samoin kaikki opetuslapset teloitettiin Johannesta lukuunottamatta. Mahdoton on omin voimin uskoa ja välillä on kauheita epäilyksiä ja heikkoutta, mutta vahvistusta tulee tarpeeseen. Sitä tarkoittaa evankeliumilla sitominen siis toivoa, että paras on edessäpäin ja Jumala on kanssamme kaikessa Saatanan riehumisessa. Vaikea selittää ja se että lut. usko eroaa niin paljon hell. uskosta heti Ydinasian jälkeen. Eli olemme "samassa veneessä", mutta jotakin erilaista tunne-elämässä.
Olen kyllä aikaisemmin monta kertaa suuttunut Jumalalle ja ei ole takeita, jos kärsimys tulee liian suureksi ettenkö tekisi "Jobin vaimon lailla".  Itseeni en pysty luottamaan. Jos kestää niin kannattaa samaistuneena lukea Jobin "hyvin vaikea" kirja, mysteeri kärsimykseen voi vähän avautua. Helppoa elämää ei ole siis luvattukaan jne.
M.O.T. Ei tunnu siis, että Jeesus hallitsee konkreettisesti, vaan evankeliumillaan hengellisesti Kaikkivaltiaana. Ymmärrän, että se loukkaa ihmistä ja myös uskovaa.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #93 : 15.07.22 - klo:16:46 »
Olin vuonna 2019 Suomessa Kansanlähetyksen Ilmestyskirja-kurssilla. En muista heidän opettaneen, että tuhatvuotinen valtakunta on nyt.

Poissa HelenaM

« Vastaus #94 : 15.07.22 - klo:16:47 »
Sitä täällä pohdittiin, onko saatana sidottu, kuten esillä olleessa Raamatun kohdassa lukee. Jos olisi sidottu, minusta se tarkoittaisi, että maailma ei olisi pahan vallassa. Ja vaikka maailma on pahan vallassa, Jumala on kaikkivaltias tietenkin, eihän se miksikään muutu, eikä siitä ymmärtääkseni ole edes kyse.

Poissa pax

« Vastaus #95 : 15.07.22 - klo:16:56 »
Raamatussa on että kun ne tuhat vuotta ovat kuluneet saatanana päästetään vankeudesta vähäksi aikaa, ja se lähtee villitsemään maailman kansoja, eli saa vielä lyhyen ajan tehdä pahaa.
« Viimeksi muokattu: 15.07.22 - klo:17:02 kirjoittanut pax »

Poissa pax

« Vastaus #96 : 15.07.22 - klo:16:58 »
Stiina, kiitos vastauksestasi, et ole Stiina Äkkijyrkkä vaan otat huomioon myös minun näkökantani. Voimia sinulle ja kaikkea Jumalan siunausta ja terveyttä.❤️

Poissa HelenaM

« Vastaus #97 : 15.07.22 - klo:17:15 »
Kaikenkaikkiaan näissä tämänkaltaisissa asioissa on minulle niin paljon selkiytymätöntä, etten osaa muodostaa yhtenäistä näkemystä. Nyt tämän kertaisen keskustelun perusteella ajattelen, että tuhatvuotinen ajanjakso on edessä päin ja on konkreettinen rauhan aika.

Toinen asia on ylösnousemus. Uskovat elävät Kristuksessa ylösnousemuselämää sen kautta, että "vanha" saa kuolla armon ja Hengen vaikutuksesta ja uusi luomus pääsee esille selvemmin. Silti tämä ei mielestäni tarkoita Raamatussa puhuttua kuolleiden ylösnousemusta miltään osin.

Poissa pax

« Vastaus #98 : 15.07.22 - klo:17:20 »
Raamatussa on sanottu kun Jeesus tulee noutamaan seurakunnan niin haudat aukeavat ja Kristuksessa poisnukkuneet nousevat ensin ja sitten me jotka olemme elossa, eli se on ensimmäinen ylösnousemus.
« Viimeksi muokattu: 15.07.22 - klo:17:29 kirjoittanut pax »

Poissa HelenaM

« Vastaus #99 : 15.07.22 - klo:17:24 »
Raamatussa on sanottu kun Jeesus tulee noutamaan seurakunnan niin haudat aukeavat ja Kristuksesta poisnukkuneet nousevat ensin ja sitten me jotka olemme elossa, eli se on ensimmäinen ylösnousemus.
Niin on, tuo oli mullakin mielessä.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #100 : 15.07.22 - klo:18:16 »
Mikäli oikein muistan, KL:n Ilmestyskirja kursilla tietoisesti vältettiin tekemästä minkäänlaista aikajanaa Ilmestyskirjan pohjalta, vaan kuvattiin Ilmestyskirja monisäikeisenä usemman teeman sisältävänä profetiana.

Poissa Stiina

« Vastaus #101 : 15.07.22 - klo:18:26 »
Ns. viidesläiset =mm. Kansanlähetys ovat ns. kiliasteja = tuhatvuotisen valtakunnan kannattajia. Luterilaiset ja aikaisemmat pietistit eivät taas niin usko. Hellareilla se on pisimmälle viety oppi ja nyt täällä olette ainakin kolme samanmielistä.
Seurakunnissa on nyt hajontaa asiassa ja näkökannat muuttuvat.
Meitäkin on nyt täällä ainakin kolme samanmielistä tässä Malakia, minä ja Natanael. Oli kiva ja virkistävää. Minun puolestani voitaisiin jatkaa sovussa erimielisyydestä huolimatta. Eihän kasteasiassakaan koskaan päästä yhteisymmärrykseen eikä siinä kuinka Raamattua tulee lukea.
Itselleni vaikeinta on naisten sorto kirkoissa ja Raamatussa sekä miten "homot" pysyisivät armon alla ja eivät menisi naimisiin kirkossa, koska se ei mitenkään käy, mutta en vihaa heitä. Paljon on mitä emme ymmärrä.
Ongelma on siis se, että Kaikkivaltias tarkoittaa että ihan kaikki on Hänen vallassaan, myös kyllä siis paha maailma. Kyllä se minuakin kompastuttaa, mutta kaikkivaltiudesta Jumalan kohdalla ei voi luopua tai menee kaikki muukin.

Poissa Stiina

« Vastaus #102 : 15.07.22 - klo:18:29 »
Kyllä niitä opetuksia vielä löytää. Junkkaalan ja Norvannonhan olen laittanut linkkeihin. Ja tiistaisin voi kuunnella 18.30 Dei.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #104 : 15.07.22 - klo:19:37 »
Suosittelen kaikille näitä lyhyitä piirrosvideoita yleiskuvan saamiseksi Ilmestyskirjasta.

https://youtu.be/fVc8l3xRCZ4
https://youtu.be/kPFjIO2SAiY